ارتش آزادیبخش خلق چین در حال ایجاد یک نیروی پشتیبانی اطلاعاتی برای بهبود رقابت پذیری ارتش چین در جنگ های مدرن است.

گلوبال تایمز

ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) نیروی پشتیبانی اطلاعاتی تأسیس کرد. رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، روز جمعه در مراسم تأسیس این نیرو، پرچمی را به آن اهدا کرد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، که همچنین دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC) و رئیس کمیسیون مرکزی نظامی (CMC) است، بر تعهد خود برای ایجاد یک نیروی پشتیبانی اطلاعاتی قوی و مدرن تأکید کرد.

شی گفت که ایجاد نیروی پشتیبانی اطلاعاتی تصمیمی مهم است که توسط کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و کمیسیون مرکزی نظامی با توجه به ضرورت کلی ایجاد یک ارتش قوی اتخاذ شده است.

شی تأکید کرد که نیروی پشتیبانی اطلاعاتی یک شاخه جدید و استراتژیک از ارتش و ستونی کلیدی برای هماهنگی توسعه و کاربرد سیستم اطلاعات شبکه است. این نیرو نقش اساسی در پیشبرد توسعه با کیفیت بالا ارتش چین و توانایی آن در جنگ مدرن ایفا خواهد کرد.

وو چیان، سخنگوی وزارت دفاع، در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه گفت: «ایجاد نیروی پشتیبانی اطلاعاتی از اهمیت عمیق و دوربرد برای مدرن‌سازی دفاع ملی و نیروهای مسلح و همچنین برای انجام مؤثر مأموریت‌ها و وظایف ارتش در عصر جدید برخوردار است.»

وی گفت: «این یک شاخه استراتژیک کاملاً جدید از ارتش آزادیبخش خلق و یک پشتیبانی کلیدی برای توسعه و کاربرد هماهنگ سیستم اطلاعات شبکه است که نقش مهمی ایفا می کند و مسئولیت بزرگی در ارتقای توسعه با کیفیت بالا و توانایی جنگ و پیروزی در جنگ مدرن دارد.»
با توجه به اصلاحات اخیر، ارتش آزادیبخش خلق اکنون سیستمی جدید از خدمات و تسلیحات را تحت رهبری و فرماندهی کمیسیون مرکزی نظامی (CMC) ایجاد کرده است. این مطلب را وو، سخنگوی وزارت دفاع ملی چین، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن بیان کرد.

وو گفت که این سیستم جدید شامل چهار یگان خدماتی و چهار رسته رزمی است. یگان‌های خدماتی عبارتند از: ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروی موشکی. رسته‌های رزمی نیز شامل: نیروی هوافضا، نیروی فضای سایبری، نیروی پشتیبانی اطلاعات و نیروی پشتیبانی لجستیک مشترک می‌شوند.

وو خاطرنشان کرد که چین با توجه به شرایط و وظایف در حال تحول، به طور مداوم ساختار مدرن نیروهای مسلح را با ویژگی‌های چینی ارتقا خواهد داد.

در خصوص وظایف نیروی هوافضا، وو گفت که سیاست فضایی چین کاملاً مشخص است. وی افزود: «ما متعهد به استفاده صلح‌آمیز از فضا هستیم و آماده همکاری با همه کشورهایی هستیم که تعهد مشابهی دارند تا تبادل نظر را تقویت، همکاری را تعمیق و به صلح و امنیت پایدار در فضا کمک کنند.»

علاوه بر این، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، بر ایجاد یک سیستم اطلاعاتی شبکه‌ای که نیازهای جنگ مدرن را برآورده می‌کند و ویژگی‌های ارتش چین را در نظر می‌گیرد، تأکید کرد. وی همچنین خواستار تلاش‌های بیشتر برای پیشبرد مؤثرتر توسعه قابلیت‌های جنگی یکپارچه شد.

Designed with WordPress