یک تصویر ماهواره ای که توسط آسوشیتدپرس تجزیه و تحلیل شده است، آسیب های ناشی از برخورد یک یا چند موشک ایرانی در باند فرودگاه نواتیم اسرائیل را نشان می دهد. ایران در ۱۳ آوریل حمله مستقیمی به اسرائیل انجام داد.
حمله هفته گذشته ایران به یک پایگاه هوایی اسرائیل که بخشی از حمله بی سابقه تهران به اسرائیل بود، به باند اصلی پرواز جنگنده ها آسیب رساند، یک تصویر ماهواره ای که روز شنبه توسط آسوشیتدپرس تجزیه و تحلیل شد، نشان داد.

با این حال، اسیب کلی به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب اسرائیل در حد متوسط بود.
تصاویر یک باند ترمیم شده با آسفالت تازه را در فرودگاه در نزدیکی آشیانه ها در بخش جنوبی پایگاه هوایی نواتیم در حدود ۶۵ کیلومتری جنوب اورشلیم نشان می دهد. روزنامه هاآرتص که روز پنجشنبه تصاویر با وضوح پایین تری از این سایت منتشر کرد، اشیانه های مجاور را به عنوان هواپیماهای باری C-130 که در اسکادران های حمل و نقل استفاده می شود، شناسایی کرد.

ایران در ابتدا گروهی از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های کروز را در حمله خود برای اضافه بار سیستم های دفاعی اسرائیل و عملیات دفاعی گسترده جت های جنگنده غربی، در کنار کمک های اطلاعاتی از کشورهای خلیج فارس، پرتاب کرد. در نتیجه، موشک های بالستیک باید هدف اصلی حمله، یعنی یک پایگاه هوایی در صحرای نقب را هدف قرار دهند. حدود هفت موشک بالستیک به منطقه پایگاه هوایی نواتیم اصابت کرد. از این پایگاه، جت های اسرائیلی برای انجام حمله هوایی به سفارت ایران بلند شده بودند.

حمله هفته گذشته ایران نشان داد که تهران اماده است از زرادخانه گسترده موشک های بالستیک خود به طور مستقیم علیه اسرائیل استفاده کند، در حالی که تنش ها در سراسر خاورمیانه بر سر جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه همچنان بالا است. حمله تلافی جویانه آشکار اسرائیل به اصفهان ایران در روز جمعه و پاسخ خاموش تهران به ان نشان می دهد که هر دو کشور می خواهند جنگ سایه طولانی مدت خود را در حال حاضر کاهش دهند – اگرچه تهدید آتش افروزی در منطقه باقی مانده است.

Designed with WordPress