به گزارش ABC، یک سخنگوی ارتش گفته است که اقدامات متقابل ممکن است شامل «حمله نظامی یا بدون حمله نظامی» باشد.

ارتش اسرائیل به دولت مجموعه‌ای از گزینه‌ها را برای پاسخ به حملات هوایی اخیر ایران ارائه کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل (IDF)، پیتر لرنر، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «تهران در آخر هفته در پاسخ به بمباران سفارت ایران در دمشق در اوایل ماه، چندین موج از پهپادها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک را به سمت اسرائیل شلیک کرد.» در حمله به کنسولگری هفت نفر از پرسنل نظامی ایران از جمله دو ژنرال ارشد کشته شدند.

به گفته ایران، در این حمله تلافی‌جویانه دو پایگاه نظامی اسرائیل نابود شد.

لرنر گفت: «فقط به دلیل اینکه ما در رهگیری موفق بودیم، نباید آنچه ایران میخواست به ما بفهماند را دست کم بگیریم.» به نقل از ABC، «دولت اسرائیل در حال بررسی گزینه‌ها است، پس از اینکه ارتش آنچه را که به نظر آنها باید انجام شود، تشریح کرد.» این پاسخ می تواند «حمله یا عدم حمله» باشد، لرنر گفت و افزود که دولت ممکن است در حال حاضر روز دوشنبه تصمیم بگیرد.

با وجود بالا گرفتن تنش در رهبری اسرائیل پس از حملات هوایی، رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن، روز یکشنبه از نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، خواست که برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش نظامی خویشتنداری کند، نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد دولتی گزارش داد.

ایران هشدار داده است که پاسخ نظامی به معنای تشدید بیشتر درگیری ها در خاورمیانه خواهد بود. سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، روز یکشنبه گفت: «تهران حملات هوایی خود را موفقیت‌آمیز می‌داند و «هیچ قصدی برای ادامه عملیات ندارد.» او هشدار داد که اگر اسرائیل با خشونت پاسخ دهد، «عملیات بعدی بسیار گسترده‌تر خواهد بود.»

Designed with WordPress