سسیونس وزیر دادگستری میخواهد سوراخهای امنیتی را پر کند و ژولیان آسانژ را تحت تعقیب قرار دهد


Foto: REUTERS/Stefan WermuthWermuth

منتشر شده در یونگه ولت

ترجمه علی مقصودی
جفرسون سسیونس وزبر دادگستری آمریکا دستگیری ژولیان آسانژ بنیانگزار پرتال اینترنتی افشاگر ویکیلیکس و مبارزه علیه افشاگری اسراردولتی را یکی از فوریترین وظایف خود قرار داده است. جفرسون اعلام کرد«ما تلاشهایمان را برای شناسائی و مسدود کردن سوراخهای اطلاعاتی افزایش داده و خواهیم داد».
او در ادامه با نگرانی تاکید کرد که افشای اسرار و خیانت هرگز از چنین حجمی و وسعتی برخوردار نبوده است. متخصصین با تجربه امنیتی از تعداد بالا و افزایش سوراخهای امنیتی دچار شوک شده اند.بعضی از موارد بسیار جدی هستند و مسئولین این مشگلات امنیتی باید در اسرع وقت که امکانپذیر باشد محاکمه شوند.
بر اساس گزارش واشینگتن پست، دادستانی آمریکا متن شکایت از آسانژ و دیگر همکاران پرتال افشاگر ویکیلیکس را تدارک دیده و آماده کرده است. بر این اساس از این پس میتوان همکاران و حامیان آنها را بجرم توطئه، سرقت اموال دولتی و نقض قوانین جاسوسی تحت تعقیب قضائی قرار داد.

آسانژ از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در لندن بعنوان تبعید ی زندگی میکند. اکوادور به آسانژ پناهندگی سیاسی اعطا کرده است.

اینترنت پرتال ویکیلیکس سال ۲۰۱۰ با انتشار بیش از ۲۵۰۰۰۰ سند محرمانه متعلق به سفارتخانه های آمریکا موجب یک زلزله سیاسی در جهان شد. این اسناد در کنار مطالب دیگر دست به افشای جنایات نیروهای نظامی آمریکا در عراق و افغانستان زدند. ویکیلیکس همچنان اسنادی را منتشر کرد که نشان میداد سازمان اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا (ان اس ای) از صدراعظم آلمان آنگلا مرکل جاسوسی میکرده .

سال ۲۰۱۶ ایمیلهای هک شده دمکراتهای آمریکا روی پرتال ویکیلیکس قابل دسترسی بود. چند ماه پیش ویکیلیکس با انتشار اسنادی باعث افشای روشهای تکنیکی جدیدی شد که سازمان سیا از طریق آنها امکان دسترسی به اطلاعات شخصی افراد روی تلفنهای همراه هوشمند و تلویزیونهای هوشمند را داشت، افشاگری که سیا را دچار سردرگمی کرد. هفته گذشته رئیس جدید سیا «پومپئو» به همین دلیل ویکیلیکس را یک سازمان جاسوسی دشمن خواند.

Designed with WordPress