منتشرشده در گریزون
نوشته مکس بلومنتال
ترجمه میرفخرایی

گروه امدادرسانی اسرائیلی ارتدکس یهود زاکا ZAKA، که توسط یک فرد تجاوزگر جنسی سریالی معروف به «هاریدی جفری اپستین» تأسیس شده است، مسئول برخی از فجیع‌ترین جنایات پس از ۷ اکتبر است، از سر بریدن نوزادان گرفته تا «تجاوزات دسته‌جمعی» تا جنینی که از مادرش جدا شده است.

وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن و رئیس‌جمهور جو بایدن هر کدام به اظهارات زاکا در مورد جنایات حماس که به اثبات رسیده که نادرست هستند را تکرار کردند.

زاکا که متهم به کلاهبرداری مالی است، اما از اثرات عمومی ۷ اکتبر برای جمع‌آوری مقادیر بی‌سابقه‌ای پول استفاده می‌کند.

رقیب آن، یونایتد هتزاله، داستان‌های دروغین در مورد نوزادان پخته شده در اجاق‌ها منتشر کرده است و به هدف جمع‌آوری ۵۰ میلیون دلار کمک مالی نزدیک می‌شود.

در جریان یک جلسه استماع سنای آمریکا در مورد جنگ اسرائیل در غزه در ۳۱ اکتبر، وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن دلایل خود را برای رد آتش‌بس توضیح داد. بلینکن با به‌کارگیری همه احساساتی که یک نماینده دموکرات غمگین می‌توانست به‌کار گیرد، صحنه‌ای وحشیانه را به تصویر کشید که قرار بود قساوت حماس و غیرممکن بودن مذاکره با چنین سازمانی را نشان دهد: «یک پسر و یک دختر ۶ و ۸ ساله و والدینشان سر میز صبحانه»، بلینکن گفت. «چشم پدر در مقابل چشمان فرزندانش درآورده شد. سینه مادر را بریده شد، پای دختر قطع شد، انگشتان پسر قطع شد، قبل از اینکه همه اعدام شوند.»

وزیر امور خارجه با این جمله به سخنان خود پایان داد: «این چیزی است که این [جامعه اسرائیلی] با آن روبرو است.»

اگرچه بلینکن منبع ادعای نگران‌کننده خود را فاش نکرد – و هیچ سناتوری نیز از او نخواست – آنها با اظهارات یوآسی لانداو، رئیس منطقه جنوبی اسرائیل یک سازمان مذهبی برای شناسایی قربانیان بلایای طبیعی به نام زاکا مطابقت داشتند. در واقع، لانداو از ۱۲ اکتبر داستانی را که بلینکن به آن اشاره کرد، در اشکال مختلف دوباره داغ کرده است. این داستان توصیف می‌کند که چگونه شبه‌نظامیان حماس یک کودک ۶ و ۸ ساله و والدینش را در کیبوتص بیری قبل از اینکه در خانه‌شان غذا بخورند، به طرز وحشیانه‌ای قطعه‌قطعه کردند و کشتند.

با وجود حضور چندین شاهد بالقوه در بیری قبل از اینکه زاکا برای جمع‌آوری اجساد وارد شود، هنوز هیچ شهادت مستقلی مبنی بر تأیید ادعای لانداو منتشر نشده است. علاوه بر این، هیچ گزارشی از مرگ خواهر و برادری در سن ۶ تا ۸ سال در بیری در ۷ اکتبر وجود ندارد. همچنین هیچ گزارشی از کودکی که به روشی که لانداو توصیف کرده است کشته شده باشد، وجود ندارد، همچنین عکسی از خانواده مقتول که او توصیف کرده است. تنها خواهر و برادری که حتی نزدیک به این سن و سال بودند و در آن روز در این کیبوتص جان خود را از دست دادند، دوقلوهای ۱۲ ساله لیال و یانای هترزون بودند که بر اثر گلوله‌باران تانک اسرائیلی کشته شدند.

