اسرائیل بیمارستان ها را به گورهای دسته جمعی تبدیل می کند در حالی که غرب بر «یهود ستیزی» تأکید می کند.

نوشته کیتلین جانستون

ترجمه حمید علوی


در بیمارستانی در غزه، یک گور دسته جمعی توسط ارتش اسرائیل ایجاد شده بود که در آن ظاهراً غیرنظامیان اهل فلسطین قربانی یک قتل عام وحشیانه شده بودند.

شاید الان بگویید «خب، این خبر کهنه است، کیتلین. ما چند هفته پیش از قتل عام و گورهای دسته جمعی که در بیمارستان شفا فلسطین در غزه کشف شد، مطلع شدیم.»

نه، نه، این گور دسته جمعی دیگری است از قتل عام دیگری توسط ارتش اسرائیل در بیمارستانی کاملاً متفاوت در غزه. بیمارستان شفا  که اکنون کاملاً ویران شده است، در شهر غزه قرار داشت؛ اما من در مورد مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس صحبت می کنم، جایی که گزارش شده است حدود ۲۱۰ جسد در یک گور دسته جمعی پس از عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از این شهر در اوایل این ماه کشف شده است. دو قتل عام مجزا، دو بیمارستان مجزا، دو گور دسته جمعی پر از غیرنظامیان اهل فلسطین.
ارتش اسرائیل به بیمارستان ها حمله می کند، غیرنظامیان را قتل عام می کند و سعی می کند شواهد جنایات خود را دفن کند. بنابراین، کاملاً طبیعی است که طبقه رسانه ای سیاسی غرب تمرکز بسیار زیادی بر روی موضوع اتهامات ضد یهودی در دانشگاه ها داشته باشد.

توجه بسیار کمتری نسبت به این واقعیت که برخی از دانشجویان صهیونیست دانشگاهی احساس ناراحتی می کنند زیرا دانشجویان دیگر می گویند که مردم فلسطین انسان هستند، به این واقعیت معطوف می شود که اسرائیل طبق الگوی خاصی غیرنظامیان را قتل عام می کند و آنها را در گورهای دسته جمعی در مقابل بیمارستان ها در غزه دفن می کند، یا اینکه ارتش اسرائیل کودکان را در رفح قتل عام کرده است، یا اینکه به گفته گزارش ها، دیوان بین المللی کیفری در حال بررسی کیفرخواست بنیامین نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیلی به اتهام جنایات جنگی است.

اینها چیزهای مهمی هستند، اما به اندازه ناراحتی عاطفی برخی از یهودیان های غربی از اعتراضات طرفدار فلسطین مهم نیستند. به همین دلیل، تا زمانی که این مشکل وحشتناک حل نشود، دنیا باید از چرخش خود به دور محور خود دست بردارد.

در تمام چرخش ها و تحریف های غربی حول جنایات جنگی اسرائیل در غزه، در شش ماه گذشته همه چیز حول محور قرار دادن احساسات بر زندگی انسان ها بوده است. اینکه صهیونیست های یهودی غربی در مورد احساسات طرفدار فلسطین چه فکر می کنند. احساسات جو بایدن نسبت به نتانیاهو در خفا چگونه است. اسرائیلی ها در مورد ۷ اکتبر چه فکر می کنند.

هر وقت فرصتی برای قرار دادن احساسات یک جمعیت سیاسی راحت در مرکز گزارش دهی وجود داشته باشد، مطبوعات غربی با شور و اشتیاق این کار را انجام می دهند. هر کجا که فرصتی برای برجسته کردن جنایات اسرائیل وجود داشته باشد، مطبوعات غربی در هیچ کجا یافت نمی شوند.

اگر به گروهی تعلق دارید که از سوی امپراتوری غرب حمایت نمی شود، می توانید ببینید که کل خانواده شما در مقابل چشمان شما به قتل می رسند و طبقه سیاسی و رسانه ای غرب شما را به عنوان قربانی در نظر نمی گیرند. اگر به گروهی تعلق دارید که امپراتوری آن را انسانی می داند، حتی کسی که به احساسات شما توهین کند، به عنوان یک جرم نفرت غیرقابل بخشش تلقی می شود.

پاسخی بگذارید

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

Designed with WordPress