بدون اتحاد همگانی، استقلال و حاکمیت غذایی امکان‌پذیر نخواهد بود.

بزرگترین چالش در حل مشکلات کشاورزی، توسعه یک سیستم تامین مالی است که قادر به بازیافت و بازتولید بخش قابل توجهی از منابع باشد.

کلودیا تالیا سوارز فرناندز
خورخه ارنستو آنگولو لیوا

گرانما

ترجمه مجله هفته

به منظور تجزیه و تحلیل نحوه دستیابی به نظارت و کارایی بیشتر در تولید مواد غذایی، دیروز جلسه کمیسیون کشاورزی و مواد غذایی پارلمان در مورد اجرای قانون ۱۴۸/۲۰۲۲ در مورد حاکمیت غذایی و امنیت غذایی و تغذیه، و همچنین توافقی که نظارت وزارت کشاورزی (Minag) را تعیین می کند، برگزار شد.

استبان لازو هرناندز، رئیس مجمع ملی قدرت مردم (ANPP)، بر اهمیت شناخت دقیق زمین و وضعیت آن برای تضمین حاکمیت غذایی تأکید کرد و اذعان داشت که نظارت، کنترل و استفاده ای که Minag در سال جاری انجام می دهد به موقع انجام می شود.

وی بر اهمیت همکاری برای غلبه بر چالش ها و دستیابی به اهداف تعیین شده در زمینه امنیت غذایی و تغذیه، و همچنین تلاش برای ایجاد فرصت های واقعی توسعه برای بخش کشاورزی تأکید کرد.

در مواجهه با نابرابری درآمد، لازو هرناندز بر اهمیت تجزیه و تحلیل و درک علل این مشکل برای یافتن راه حل های موثر برای حمایت از کشاورزان و تضمین پایداری تولید کشاورزی تأکید کرد.
آلکسیس رودریگز پرز، مدیرکل توسعه اقتصادی و کشاورزی وزارت کشاورزی و دامپروری، تأکید کرد که مهمترین راه حل برای غلبه بر مشکلات، ایجاد یک سیستم تامین مالی است که بتواند بخش قابل توجهی از منابع مورد استفاده در کشاورزی را بازیافت کند.

سیستم پیشنهادی پتانسیل بازگشت ۷۰ درصد منابع سرمایه‌گذاری شده در عسل را دارد و می‌تواند به کاهش هزینه‌های بالای واردات برنج و لوبیا در جزیره کمک کند.

رودریگز پرز از مذاکرات در حال انجام در مورد چهار قرارداد همکاری بین‌المللی برای برنج با کشورهایی مانند چین، ایران و ویتنام، و همچنین قراردادهای دیگر مربوط به برنامه مرکبات خبر داد.

او با اشاره به عدم اعتماد و عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران خارجی گفت: «ما سابقه بدی داریم، تولید ما برای  انجام تعهدات توافق شده کافی نیست.»

در پایان بحث، رئیس مجمع ملی قدرت مردم اعلام کرد که برنامه‌های خود را با مردم به اشتراک خواهد گذاشت تا آنها را در حل مشکلات خود مشارکت دهد، افراد بیشتری را در مناطق روستایی بسیج کند، زمین‌های بلااستفاده شده توسط صنعت شکر را بازیابی کند و زمین‌های رها شده برای مارابو را با گواوا کوتوله بکارد.

او همچنین بر لزوم ایجاد حس فوریت تأکید کرد و گفت که در یک اقتصاد جنگی هستیم. او سخنان خود را با این جمله به پایان رساند: «بدون شما، ما جنگ را نخواهیم برد. اما ما آن را خواهیم برد.»


ما نمی توانیم به روال گذشته ادامه دهیم

نخست وزیر کوبا در جلسه اختتامیه سفر دولت به کاماگوی شرکت کرد

نویسنده: خورخه انریکه جرز بلیساریو

ترجمه مجله هفته

«در شرایط جنگی اقتصادی هستیم که ما را مجبور به انجام کارهای دیگری می‌کند، دیگر نمی‌توانیم به روال گذشته ادامه دهیم.»