بنابراین، به نظر می‌رسد داستان لانداو – و در نتیجه، اظهارات بلینکن در مقابل سنا – کاملاً بی‌اساس است؛ یک اختراع ریاکارانه که قرار است وحشیگری ادعایی حماس را اغراق‌آمیز جلوه دهد تا فضای سیاسی را برای کشتار اسرائیل در نوار غزه گسترش دهد. همانطور که این تحقیق نشان خواهد داد، داستان لانداو تنها یکی از بسیاری از داستان‌های دروغین بود که توسط یک حلقه کوچک از شخصیت‌های مشکوک ساخته شد که موفق شدند روایت رسمی ۷ اکتبر را در رسانه‌های غربی شکل دهند.

اگرچه مقامات اسرائیلی نقش اصلی را در کمپین اطلاعات نادرست تل آویو پیرامون حوادث ۷ اکتبر ایفا کردند داشتند – به عنوان مثال، ادعای نادرست این که اجساد نوزادان مرده یهودی در کیبوتص از بند رخت آویزان شده بودند – تحریک آمیزترین ادعاها از مجموعه ای از سازمان های داوطلب فوق ارتدکس مانند زاکا بود. اگرچه زاکا در «جمع‌آوری و دفع بدن» تخصص دارد، اما فاقد اعتبار است و متشکل از انبوهی از داوطلبان آموزش‌دیده کم تجربه و بی عرضه است.

از «تأیید» داستان تقلبی در مورد نوزادان سر بریده پیدا شده در کیبوتص گرفته تا جعلیات آشکار درباره جدا کردن جنین از بدن زنان باردار توسط شبه نظامیان حماس، بریدن دست یک دختر بچه و یک نوزاد در تنور. بیک، زاکا و گروه های رقیب مهارت قابل توجهی در تغذیه رسانه ها با داستان های آلوده در مورد وحشیگری ادعایی حماس از خود نشان داده اند. با انجام این کار، آنها رهبران غربی مانند بلینکن و رئیس جمهور جو بایدن را با این روایت‌هایی مسلح کرده اند که برای جلوگیری از پیشنهادات آتش بس و تامین سلام برای ارتشی است که بیش از ۱۵ هزار غیرنظامی را در غزه در کمتر از دو ماه کشته است.

زاکا اکنون کانون کمپین تل‌آویو است تا جهان را متقاعد کند که حماس نه تنها در ۷ اکتبر به زنان اسرائیلی تجاوز کرد، بلکه از آن زمان به سوء استفاده از گروگان‌های زن ادامه داده است. در واقع، «کمیسیون مدنی در مورد جنایات ۷ اکتبر حماس علیه زنان و کودکان» که اخیراً مورد اعتراض اسرائیل قرار گرفت، به شدت بر ادعاهای دست دوم تصویری ارائه شده توسط زاکا تکیه دارد. با این حال، او قادر به ارائه یک بیانیه یا ویدئویی از شاهد دست اول برای حمایت از ادعاهای تجاوز گروهی نبود.

از آن زمان رسانه های بالغ ادعاهای مشکوک این گروه را تکرار کردند. به عنوان مثال، ساندی تایمز بریتانیا، با وفاداری به نقل از یکی از مقامات ارشد زاکا ادعا کرد: «معلوم بود که آنها سعی داشتند تا حد ممکن وحشت را منتشر کنند – زنده بسوزانند و تجاوز کنند: «معلوم بود که آنها تلاش زیادی برای انجام این کار داشتند. آنها می‌خواستند وحشت ایجاد کنند – با کشتن، زنده سوزاندن و تجاوز جنسی.»

