هیچ مدرکی علیه کمک رسانی سازمان ملل وجود ندارد

گزارش سازمان ملل ادعاهای اسرائیل را رد می کند.  حمله به رفح قریب الوقوع است.


نوشته اینا سمبدنر

منتشر شده در یونکه ولت


پس از آنکه اسرائیل آژانس کمک رسانی به پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد (UNRWA) را به داشتن «تعداد قابل توجهی از کارکنان عضو گروه های تروریستی» متهم کرد، حامیان مالی اصلی پرداخت های خود را متوقف کردند و وضعیت وخیم تامین نیازهای ۲.۳ میلیون فلسطینی در غزه را بدتر کردند.

اکنون، یک گزارش تحقیقاتی سازمان ملل که روز دوشنبه شب منتشر شد، به این نتیجه رسیده است که اسرائیل «هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا ارائه نکرده است.» گاردین که پیش از این به طور انحصاری از گزارش موسوم به «گزارش کولونا» نقل کرده بود، گزارش داد که UNRWA به طور مرتب لیست هایی از کارکنان خود را برای بررسی به اسرائیل ارائه کرده است. بر این اساس، دولت اسرائیل از سال ۲۰۱۱ هیچ اعتراضی به این لیست ها نداشته است.

علاوه بر کاترین کولونا، وزیر امور خارجه سابق فرانسه که مأمور بررسی این موضوع شده بود، سه مؤسسه حقوق بشری اسکاندیناوی سازمان ملل نیز ارزیابی دقیقی از اتهامات را ارائه کرده‌اند.

طبق گزارش گاردین، در گزارش این مؤسسات آمده است: «تاکنون مقامات اسرائیلی هیچ مدرکی ارائه نداده‌اند و به نامه‌های UNRWA در مارس و آوریل که در آنها خواستار نام‌ها و مدارک برای آغاز تحقیقات توسط UNRWA بود، پاسخی نداده‌اند.»

علاوه بر این، بر «ضروری بودن» این آژانس در منطقه تأکید شده است.

ژنرال هرتزل هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، «اقدامات بعدی» برای ادامه جنگ را تأیید کرده است. سخنگوی ارتش، دانیل هاگاری، این موضوع را اعلام کرد.

شبکه اسرائیلی کان گزارش داد که حمله نظامی به رفح نیز بخشی از این برنامه ها است و به زودی تخلیه ساکنان آن قابل پیش بینی است. مشخص نیست که این تخلیه به کجا در نوار ساحلی ویران شده انجام خواهد شد.

در حالی که اعتراضات برای مذاکره با حماس برای آزادی ۱۲۹ گروگان افزایش می یابد، تل آویو همچنان بر آزادسازی آنها از طریق بمباران تاکید دارد. هاگاری گفت: «ما به مبارزه ادامه خواهیم داد تا زمانی که به خانه های خود بازگردید.»

در همین حال، آرون حلیوا، مدیر اطلاعات نظامی اسرائیل، استعفای خود را اعلام کرد. ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که او این کار را برای «جبران مسئولیت رهبری خود» پس از حمله ۷ اکتبر انجام می دهد.

Designed with WordPress