این جمله را مانوئل ماررو کروز، نخست وزیر، دیروز در جمع‌بندی سومین سفر دولتی به استان کاماگوئی بیان کرد.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، یک تیم کاری متشکل از سه معاون نخست وزیر، ده وزیر و سایر مقامات دولتی از ۱۳ شهرداری استان بازدید کرد، ۳۳۲ هدف اقتصادی و اجتماعی را مورد بررسی قرار داد، بیش از ۹۰ برنامه دولتی و دولتی را بررسی کرد و با بیش از ۶۰۰۰ نفر گفتگو کرد.

ماریرو کروز تأکید کرد که نقش کادرها برای بسیج کارگران و استفاده از هوش جمعی برای ارائه پیشنهادات برای افزایش تولید ضروری است. وی همچنین بر لزوم مبارزه مؤثرتر با جرم و جنایت و فعالیت های غیرقانونی تأکید کرد.

او همچنین خواستار آغاز آماده سازی ها برای فصل تابستان شد: «ما باید تابستانی داشته باشیم که با شرایط فعلی سازگار باشد، اما در سطحی که مردم ما سزاوار آن هستند.» وی همچنین خواستار ادامه تلاش ها برای بازاریابی کاماگوی به عنوان یک مقصد گردشگری و تضمین عرضه توسط زنجیره های محلی شد.

در این نشست مشخص شد که صنعت قند ۲۳۵ تن شکر به سبد خانوار تحت نظارت بدهکار است، به همین دلیل تصمیم گرفته شد که همچنان به طور ویژه بر برداشت محصولی که به دلیل شرایط مالی کشور بسیار دشوار بود، نظارت شود.

جورجی لوئیس پردومو دی للا، معاون نخست وزیر، اظهار داشت که لازم است برنامه های مربوط به عرضه شیر که در سال های اخیر ۱۰ میلیون لیتر کاهش یافته است، به طور کامل مورد بازنگری قرار گیرد، در حالی که معاون نخست وزیر، معاون نخست وزیر، به پیامدهای منفی فعالیت های غیرقانونی بر اشتغال اشاره کرد که منجر به فرار مالیاتی و کاهش درآمد دولت می شود.

از سوی دیگر، معاون نخست وزیر، اینس ماریا چاپمن واگ، تأکید کرد که تکمیل کارهایی که باید تامین آب پایدار را در شهرداری نوئ ویتاس و به ویژه در شهرداری پاستیلیو که بیشترین آسیب را دیده است، تضمین کند، برای کشور اولویت دارد.

نجات صنعت قند

در ساعات صبح، نخست وزیر از کارخانه قند «Batalla de las Guásimas» در شهرداری Vertientes بازدید کرد و در آنجا سخنان ژنرال ارتش رائول کاسترو راز مبنی بر نجات صنعت قند را تکرار کرد.

در همین راستا، وی خواستار جستجوی راه‌حل‌های تولیدی جایگزین شد که به مشتقات نیشکر مربوط می‌شود و درآمد اضافی ایجاد می‌کند.

در مجتمع برنج Agroindustrial Ruta Invasora، وی بر لزوم افزایش تولید ملی برنج تأکید کرد و گفت که این شرکت باید خود ارز مورد نیاز برای خرید بسته فناوری مورد نیاز را به دست آورد.

نخست وزیر همچنین از آسایشگاه سالمندان Vertientes بازدید کرد، جایی که در مورد مشکلات ساختمانی این مرکز و همچنین سایر مشکلات ذهنی‌تر مانند کیفیت پخت و پز غذا که به آن توجه ویژه‌ای داشت، اطلاعات کسب کرد.

در دانشگاه Camagüey Ignacio Agramonte Loynaz، وی خواستار پیوند نزدیک‌تر بین اقتصاد و دانشگاه برای حل برخی از فوری‌ترین مشکلات اقتصاد کوبا شد.

نخست وزیر گفت: این استان پتانسیل انجام کارهای بیشتری را دارد. «همانطور که دیدیم، Camagüey همچنان جمعیتی انقلابی دارد که عاشق انقلاب خود هستند و سخت تلاش می کنند تا راه حل هایی برای حال و آینده بهتر پیدا کنند. «ما مطمئن هستیم که آنها می دانند که چگونه مانند پیشتازان پر سابقه ما بر مشکلات سوار شوند و نشان دهند که این امکان پذیر است.»

Designed with WordPress