با این حال، ادعاهای زاکا در مرکز تحقیقات مربوط به تجاوز جنسی پر از طنز است. تا همین اواخر، اخبار رسانه‌های اسرائیلی مملو از گزارش هایی درباره این سازمان بود که عمدتاً  جنایات جنسی وحشتناکی بودند که توسط بنیانگذار آن، یهودا مشی زاهاو، بزرگ افراطی ارتدوکس صورت گرفته بود. مشی زاهاو که در جامعه ارتدوکس اورشلیم به دلیل تمایل به تجاوز جنسی به جوانان از هر دو جنس به عنوان «هاردی جفری اپستین» اسرائیل شناخته می شود، بدون شک از طریق چندین دهه تجاوزات جنسی برای کارکنان زاکا شناخته شده بود. و تنها پس از خودکشی به پایان رسید.
رهبر دیرینه زاکا نه تنها یک متجاوز سریالی بود، بلکه یک فرد لوکس و مجلل بود که با میلیون ها دلاری که به طور غیرقانونی از سازمانش به جیب زده بود، سبک زندگی مجلل خود را تأمین می کرد. براد پیرس، محقق مستقلی که در اکتبر ۲۰۲۳ نمایه ای عمیق از فساد زاکا منتشر کرد، این گروه را به عنوان «شفاف ترین و مشکوک ترین سازمان غیردولتی که من تا به حال تحقیق کرده ام» توصیف کرد.

از زمانی که داوطلبانش برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ با موتورسیکلت‌های متمایز خود در خیابان‌های اسرائیل ظاهر شدند، زاکا در یک جنگ استخدامی با گروه‌های نجات فوق‌العاده ارتدوکس مانند یونایتد هتزاله برای دریافت مبالغ میلیونی اهداکننده ثروتمند یهودی رقابت میکند.
به نظر می‌رسد این هر دو گروه داوطلب در حال رقابتی گسترده برای پخش داستان‌های ظالمانه و جعلی بر علیه تماس برای جلب حمایت مالی در خارج کشور هستند.
هر چه هر سازمان تبلیغات بیشتری برای رسانه ها و رهبران غربی انجام دهد، احتمال بیشتری دارد که به اهداف جمع آوری کمک های مالی خود برسند.
شوک ۷ اکتبر واقعاً برای این سازمان‌های مذهبی بدنام بی‌وجدان یک شانس بادآورده بود و به آنها اجازه داد تا دولت اسرائیل، رسانه‌های غربی مانند CNN و دولت بایدن را به وسایل تبلیغاتی رایگان خود تبدیل کنند.

یوسی لاندو از زاکا، داستان نویس چیره دستی که بایدن و بلینکن را فریب داد.

پس از تسخیر ستیزه جویان حماس بر پایگاه های نظامی جنوب اسرائیل که محاصره نوار غزه و جوامع اطراف آن را حفظ میکردند، جامعه یهودی اسرائیل در وضعیت بی سابقه ای از آسیب پذیری فرو رفت. احساس ناامنی گسترده به زودی به تشنگی تقریبا سیری ناپذیر برای انتقام تبدیل شد زیرا دستگاه تبلیغاتی گسترده تل آویو بسیج شد تا کشتار بعدی اسرائیل بر جمعیت غیرنظامی نوار غزه را که به طور جمعی توسط رهبری اسرائیل انجام شد توجیه کند. حتی پس از اینکه ارتش اسرائیل بسیاری از خانه‌ها را در شمال نوار غزه ویران کرد، تنها ۱.۸ درصد از اسرائیلی‌های یهودی در نظرسنجی در دسامبر سال جاری گفتند که معتقدند ارتش کشورشان از قدرت آتش بیش از حد استفاده کرده است.

در حالی که هر هفته هزاران کشته به تعداد کشته شدگان در غزه افزوده میشود، جاسوسان دولت اسرائیل مبهم‌ترین شهادت درباره اتفاقات ۷ اکتبر را منتشر کرد که توضیح میداد که چرا کمپین آنها برای مجازات دسته جمعی نه تنها از منظر نظامی ضروری است، بلکه یک پاسخ اخلاقی قابل توجیه است. با کمک یک رسانه بین‌المللی وفادار، مجتمع تبلیغاتی اسرائیل دریافت که واشنگتن از به دست آوردن و انتشار گزارش‌هایی مبنی بر سر بریدن نوزادان و مثله شدن بی‌رحمانه خانواده‌ها توسط حماس بسیار خوشحال است.
و همانطور که خواهیم دید، برخی از زشت ترین اختراعات که توسط دولت اسرائیل منتشر شد و در واشنگتن بازتاب یافت، از مردی با قوه تخیل فعال بود: یوسی لاندو از زاکا.

