ویلیام برنز می گوید کی یف به یک بسته کمک جدید ایالات متحده نیاز دارد وگرنه احتمالا تحت فشار روسیه شکست خواهد خورد.

هشدار سیا: بدون کمک جدید آمریکا، احتمال فروپاشی کامل دفاع اوکراین در سال جاری وجود دارد

مدیر سیا، ویلیام برنز، در سخنرانی خود در انجمن رهبری بوش در سال ۲۰۲۴، هشدار داد که اگر ایالات متحده بسته جدید کمک به اوکراین را به تصویب نرساند، ممکن است دفاع این کشور در سال جاری به طور کامل در برابر تهاجم روسیه فرو بریزد.

برنز این سخنان را در حالی بیان کرد که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد که مجلس در این هفته در مورد این بسته کمک که مدت‌ها به تعویق افتاده بود، رأی‌گیری خواهد کرد.

لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین ماه‌ها است که در کنگره به دلیل تقاضای جمهوری‌خواهان برای افزایش تلاش‌ها برای ایمن‌سازی مرز مکزیک، مسدود شده است.

با این حال، برنز از قانونگذاران خواست که هر چه سریعتر بن‌بست کمک را حل کنند. او گفت: «با محرکی که حمایت نظامی هم از نظر عملی و هم از نظر روانی ایجاد می‌کند، اوکراینی‌ها کاملاً قادر به مقاومت تا سال ۲۰۲۴ و خنثی کردن دیدگاه مغرورانه [رئیس جمهور روسیه ولادیمیر] پوتین مبنی بر اینکه زمان به نفع اوست، هستند.»
رها کردن اوکراین توسط غرب پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت

رئیس سیا، ویلیام برنز، در ادامه سخنان خود در انجمن رهبری بوش، هشدار داد که رها کردن اوکراین توسط غرب پیامدهای فاجعه‌باری برای این کشور و همچنین نظم جهانی خواهد داشت.

برنز گفت: «اگر غرب اوکراین را رها کند، اوکراینی‌ها با مشکلات بزرگی روبرو خواهند شد.» او پیش‌بینی کرد که «خطر بسیار واقعی وجود دارد که اوکراینی‌ها تا پایان سال ۲۰۲۴ در میدان جنگ شکست بخورند» یا حداقل مسکو را در موقعیتی قرار دهند که «شرایط را برای یک راه‌حل سیاسی دیکته کند.»

مدیر سیا همچنین تأکید کرد که عدم حمایت از کی‌یف پیامدهایی فراتر از اروپا خواهد داشت. برنز معتقد است که تعهد قوی غرب به اوکراین، چین را متقاعد کرده است که جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای خود را دست کم بگیرد. او افزود: «مطمئن‌ترین راه برای معکوس کردن این اثر این است که این تصور را القا کنیم که اکنون اوکراینی‌ها را رها می‌کنیم.»

مقامات اوکراینی ماه‌ها است که از کمبود شدید مهمات شکایت می‌کنند، در حالی که همتایان آمریکایی آنها در اوایل این ماه تخمین زدند که کی‌یف توسط روسیه با نسبت پنج به یک «منفجر می‌شود.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، نیز هشدار داده بود که اگر کمک‌های آمریکا نرسد، کی‌یف «جنگ را خواهد باخت.»

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در اوایل این هفته لایحه کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری را ارائه کرد که ۶۱ میلیارد دلار آن برای اوکراین در نظر گرفته شده است،
اگرچه این لایحه از سوی برخی از هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه او مورد انتقاد شدید قرار گرفت. بایدن خیلی زود از این لایحه حمایت قاطع خود را اعلام کرد.

Designed with WordPress