منتشر شده در کنسرسیوم

ترجمه مجله هفته


دانشجویان دانشگاه جورج واشنگتن علی‌رغم منع رفت و آمد و نگرانی از مداخله پلیس، به اعتراضات خود علیه نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهند.

هزاران دانشجو از دانشگاه‌های دیگر در منطقه واشنگتن و همچنین حامیان دیگر، به جمع دانشجویانی که در محوطه دانشگاه جورج واشنگتن (GWU) چادر زده بودند، پیوستند تا از آنها در برابر پلیس محافظت کنند. این اتفاق در روز پنجشنبه شب رخ داد.

مدیریت دانشگاه دانشگاه جورج واشنگتن به دانشجویان تا ساعت ۷ صبح وقت داده بود تا محوطه را ترک کنند. اما دانشجویان با این دستور مخالفت کردند و به اعتراضات خود در روز جمعه ادامه دادند.

در طول هفته گذشته، پلیس دانشگاه‌های کلمبیا در نیویورک، ییل در نیوهیون کانکتیکات، تگزاس در آستین، اموری در آتلانتا و کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس نیز اقدام به برچیدن چادرهای مشابه، دستگیری دانشجویان و اساتید به دلیل استفاده از حق خود برای اعتراض به نسل‌کشی در حال وقوع در غزه و ممانعت از بازگشت آنها به دانشگاه کرده‌اند.

در دانشگاه پرینستون در نیوجرسی، کریس هجز، روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر، روز پنجشنبه توسط پلیس دانشگاه از خواندن شعر برای کودکان غزه منع شد.

هر چه اقدامات سرکوبگرانه علیه این اعتراضات شدیدتر می‌شود، اعتراضات نیز گسترده‌تر می‌شود و این موضوع یادآور اعتراضات ضد جنگ در دانشگاه‌های آمریکا در زمان جنگ ویتنام است.

نتانیاهو اعتراضات دانشجویان را با تظاهرات ضد یهودی در دهه ۱۹۳۰ آلمان مقایسه کرد.

در یکی از گستاخانه‌ترین و ریاکارانه‌ترین سخنرانی‌هایی که یک رهبر خارجی می‌تواند در مورد آزادی بیان محافظت‌شده آمریکا داشته باشد، نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، معترضان دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا را با تظاهرات ضدیهودی در دانشگاه‌های آلمان در دهه ۱۹۳۰ مقایسه کرد.

در حالی که دولت او مرتکب نسل‌کشی می‌شد، نتانیاهو خواستار سرکوب شدیدتر دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا شد که او آنها را «اوباش ضدیهود» نامید. او به دروغ گفت که آنها خواهان «نابودی» اسرائیل بوده‌اند.

او در سخنرانی خود که خطاب به مخاطبانی از جمله مقامات آمریکایی بود که به او ایمان داشتند و به حرف‌هایش عمل می‌کردند، گفت: «این بی‌رحمانه است، باید متوقف شود.»

یک دانشجوی دانشگاه جورج واشنگتن گفت: «نتانیاهو جسارت به خرج داد و این اعتراض دانشجویی را ‹وحشتناک› خواند. وحشتناک کشف گور دسته جمعی با بیش از ۳۴۲ جسد است که تا حدی مثله شده بودند که قابل شناسایی نیستند. این وحشتناک است. کودکان در [بیمارستان الشفاء] با دستانی در پشت سر دفن شدند. این وحشتناک است. بیمارانی با سوندهایی که هنوز در بدنشان هستند. این وحشتناک است.»

لطفاً این فیلم ۵۹ دقیقه‌ای قدرتمند (و پایان آن) را در مورد دانشجویان دانشگاه جورج واشنگتن که علیه نسل‌کشی در غزه اعتراض می‌کنند، از جمله مصاحبه‌ای با مدیا بنجامین، یکی از بنیانگذاران کد صورتی، تماشا کنید. سخنرانی‌های آتشین و محکومیت اظهارات نتانیاهو در حالی که دانشجویان منتظر پلیس بودند. تا ساعت ۱ صبح به وقت شرقی روز جمعه، اعتراض ادامه داشت.





شان بلکمن، فعال سیاسی و دانشگاهی، از جمعیت پرسید، «در چه سیستمی زندگی می‌کنیم که در آن یک موسسه می‌تواند در صورت مخالفت شما با نسل‌کشی از پلیس کمک بخواهد، اما هیچ مقامی وجود ندارد که بتوانید در صورت حمایت یک موسسه از نسل‌کشی با آنها تماس بگیرید؟».