به گفته لاندو، هرکسی که روایت او از وقایع را زیر سوال می برد «باید کشته شود».

داستان مبارزان حماس در حال لذت بردن از یک وعده غذایی صبحگاهی دلپذیر پس از نابود کردن یک خانواده کامل، تنها کمک لاندو برای جنون رسانه ای نبود. او همچنین شخصاً مسئول «تأیید» داستان ساختگی در مورد سر بریدن نوزادان توسط حماس در کیبوتص کفار آزا بود – داستان ساختگی که رئیس جمهور جوزف بایدن برخلاف توصیه مشاورانش از آن حمایت و منتشر کرد. همانطور که سی بی ای نیوز در ۱۱ اکتبر گزارش داد، لاندو گفت که «با چشمان خود دیده است که چگونه کودکان و نوزادان را سر بریده اند.»

سخنگوی ارتش اسرائیل ادعای لاندو را تکرار کرد و گفت که «یکی از مقامات ارشد سازمان امدادی اسرائیل» ادعای مربوط به سر بریده شدن نوزادان را تایید کرده است. در واقع، زاکا یک سرویس خدماتی مذهبی است که برای سیستم امدادی اصلا واجد شرایط نیست.

این ادعا سپس به سی‌ان‌ان راه یافت، که با تکیه بر «تأیید» نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، تقریباً یک ساعت کامل از پخش پربیننده را به این جنایت خیالی اختصاص داد. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، بعداً از این داستان مطلع شد و در یک کنفرانس مطبوعاتی با خواب‌آلودگی اعلام کرد که «تصاویری از تروریست‌ها در حال بریدن کودکان دیده است».
رئیس جمهور فهرست مرگ های تایید شده از ۷ اکتبر، را نادیده گرفت. که نشان داد تنها یک نوزاد، میلا کوهن ۱۰ ماهه، کشته شده است.

به زودی، سارا سیدنر از سی‌ان‌ان و کاخ سفید بایدن مجبور شدند از ادعاهای خود در مورد سر بریدن نوزادان صرف نظر کنند. کاخ سفید تصریح کرد: رئیس جمهور اظهارات خود در مورد جنایات ادعایی را بر اساس ادعای سخنگوی نتانیاهو و گزارش های رسانه ای از اسرائیل استوار کرد.

با این حال نتانیاهو و رسانه های اسرائیلی ادعاهای خود را منحصراً بر اساس اظهارات لاندو از زاکا استوار کرده بودند. این فعال ملی‌گرای مذهبی که شاید مجذوب توانایی‌اش در بسیج زرادخانه تبلیغاتی اسرائیل و دستکاری رهبری کشورش و ابرقدرت جهانی حامی آن بود، اختراعات پیچیده‌اش را به زودی وقایع هفتم اکتبر هم گسترش داد.

لاندو در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی i24 تحت پوشش وزارت خارجه اسرائیل در ۱۲ اکتبر ادعا کرد، که با ورود به خانه‌ای در کیبوتص بیری، «زنی حامله را دیدم که روی زمین دراز کشیده، سپس او را برمی‌گردانیم و می‌بینیم که شکمش پاره شده است، کاملاً باز شده است. کودک متولد نشده که هنوز به بند ناف چسبیده بود و مورد ضربات چاقو قرار گرفت. و به سر مادر گلوله خورد. و شما از تخیل خود استفاده می کنید تا بفهمید این چه اتفاقی است.»
به نظر می رسد لاندو این بیانیه را بر اساس شایعه ای که یک منبع نظامی ناشناس دو روز قبل در اینترنت منتشر کرده بود، نوشته است. به گفته این منبع، قربانی حامله ۳۰ ساله بوده است. این به تنهایی ادعای لاندو را بی اعتبار می کند، زیرا تنها قربانیان زن ثبت شده در بیری یا اطراف آن، رینات سگ اوون ۴۴ ساله و تایر بیرا ۲۲ ساله بودند – و هیچ یک باردار نبودند. در واقع هیچ زن حامله ای در بین قربانیان هفتم اکتبر وجود ندارد. 

