مجله هفته – مجله سیاست بین المللی – سال هجدهم

«سوسیال دموکرات‌های آمریکا» که بزرگ‌ترین سازمان سیاسی سوسیالیست در آمریکا محسوب می‌شوند با رئیس جمهور ونزوئلا دیدار کردند.

به نوشته مجله نشنال ریویو، رئیس کمیته ملی سیاسی سازمان سوسیال دموکرات‌های آمریکا، اعضای کمیته بین‌المللی و اعضای تشکیلات سیاسی این سازمان و کمیته‌های سیاست خارجی و روابط دوجانبه در این دیدار با نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا که روز جمعه برگزار شده بود، شرکت داشتند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی سازمان سوسیال دموکرات‌های آمریکا در بیانیه‌ای از دولت ونزوئلا و مردم این کشور ابراز حمایت کرد و از باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا خواست تا تحریم‌های اعمال شده علیه کاراکاس را لغو کند.

سازمان سوسیال دموکرات‌های آمریکا گفت: ما از رئیس جمهور و کنگره می‌خواهیم تا در این اقدامات تجدیدنظر کنند و از تضعیف مردم ونزوئلا و دولت مشروعشان که به صورت کاملا دموکراتیک انتخاب شده است، دست بردارند.

در حال حاضر تعدادی نمایندگان سوسیال دموکرات در کنگره آمریکا حضور دارند از جمله «رشیده طلیب»، «الکساندریا اوکازیو-کورتز»، «کوری بوش» و «جمال بومن». طلیب و اوکازیو-کورتز اعضای گروه چپ گرا در مجلس نمایندگان هستند که از اقدامات قانونی تندروانه از «توافق جدید سبز» گرفته تا پس گرفتن بودجه اختصاص یافته به پلیس برای پرداخت غرامت‌ها، حمایت کرده‌اند.

مادورو که از سوی بسیاری از نمایندگان راستگرای افراطی با تمایلات فاشیستی و وابستگی به صنایع نظامی رژیم آمریکا به بهانه دروغین و سراپا ساختگی «دیکتاتوری که یک دولت فاسد را اداره می‌کند»، مورد حمله و ترور شخصیت و شیطان سازی رسانه‌ای قرار گرفته است.

جمهوری خواهان ترامپیست و قاتلین مردم ونزوئلا از طریق تحریم های غیر انسانی از دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا خواسته‌اند تا تحریم ها و گرسنگی دادن به مردم ونزوئلا را بیشتر کند و یا روند ترامپ را ادامه دهد. امپریالیسم آمریکا اخیرا درخواست مادورو برای رفع تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط دیپلماتیک را رد کرد و مدعی شد که دولت کاراکاس باید پیش از لغو تحریم‌ها، اقدامات سازنده‌ای در راستای احیای دموکراسی مورد نظر آمریکا انجام دهد.

دولت امپریالیستی آمریکا و متحدین اروپایی اش سالیان سال است که مردم ونزوئلا را از ابتدایی ترین امکانات برای یک زندگی انسانی محروم کردند تحریم‌های گسترده غیر انسانی علیه مردم ونزوئلا در تمامی زمینه ها از جمله تولید فروش نفت و منابع گاز طبیعی این کشور شده و هر نوع معامله بانکی بین ونزوئلا با کشورهای دیگر جهان را ممنوع می‌کند حتی دولت امریکا از ورود مواد غذایی ابتدایی نیز به این کشور جلوگیری می‌کند.

محاصره دریایی ونزوئلا توسط نیروی دریایی امپریالیستی امریکا سالیان سال است ورود و خروج کشتی ها به این کشور را ممنوع کرده است دولت مردمی و منتخب ونزوئلا تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت مردم و تقسیم عادلانه هر چیزی که در این کشور وجود دارد انجام می‌دهند اما فشار تحریم ها به حدی است که زندگی عادی در این کشور دچار اشکال گشته است.

ونزوئلا یکی از باز‌ترین و آزاد ترین کشورهای آمریکای لاتین در زمینه رسانه ها و آزادی بیان آزادی احزاب و انتخابات آزاد می باشد دولت آمریکا و متحدینش با دروغ سازی در مورد دولت بولیواری ونزوئلا سعی می کنند یک پدیده زشت و فاسد از این دولت ساخته و به این ترتیب اپوزیسیون وابسته و مزدور خود را بر سرکار بیاورد تلاش های متعدد برای ترور مادورو کودتا در ونزوئلا و یا شورشهای داخلی تابحال با مقاومت مردم ونزوئلا در مقابل این خود فروخت گان به شکست کشانده شده است.

بسیاری از نیروهای چپ لایف استایل حمایت یواشکی! از سیاست‌های کشورهای اروپایی عملاً به التزام آمریکا و امپریالیسم تبدیل شده و بر علیه دولت مردمی ونزوئلا به تبلیغات سو دست می زنند علیرغم انتخاب دولت مادورو در یک انتخابات کاملاً آزاد که با نظارت بین المللی انجام شد این نیروهای مثلاً چپ! تحت تاثیر تبلیغات کشورهای امپریالیستی و رسانه‌ای حاکم در این کشورها این انتخابات را به رسمیت نشناخته دولت ونزوئلا را به دیکتاتوری و سرکوب نیروهای مخالف متهم میکنند این نیروها در لابلای نشریات و مقالات خود با اشاره به فساد و وضعیت ناهنجار مردم در ونزوئلا بدون آن که سند و مدرک تحصیلی برای اثبات صحبت‌های خود ارائه دهند با کوچک جلوه دادن فشار تحریم‌های غیرانسانی امپریالیستی که باعث اصلی به وجود آمدن بازار سیاه و فساد داخلی در ونزوئلا گشته‌اند با زرنگی دولت را مسئول این وضعیت خوانده و به این ترتیب خدمتکاران امپریالیسم تبدیل شده‌اند.

ونزوئلا در دوران بحران بیماری کرونا یکی از بهترین کارنامه های ممکن در آمریکای لاتین را ارائه داد در حالی که همسایگان ونزوئلا در بدترین وضعیت غیر انسانی که عملاً منجر به جنایت دولت های مانند برزیل و اکوادور و کلمبیا علیه مردم شان شده است به سر می‌برند، دولت ونزوئلا با وجود تحریم‌ها با وجود فشار به گسترده ای امپریالیستی که حتی ونزوئلا را از امکان خرید واکسن ضد کرونا نیز محروم کرده است، توانست تا امروز وضعیتی بسیار مناسب در مقایسه با همسایگان خود برای مردم کشورش فراهم کند این مهم تنها در سایه همکاری مردمی و شوراهای محلی و تعاونی‌های منطقه ای صورت گرفته است.

Designed with WordPress