پنتاگون می تواند یک میلیارد دلار کمک جدید به کی یف بفرستد به محض اینکه رئیس جمهور آمریکا اجازه برداشت را بدهد.

ترجمه مجله هفته

طبق گزارش‌ها، پنتاگون یک سیستم لجستیکی قوی را برای ارسال تسلیحات به ارزش ۱ میلیارد دلار به اوکراین راه‌اندازی کرده است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که لایحه تأمین مالی تلاش‌های جنگی کی‌یف علیه مسکو که مدت‌ها به تعویق افتاده بود، توسط رئیس‌جمهور جو بایدن امضا شود.

بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری، که شامل ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین است، روز سه‌شنبه شب با ۷۹ رأی موافق در مقابل ۱۸ رأی مخالف در سنا به تصویب رسید. این پس از آن بود که قانونگذاران با اکثریت قاطع مانع از تاخیر بیشتر و پیشبرد این اقدام شدند.

بایدن در بیانیه‌ای پس از رأی‌گیری گفت: «به محض اینکه این لایحه فردا صبح به روی میز من قرار گیرد، آن را امضا می‌کنم و برای مردم آمریکا سخنرانی خواهم کرد تا بتوانیم ارسال تسلیحات و تجهیزات به اوکراین را تا پایان این هفته آغاز کنیم.»

به گفته چندین مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس در روز سه‌شنبه، بسته کمک جدید شامل مهمات پدافند هوایی و مقادیر زیادی گلوله توپخانه،  همچنین وسایل نقلیه زرهی و سایر تسلیحات خواهد بود. این منابع که نامشان فاش نشده است، گفتند که برخی از اقلام موجود در لیست «در عرض چند روز» تحویل داده می‌شود، اما ممکن است تحویل برخی دیگر زمان بیشتری طول بکشد.
پنتاگون گزارش مربوط به بسته کمک جدید به اوکراین را نه تأیید و نه تکذیب کرد، اما ژنرال‌مایور پت رایدر، سخنگوی مطبوعاتی، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که ارتش ایالات متحده «هر کاری که می‌تواند برای واکنش سریع انجام می‌دهد.»

رایدر گفت: «من فکر می‌کنم می‌توان فرض کرد که این شامل قابلیت‌های پدافند هوایی، و همچنین توپخانه و مهمات خواهد بود.» «من می‌خواهم دوباره تأکید کنم که این بسته امنیتی بر اساس نیازهای فوری اوکراین خواهد بود.»

رئیس‌جمهور بایدن روز دوشنبه در یک مکالمه تلفنی با همتای اوکراینی خود، ولودیمیر زلنسکی، اطمینان داد که تحویل سلاح به محض رسیدن لایحه به دفتر بیضی برای امضا، به سرعت آغاز خواهد شد. در حالی که کاخ سفید جزئیات کمی از مکالمه تلفنی بین بایدن و زلنسکی را فاش کرد، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که کی‌یف موشک‌های ATACMS با برد بیشتر دریافت خواهد کرد.
بسته کمک ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا که ماه‌ها پیش توسط کاخ سفید درخواست شده بود، سرانجام روز شنبه توسط مجلس نمایندگان پس از موافقت رئیس مجلس، مایک جانسون، به تصویب رسید.

وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، روز سه‌شنبه گفت که انتظار می‌رود کمک نظامی آمریکا به کی‌یف از «فروپاشی» نیروهای اوکراینی «جلوگیری» کند، اما پیش‌بینی کرد که این پول تأثیر قابل توجهی بر وضعیت در میدان نبرد نخواهد داشت، زیرا «بیشتر این پول صرف تولید نظامی ایالات متحده خواهد شد.»

شویگو گفت: «مقامات آمریکایی به طور طعنه آمیزی ادعا می‌کنند که اوکراینی‌ها در جنگ با روسیه برای منافع خود خواهند مرد.» مقامات در واشنگتن و کی‌یف هر دو استدلال کرده‌اند که پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه بهتر از آن است که آمریکا مجبور به جنگ مستقیم با روسیه شود.

پاسخی بگذارید

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

Designed with WordPress