IDF/XinHua/dpa
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حلوی روز دوشنبه برای «واکنش» اسرائیل در برابر سربازان خود سوگند یاد کرد (نواتیم پایگاهی که توسط ایران هدف قرار گرفت)



تنش بین ایران و اسرائیل: آمریکا محتاط است، چین می‌خواهد میانجیگری کند.


توسط ویبکه دیل

یونگه ولت


رئیس جمهور ایران، ابراهیم رئیسی، روز سه شنبه تاکید کرد که به هرگونه اقدامی که علیه منافع ایران باشد، پاسخ قاطع داده خواهد شد. این سخنان در راستای اظهارات قبلی مقامات ارشد دولتی و فرمانده کل سپاه پاسداران مبنی بر پاسخ «بسیار سخت تر» به هرگونه واکنش از سوی اسرائیل نسبت به حملات هوایی اخیر ایران است.
روز دوشنبه شب، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، هرتزل هالوی، در یک سخنرانی در پایگاه هوایی نواتیم – که یکی از اهداف حملات پهپادی و موشکی ایران در آخر هفته بود – به سربازان وعده پاسخ «نامشخص» از سوی اسرائیل را داد. سخنگوی ارتش، دانیل هاگاری، نیز اظهارات مشابهی را بیان کرد.
به گزارش شبکه 12، کابینه جنگ اسرائیل در جلسه ای سه ساعته در روز دوشنبه، چندین گزینه را بررسی کرد که برخی از آنها «فورا قابل اجرا» هستند. هدف این است که به ایران آسیب برسد، اما در عین حال جنگی تمام عیار به راه نیفتد.
آمریکا که در سال انتخابات ریاست جمهوری به یک جنگ بزرگ یا تشدید حملات به پایگاه های نظامی خود در خاورمیانه نیازی ندارد، بارها اعلام کرده است که در هیچ اقدام تلافی جویانه ای علیه ایران شرکت نخواهد کرد. جان کربی، مدیر ارتباطات شورای امنیت ملی، روز دوشنبه شب به طور مبهمی گفت که ایالات متحده «صحنه را به اسرائیل واگذار خواهد کرد.»
در حالی که وزیر امور خارجه آلمان، آنالنا بربوک، که قرار بود روز سه شنبه به اسرائیل سفر کند، بار دیگر خواستار تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران شد، چین تلاش هایی را برای کاهش تنش آغاز کرده است. خبرگزاری شین هوا گزارش داد که وزرای امور خارجه چین و عربستان سعودی، وانگ یی و فیصل بن فرحان، توافق کردند که برای حل دیپلماتیک پیامدهای حمله مرگبار اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق در اول آوریل و تشدید تنش های پس از آن، با یکدیگر همکاری کنند.

Designed with WordPress