جو لوریا سردبیر کنسرسیوم نیوز و خبرنگار سابق سازمان ملل برای وال استریت ژورنال، بوستون گلوب، و روزنامه های دیگر از جمله مونترال گزت، لندن دیلی میل و ستاره ژوهانسبورگ است.


آلمان معترضان طرفدار فلسطین را سرکوب کرد (ویدئو)

پلیس برلین ۷۵ نفر را پس از درگیری با تظاهرکنندگانی که در خارج از پارلمان اردو زده بودند، دستگیر کرد.


ده‌ها نفر در برلین زمانی که پلیس آلمان روز جمعه یک اردوگاه اعتراضی حامی فلسطین را که دو هفته پیش در مقابل دفتر صدراعظم برپا شده بود، تخلیه کرد دستگیر شدند.

فعالین که در این اردوگاه متشکل از ۲۰ چادر حضور داشتند، خواستار پایان صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل در حالی که این کشور یهودی به محاصره غزه ادامه می‌دهد، شدند. معترضان همچنین از جرم انگاری جنبش همبستگی فلسطین انتقاد کردند.

مقامات آلمانی معترضان را به تحریک به خشونت، استفاده از نمادهای ضد قانون اساسی و شعارهای ممنوعه متهم می‌کنند. گفته می‌شود که معترضان همچنین قوانینی مانند محافظت از فضای سبز را نقض کرده‌اند.

سخنگوی پلیس، آنا دییرشکه به گفته دویچه وله گفت: «در حال حاضر به دلیل به خطر افتادن شدید امنیت و نظم عمومی، امکان محافظت از تجمعات وجود ندارد.»

روز جمعه پلیس برای تخلیه اردوگاه به محل اعزام شد و درگیری‌هایی با ده‌ها تن از فعالان رخ داد. فیلم‌ها نشان می‌دهد که مأموران افرادی را که برخی از آنها به تخلیه کمپ اعتراض می‌کردند و شعار «آزاد باد فلسطین» سر می‌دادند مورد ضرب ‌ شتم قرار دادند و بازداشت کردند.

تخلیه این اردوگاه تنش‌های جدیدی را در روابط آلمان و اسرائیل ایجاد کرده است. مقامات اسرائیلی آلمان را به عدم اقدام قاطع در برابر معترضان ضد اسرائیلی متهم کرده‌اند.

این حادثه همچنین نگرانی‌هایی را در مورد آزادی بیان در آلمان افزایش داده است. برخی از منتقدان می‌گویند که دولت آلمان در سرکوب اعتراضات مشروع فلسطینی‌ها بیش از حد سختگیرانه عمل می‌کند.
به گفته پلیس، حدود ۱۵۰ افسر برای تخریب چادرها به ساختمان رایشستاگ اعزام شدند. هفتاد و پنج معترض و دیگر هواداران به اتهام نقض قانون آزادی تجمع دستگیر شدند.

معترضان در عین حال تاکید کردند که مقامات آلمانی حق تخلیه کمپ را ندارند.

یکی از فعالان به نام نصار می گوید: ما رفتار مسالمت آمیز داشتیم، اما هر روز توسط پلیس مورد آزار و اذیت قرار می گرفتیم و پلیس احمقانه ترین محدودیت ها را برای ما اعمال می کرد.

آنها ما را از استفاده از زبان های غیر از آلمانی یا انگلیسی منع کردند (از جمله عبری!!)، نماز، آهنگ ها، کارگاه های ما را جرم انگاری کردند و حالا دلیل رسمی آنها این است که ما مبل داشتیم که به چمن آسیب وارد کرده است. نصار به دویچه وله گفت: در آلمان، آسیب رساندن به چمن‌ها بدتر از نسل‌کشی اهمیت دارد.

یکی دیگر از معترضان با اشاره به مجموع تلفات مقامات بهداشتی غزه در میان تلفات بی امان گفت: به آلمان خوش آمدید، جایی که کشتن ۳۵ هزار نفر بدتر از آسیب رساندن به یک زمین کوچک چمن است.

لینک ویدیو:

اینجا

Berlin police clear pro-Palestinian camp, provoking clashes

پاسخی بگذارید

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

Designed with WordPress