کیبوتص بیری در بیانیه ای به تاریخ ۳ دسامبر ادعاهای لاندو را رد کرد. در ۱۰ دسامبر، او بی سر و صدا از طریق روزنامه اسرائیلی هاآرتص عقب نشینی کرد و اظهار داشت: «داستان زن حامله ای که زاکا در مورد آن گزارش داد، به بیری مربوط نمی شود.» یک منبع درگیر در بررسی اجساد به روزنامه گفت: « این ها اظهارات و مشاهدات داوطلبانی است که هیچ متخصص تخصص آسیب شناسی ندارند و هیچ ابزار حرفه ای برای شناسایی فرد مقتول، سن او یا نحوه سلاخی او در اختیار ندارد.» پلیس اسرائیل نیز به نوبه خود مدعی است که آنها هیچ سابقه ای از این حادثه در آرشیو خود ندارند.

با این حال، داستان گرافیکی تقریباً پوچ لاندو توسط حساب رسمی ارتش اسرائیل در رسانه های اجتماعی منتشر و پخش شد که ادعا می کرد عکس هایی از این جنایت در اختیار دارد اما به دلیل ترس از نقض شرایط خدمت ارتش اسرائیل و Twitter/X قادر به انتشار آنها نیست.
با وجود اشتیاق اسرائیل برای نشان دادن جنایات ۷ اکتبر، هر چقدر هم که وحشتناک باشد، به نظر نمی رسد این عکس ها در هیچ انجمنی ظاهر شده باشند.

در تلاشی مذبوحانه برای تأیید ادعاهای مشکوک لاندو، یک کاربر اسرائیلی شبکه های اجتماعی ویدئویی سر هم بندی کرد که شهادت داوطلب زاکا را با فیلمی از شکنجه یک زندانی تا حد مرگ توسط یک کارتل مواد مخدر مکزیکی را نشان میداد. ویدئوی جعلی به سرعت در شبکه های اجتماعی عبری پخش شد و حتی توجه همسر آیزاک هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل را به خود جلب کرد. در یک نظر برای نیوزویک مورخ ۲۲ مارس،در ۱ نوامبر، بانوی اول اسرائیل، میخال هرتزوگ ادعا کرد که «یک ویدئوی حماس از یک کیبوتص نشان می دهد که تروریست ها یک زن باردار را شکنجه می کنند و جنین او را بیرون می آورند.»

البته چنین ویدیویی وجود نداشت. تنها منبع لاندو، داستان سرای چیره دست زاکا بود.

در همین حال، لاندو اصرار داشت دیده که به  «۲۰ کودک تیراندازی شده، سوزانده شده و در دو پشته انباشته شده اند.» وی افزود که دستان این کودکان قبل از سوزاندن آنها توسط شبه نظامیان حماس بسته شده بود. با این حال، این کاملا غیرممکن است زیرا در مجموع ۱۳ کودک در طول حمله ۷ اکتبر کشته شدند – و بیشترین آنها در یک مکان یافت شدند ۳ کودک بودند. و همانطور که The Grayzone قبلا فاش کرده بود، پس از اینکه ارتش اسرائیل تصمیم گرفت عمداً خانه ای حاوی ۱۳ اسیر اسرائیلی را گلوله باران کند، بزرگترین انبوه اجساد سوخته اسرائیل در کیبوتص بیری به شکل سوخته یافت شد و ساخت ارتش اسرائیل بود.

لاندو به i24 گفت که به خانه ای در همسایگی رفت و شاهد جنایات وحشتناک دیگری بود: «در اتاق نشیمن دو والدین، مادر و پدر را می بینیم که دست هایشان را از پشت بسته اند. دو کودک کوچک در کنار او دراز کشیده اند، دستان آنها نیز از پشت بسته است. همه آنها سوختند. تروریست ها پشت میز نشستند و غذا خوردند در حالی که آنها را به آتش کشیدند.

