کنگره فلسطین در برلین: ممنوعیت ورود وزیر سابق یونان، واروفاکیس
مقامات آلمانی ممنوعیت ورود وزیر دارایی سابق یونان را  به بهانه «جلوگیری از تبلیغات ضد یهودی و ضد اسرائیلی در این مراسم» صادر کردند.
در ارتباط با کنگره فلسطین در برلین، مقامات آلمانی همچنین ممنوعیت ورود یانیس واروفاکیس وزیر دارایی سابق یونان را وضع کرده اند. خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه از محافل امنیتی دریافت که «به منظور جلوگیری از تبلیغات یهودی ستیزانه و ضد اسرائیلی در این مراسم» چندین ممنوعیت ورود صادر شد. یکی از آنها مربوط به واروفاکیس است.

کنگره فلسطین: سازمان دهندگان پلیس را رفتار به غیرقانونی متهم می کنند.

پلیس برلین کنگره فلسطین را در روز جمعه اندکی پس از شروع آن ممنوع کرد. پلیس ادعا کرد که سازمان دهندگان یک سخنران را در لیست خود قرار داده‌اند که از فعالیت سیاسی در آلمان منع شده بود (آزادی فعالیت سیاسی و بیان سلام می‌رساند). او این رویداد را پایان داد و همچنین ممنوعیت را در روزهای شنبه و یکشنبه اعلام کرد.
سازمان دهندگان به شدت از عملیات پلیس انتقاد کردند. در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز شنبه گفته شد که حقوق دموکراتیک شهروندی و بشری مورد حمله پلیس و دولت آلمان قرار گرفته است. در آخر هفته نیز اعتراضاتی در خیابان ها برگزار شد. وکیل نادیجا سمور که روز شنبه برای برگزارکنندگان صحبت کرد، تأکید کرد که پلیس تصمیمی کاملاً نامتناسب گرفته است. اقدامات بسیار ملایمتری نیز امکان پذیر بود. هر گونه تلاش برای محافظت از تجمع توسط پلیس آلمان منع و مورد حمله قرار گرفت. سمور گفت که هیچ اظهار جرمی از طرف پلیس انجام نگرفت و تظاهرات بدون هیچ دلیل روشنی ممنوع و برایافراد شرکت کننده در آن مورد مزاحمت نیروهای انتظامی قرار گرفت که پلیس نیز آن را پذیرفته است.

Designed with WordPress