رقص خون آشام های شما به پایان رسیده است – پوتین خطاب به نخبگان غربی

رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در مصاحبه ای که امروز از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، گفت که دوران استثمار دیگر ملل توسط «میلیارد طلایی» به پایان می رسد. در این میان، درگیری در اوکراین نقش مهمی ایفا می کند.

پوتین در مصاحبه ای اختصاصی که روز چهارشنبه از شبکه روسیا یک و خبرگزاری ریانووستی پخش شد، گفت: دوران غارتگری ملت ها و انسان های دیگر در سراسر جهان توسط ملل غربی به پایان خود نزدیک می شود.

پوتین گفت که «میلیارد طلایی» در طول چند قرن گذشته به «پر کردن شکم خود با گوشت انسان و جیب های خود با پول» عادت کرده است. آنها به طور انگلی مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین را استثمار کرده اند.

پوتین در ادامه گفت: «اما آنها باید بفهمند که این رقص خون آشامان به پایان رسیده است.»
پوتین افزود که شهروندان مناطقی که به طور مداوم توسط غرب در طول ۵۰۰ سال گذشته استثمار شده اند، شروع به هماهنگ کردن مبارزه روسیه برای حاکمیت با «آرزوهای خود برای حاکمیت و توسعه مستقل» کرده اند.

در عین حال، نخبگان غربی به دنبال منجمد کردن وضعیت موجود و حفظ بی‌عدالتی نظم بین‌المللی غالب هستند.

ماه گذشته، پوتین در یک سخنرانی کلیدی در مجمع فدرال اعلام کرد که غرب تمام تلاش خود را برای جلوگیری از توسعه روسیه به دلیل عادت استعماری آن برای ایجاد درگیری‌های ملی در سراسر جهان انجام خواهد داد.  هدف این است که روسیه، مانند اوکراین، به یک کشور رو به مرگ و شکست خورده تبدیل شود.

رئیس جمهور روسیه گفت: آنها به جای روسیه، خواهان یک فضای جغرافیایی رو به زوال بودند که با آن بتوانند هر کاری که می خواهند انجام دهند.

پوتین در مصاحبه روز چهارشنبه این اظهارات قبلی را بازبینی کرد.  او گفت که نخبگان غربی در روسیه هراسی خود از اینکه سرانجام روسیه را به نقطه ای رساندند که این کشور مجبور شد برای پایان دادن به جنگ آغاز شده توسط غرب در سال ۲۰۱۴ حمله نظامی خود را در اوکراین آغاز کند، خوشحال شده‌اند.

« فکر می‌کنم آنها خوشحال بودند زیرا فکر می‌کردند اکنون می‌توانند با رگبار تحریم‌ها ما را به پایان برسانند و به همین منظور برای ملی‌گرایان در اوکراین سلاح فرستادند.»
پوتین افزود: درخواست سیاستمداران غربی مبنی بر اینکه روسیه باید متحمل «شکست استراتژیک» شود بیانگر این اراده برای نابودی روسیه است.

اکنون غرب به تدریج متوجه خواهد شد که این پیروزی بر روسیه نه تنها بعید بلکه غیرممکن است.  دلیل این امر انسجام جامعه روسیه، پایه پایدار اقتصاد روسیه و پتانسیل نظامی رو به رشد است.

پوتین معتقد است که اعضای تا حدودی عاقل تر نخبگان غربی اکنون به این درک رسیده اند که نیاز به تغییر اساسی در استراتژی در قبال روسیه وجود دارد.

یک پاسخ برای “رقص خون آشام ها به پایان رسیده است”.

  1. پوتین خیلی متین، سنجیده و منطقی سخن می‌گوید.

    به باور یقین، روسیه با در هم شکستن نظم جهان تک قطبی و لغو سلطه استعماری غرب، بار دیگر مانند انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ بشریت جهان را انگشت حیرت به دهان خواهد گذاشت.

    لایک

Designed with WordPress