این بیانیه جعلی به سرعت در کاپیتول هیل واشنگتن طنین انداز شد، جایی که در جلسه استماع سنا در ۳۱ اکتبر، وزیر امور خارجه، بلینکن، تقریبا کلمه به کلمه آن را تکرار کرد. همانطور که در بالا توضیح داده شد، به سادگی هیچ گزارشی از کودکان کشته شده به روشی که توسط لاندو توصیف شده است، یا از مرگ های ۶ و ۷ ساله، همانطور که او ادعا کرد، وجود ندارد. (بلینکن گفت که آنها ۶ و ۸ ساله بودند).  ایتان و آلین کاپشیتر کودکانی بودند که به ترتیب ۵ و ۸ ساله بودند. با این حال، آنها نه در یک خانه، بلکه در یک ماشین کشته شدند که والدین آنها به طور تصادفی در تیررس تیراندازی متقابل نیروهای اسرائیلی و حماس قرار گرفتند.

در حالی که داستان‌های هولناک لاندو به سرفصل‌های بین‌المللی تبدیل شد، همکار او در زاکا، سیمچا دیزینگوف، چند داستان دیگر خود ساخته را برای مصرف رسانه‌های خارجی به هم بافته بود، به اشتراک گذاشت. هنگام تشریح بازدید از کفار اذا در ۱۱ اکتبر، دیزینگوف به گاردین گفت که «زنی را دید که برهنه از کمر به پایین، [که] روی تخت خم شده بود و سپس به پشت سرش شلیک شده بود. هنگامی که تیم تلاش می کرد او را حرکت دهد، یک نارنجک فعال از دست گره شده اش باز شد و به زمین افتاد».

با توجه به اینکه ارتش اسرائیل قبلاً کیبوتص را در ۱۱ اکتبر تخلیه کرده بود، گزارش وی سؤالات جدی را ایجاد کرد. چگونه کارشناسان خنثی سازی بمب ارتش می توانند نارنجک واقعی را در دست زنی برهنه که روی تخت افتاده بود را به حال خود رها کنند؟ و چرا «کمیسیون مدنی جنایات ۷ اکتبر حماس علیه زنان و کودکان» تازه تاسیس اسرائیل که به شدت در جستجوی تک تک شواهدی است که حماس را در تجاوز دسته جمعی دخیل می کند، تاکنون به این حادثه تکان دهنده اشاره ای نکرده است؟

اما تخیل داغ دیزینگوف زمانی ادامه پیدا کرد که او ادعا کرد که «کودکی حدودا شش ساله را دیده که با چاقویی که در جمجمه اش فرو رفته کشته شده است.»

سوابق رسمی مرگ و میر در کفار آزا نشان می دهد که هیچ کودک زیر ۱۴ سال در این کیبوتص کشته نشده است، و این باعث می شود نسخه دیزینگوف از وقایع عملا سراپا دروغ  و غیرممکن باشد. مانند افسانه‌های واضحی که لاندو می‌چرخد، دیزنگوف هیچ سندی برای تایید و حمایت از ادعاهای خود ارائه نکرد – هیچ عکس تلفن همراه، شواهد پزشکی قانونی یا حتی اظهارات شاهدان را تأیید نکرد.

هر چقدر هم که اختراعات ذهنی زاکا بدبینانه به نظر برسد، آنها کاملاً مطابق با اخلاق سازمان و بنیانگذار آن بودند: یک مجرم جنسی زنجیره ای که  کمک های مالی میلیون ها اهداکننده پول را در خدمت سرمایه گذاری های منحط خود بکار گرفت.

زاکا رسماً در سال ۱۹۹۵ با هدف امکان دادن به یهودیان افراطی ارتدوکس که در ارتش اسرائیل خدمت نمی کنند، برای انجام عملیات امنیتی مانند جمع آوری اجساد و اعضای بدن کشته شدگان در تصادفات یا درگیری ها، شستن خون آنها تأسیس شد. برای دفع صحیح دینی آنها ترتیب دهید. به گفته وب سایت زاکا این گروه «از نزدیک با وزارت خارجه اسرائیل، ارتش اسرائیل و دیگر سازمان های دولتی کار می کند.»

