گرانما

ترجمه مجله هفته

کوبا بار دیگر اقدامات قهری یکجانبه ایالات متحده علیه ونزوئلا را رد کرد.

برونو رودریگز پارریلا، وزیر امور خارجه کوبا، در بیانیه‌ای خواستار لغو کامل و فوری همه تحریم‌هایی شد که به مردم ونزوئلا آسیب می‌رساند.

به گفته تلسور، خورخه رودریگز، رئیس مجلس ملی ونزوئلا، روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده وعده داده بود که مجوز کلی برای مجوز عملیات در بخش نفت و گاز و همچنین معاملات مربوط به بانک مرکزی ونزوئلا صادر کند، اما این کار را انجام نداده است.

نیکولاس مادورو موروس، رئیس جمهور ونزوئلا، تأکید کرد که تحریم‌ها مانع از توسعه ملی نخواهد شد، زیرا این کشور دارای یک مدل اقتصادی متنوع است که به آن اجازه می‌دهد تا روی پای خود بایستد.

صدای مردم  آمریکای ما از کاراکاس بلند می‌شود

صدای مردم آمریکای ما – که در اثر برده داری، محاصره و جنگ نسل چهارم به سکوت مجبور شده بودند – روز پنجشنبه با اطمینان از اینکه بزرگترین چالش آنها ایجاد جایگزینی برای دفاع از حق حاکمیت، زندگی آبرومندانه و اتحاد قاره ای است، بلند شد.

این ایده ها در کاراکاس در چارچوب نشست «جایگزین جهانی اجتماعی» که توسط دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور بولیواری افتتاح شد، در زمین حاصلخیز افتاد. این نشست با حضور بیش از ۲۰۰ نماینده از حدود ۶۰ کشور تا فردا ادامه دارد.

امروزه، با ظهور نظم نوین جهانی که در آن مردم در برابر طرح سلطه امپریالیستی و تشدید بی سابقه جنگ ها در کره زمین مقاومت می کنند، «اتحادیه بولیواری برای مردم آمریکای ما» با معاهده تجارت مردمی (ALBA-TCP) در مسیر وحدت و همبستگی بر اساس احترام متقابل، هم افزایی، همبستگی و ایجاد تعادل جهانی قرار دارد.

پاسخی بگذارید

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

Designed with WordPress