بنیانگذار این گروه، یهودا مشی زاهاو، یک ارتدوکس از یک خانواده خاخام که ۱۱ نسل در اورشلیم زندگی کرده است بود، که تا مارس ۲۰۲۱ رهبری زکا را بر عهده داشت. در آن ماه، مشی زاهاو پس از دریافت جایزه معتبر اسرائیل «به خاطر خدماتش به جامعه» – که توسط وزیر دفاع فعلی یوآو گالانت به او داده شد، با موجی از سوء استفاده جنسی و اتهامات تجاوز جنسی از سوی مردم مواجه شد. تجاوز به دو جنس، از جمله کودکان.


وزیر دارایی فعلی اسرائیل قبل از اعطای جایزه اسرائیل به متجاوز زنجیره ای و بنیانگذار تجاوزات جنسی زنجیره ای مشی زاهاو در محله فوق ارتدوکس معا شئاریم به قدری معروف بود که به او نام مستعار به یاد ماندنی : «هاردی اپشتاین» داده بود، اشاره ای به جفری اپستین، سرمایه دار بدنام و قاچاقچی جنسی موفق، که او نیز مرتکب جنایاتی مشابه در آمریکا شده بود او نیز در حالی که در انتظار محاکمه بود خودکشی کرد یا شد. (مشی زاهاو پس از اقدام به خودکشی بیش از یک سال را در کما گذراند و در ژوئن ۲۰۲۲ درگذشت).

اتهامات آزار جنسی مشی زاهاو و خانواده اش اولین بار در سال ۲۰۰۳ مطرح شد، زمانی که روزنامه اسرائیلی YNet گزارش داد که برادر یهودا، موشه مشی زاهاو، به ظن تجاوز جنسی به خردسالان و دختران جوان دستگیر شده است.
از آنجایی که او در زمان تاسیس زاکا آنجا بود، تقریبا غیرممکن است که لاندو از شهرت رئیس خود بی خبر باشد. ..

در مارس ۲۰۲۱، سایت‌های خبری اسرائیل مملو از گزارش‌های دقیق از سوء استفاده جنسی توسط مشی زاهاو شدند که از جانب قربانیان زن و مرد منتشر می‌شد. یکی از متهمان به هاآرتص گفت که مشی زاهاو به او هشدار داده است: «اگر به کسی چیزی بگویید، یک ون زاکا او را زیر خواهد گرفته است.»

یکی دیگر از منابع ارتدوکس به YNet گفت که داستان تجاوز جنسی بنیانگذار زاکا «یک راز نیست». ما در اینجا در مورد افراد زیادی صحبت می کنیم. برای او همه چیز پیش می آید – زن، بچه، پسر و دختر، و اگر حیوانات می توانستند صحبت کنند و داستان هایشان را تعریف کنند، بدون شک متوجه می شدیم که او هم با آنها بازی می کند. اساساً هر چیزی که حرکت کند.»

این منبع ادامه داد: داستانی را به خاطر دارم که او به یک نانوایی ماتزو رفت و پسرانی را که قبل از عید فصح در آنجا کار می کردند آرایش کرد تا برای لذت او آنها با او رابطه جنسی داشته باشند. او واقعاً جفری اپستاین هاردی بود.

رفتار غیرقانونی مشی زاهاو به عملیات مالی زاکا نیز کشیده شد. گزارشی در سال ۲۰۱۳ توسط ماکو اسرائیل نشان داد که مدیر اجرایی با موفقیت میلیون‌ها کمک مالی را به این سازمان برای تأمین هزینه زندگی مجلل خود، از جمله یک ویلای مجلل، اختلاس کرده است. وقتی هشت سال بعد اتهامات تجاوز به عنف مطرح شد، رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که زاکا از سازمان‌های سایه‌ای که توسط خانواده مشی زاهاو مدیریت می‌شد، برای انتقال پول به حساب‌های خصوصی رهبری سازمان استفاده می‌کرد.

در سال ۲۰۲۲، تحقیقات هاآرتص نشان داد که زاکا با دروغ گفتن به دولت اسرائیل و افزایش تعداد داوطلبان خود به میزان ۲۰۰۰ نفر، سهم خود از بودجه دولتی را افزایش داده است. به نظر می رسد لاندو در این کلاهبرداری دست داشته است و در سال ۲۰۱۹ ادعا کرد که گروه او بر ۳۰۰۰ داوطلب نظارت دارد، در حالی که در واقعیت فقط حدود ۱۰۰۰ داوطلب فعال بودند.

از اوایل اکتبر تا زمان انتشار این مقاله، زاکا ۳.۳ میلیون دلار از هدف جمع آوری کمک های مالی را جمع آوری کرده است که اخیراً از ۳ میلیون دلار به ۴.۵ میلیون دلار افزایش یافته است. به اهداکنندگانی که بیش از ۱۰۰۰ دلار کمک می کنند، وعده مدال تزئینی به یادبود حمله نظامی «شمشیرهای آهنین» اسرائیل به غزه داده می شود.

همانطور که تحقیقات هاآرتص در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد، زاکا با تیم های امدادی مشابه ارتدکس برای جلب توجه – و پولی که با آن به دست می آید – رقابت می کند. از جمله رقبای اصلی آنها گروهی به نام یونایتد هتزاله است که بسیار پرسابقه است. اکتبر و مبارزات بعدی اسرائیل برای پاکسازی قومی غزه برای جمع آوری هزاران پول برای عملیات خود.

مدیر یونایتد هتزاله برای جلب توجه به خود، شاید پوچ ترین جنایتی را که تا به حال دیده است، در سر داشته است.

یک دروغ بزرگ در لاس وگاس

الی بیر، مدیر یونایتد هاتزاله، در ۳۰ مارس توضیح داد: «ما بچه کوچکی را در کوره دیدیم. این حرامزاده ها این بچه ها را در فر گذاشتند و فر را [روشن] کردند. ما کودک را چند ساعت بعد پیدا کردیم.».

الی بیر با پوشیدن جلیقه ایمنی نارنجی که به علامت تجاری داوطلبان یونایتد هتزاله تبدیل شده است، در مقابل حضار صهیونیست های ثروتمندی که در لاس وگاس، نوادا، برای اجلاس سالانه ائتلاف یهودی جمهوری خواه (RJC) گرد هم آمده بودند، ایستاد. این کنفرانس در محل سنتی خود، استراحتگاه ونیزی، که توسط حامی مالی اصلی آن، الیگارش فقید لیکودنیک، شلدون آدلسون، تأسیس شد، برگزار شد. در حالی که او صدها میلیون دلار به رسانه‌های طرفدار نتانیاهو اهدا کرد، ادلسون و همسرش میریام توانستند به یکی از بزرگ‌ترین کمک‌کنندگان به کمپین ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ تبدیل شوند.

داستان تکان دهنده الی بیر خاطرات تیره ای از کشتار یهودیان در آلمان نازی در هولوکاست را برانگیخت و به نقطه برجسته کنفرانس RJC تبدیل شد و تیترهای روزنامه ها را ایجاد کرد و سیاستمداران طرفدار اسرائیل را وارد طوفانی از خشم کرد.

گلیک در توییتر/X فریاد زد: «کارولین گلیک»، سردبیر خشمگین

یک پاسخ برای “گروه امدادرسانی رسوای اسرائیلی، دروغ‌های ۷ اکتبر را سرهم بندی و منتشر کرد.”.

  1. تمام شواهد و قرائن نشان می‌دهد که عملیات حماس تحت عنوان طوفان الاقصی علیه اسرائیل در ۷ اکتبر، جعلی، ساختگی و یک دروغ جنایتکارانه صهیونیسم و امپریالیسم بود.

    این توطئه را به احتمالا قریب به یقین سازمان‌های سیا، موساد و انتلیجنت سرویس طراحی کرده بودند.

    لایک

Designed with WordPress