کریگ موری: بدتر از آن چیزی که تصور کنید

کنسرسیوم

ترجمه مجله هفته

نویسنده شکی ندارد که نخبگان سیاسی غرب در نسل کشی فلسطینی ها در سطح بسیار عمیق تر از آنچه مردم تا کنون درک کرده اند، درگیر هستند.

دولت‌ها فقط در شرایط بسیار خاص می‌توانند تصمیمات مهمی را به سرعت اتخاذ کنند.

در همه کشورها، مکانیسم‌هایی برای بررسی و سنجش تصمیمات سیاسی، درگیر کردن بخش‌های مختلف دولت که تحت تأثیر این تصمیم قرار می‌گیرند و رسیدن به یک نتیجه، حتی اگر لزوماً نتیجه‌ای خوب نباشد، وجود دارد.

تصمیم قطع کمک‌های مالی به آژانس خدمات و امور پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) توسط بسیاری از کشورهای غربی یک شبه گرفته نشد.

در بریتانیا، چندین وزارتخانه مختلف مجبور به هماهنگی بودند.

حتی در درون یک وزارتخانه واحد، یعنی وزارت امور خارجه، مشترک‌المنافع و توسعه (FCDO)، نظرات باید از طریق ارائه‌های کتبی و جلسات بین بخشی بین بخش‌های مربوط به خاورمیانه، با سازمان ملل، با ایالات متحده، با اروپا و سپس بین بخش‌های دیپلماتیک و توسعه‌ای وزارتخانه هماهنگ می‌شد.

این فرآیند شامل جمع‌آوری نظرات سفرای بریتانیا در تل‌آویو، دوحه، قاهره، ریاض، استانبول و واشنگتن و همچنین در مقر سازمان ملل در ژنو و نیویورک می‌شد.
این فرآیند لزوماً طولانی نیست، اما یک روزه هم تمام نمی‌شود و نیازی هم به این کار نیست.

اعلامیه قطع یا کاهش بودجه آژانس آنروا یک روز زودتر یا دیرتر هیچ تاثیری عملی نداشت.

به خاطر داشته باشید که فرآیندی مشابه باید به طور موازی در ایالات متحده، کانادا، آلمان، استرالیا و سایر قدرت‌های غربی که با کاهش کمک به آنروا به افزایش گرسنگی در غزه دامن می‌زنند، انجام می‌شد.

همه این کشورها مجبور بودند رویه‌های خود را طی کنند و فقط با هماهنگی قبلی – هفته‌ها قبل – بین این کشورها بود که می‌توانستند همگی در یک روز از نابودی سیستم حیاتی برای فلسطینیانی که در آن زمان در شرایطی کاملاً اضطراری به سر می‌بردند، خبر دهند.

و به این نکته هم توجه کنید که اکنون کاملاً می‌دانیم که اسرائیل هیچ مدرکی مبنی بر همدستی آنروا با مقاومت حماس ارائه نکرده بود، مدرکی که ظاهراً این تصمیمات در همه این کشورها بر اساس آن اتخاذ شده بود.

من هیچ شکی ندارم که نخبگان سیاسی غرب، به عنوان ابزارهای اجیر شده ماشین‌آلات صهیونیستی، در نسل‌کشی فلسطینیان و پاکسازی قومی غزه در سطحی بسیار عمیق‌تر از آنچه مردم تاکنون درک کرده‌اند، نقش دارند.

امتناع رهبر حزب کارگر، کیر استارمر، و نخست‌وزیر ریشی سوناک از بررسی توقف فروش تسلیحات و کمک نظامی به اسرائیل، به بی‌تفاوتی یا نگرانی از صنعت تسلیحات‌سازی مربوط نمی‌شود. این به این دلیل است که آنها به طور فعال از نابودی فلسطینیان حمایت می‌کنند.

در عرض یکساعت

تصمیم هماهنگ شده کشورهای غربی برای تسریع گرسنگی با قطع بودجه آنروا، ظرف یک ساعت پس از صدور حکم دیوان بین‌المللی مبنی بر اینکه ساکنان غزه در معرض خطر فوری نسل‌کشی قرار دارند، اعلام شد. این حکم از طریق تیترهایی که حکمی منفی علیه اسرائیل صادر می‌کردند، آشکار شد.

این واضح‌ترین علامتی بود که نشان می‌داد قدرت‌های غربی با قوانین بین‌المللی یا نهادهای بین‌المللی از نسل‌کشی بازداشته نمی‌شوند.

قدرت‌های غربی اهمیتی به ۱۶ هزار کودک فلسطینی قربانی شده نمی‌دهند. هیچ مدرکی از گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌ها آنها را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. آنها می‌دانستند که نسل‌کشی در حال وقوع است و همچنان به طور فعال از آن حمایت می‌کردند.

این نسل‌کشی هدف مطلوب غرب است. هیچ توضیح دیگری حتی از راه دور قابل قبول نیست.

من هرگز باور نداشتم که جو بایدن در حال تلاش برای مهار بنیامین نتانیاهو است، در حالی که همزمان نتانیاهو را مسلح و تأمین مالی می‌کند و از نیروهای آمریکایی برای جنگ در کنار او استفاده می‌کند.

بایدن هیچ تلاشی برای مهار نتانیاهو نمی‌کند. بایدن کاملاً از نسل‌کشی حمایت می‌کند.

مطالعه من از این موضوع زمانی تقویت شد که به قتل‌های اسرائیلی در مرمره در سال ۲۰۱۰ نگاه کردم، زمانی که آنها ده فعال بدون سلاح را در حالی که سعی می‌کردند کمک‌های بشردوستانه کاروان آزادی را به غزه برسانند، کشتند.

اقدامات اسرائیل به وضوح جنایتکارانه و ناقض قوانین بین‌المللی بود. بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور در آن زمان به شدت از اسرائیل دفاع کرد. مهم است که به یاد داشته باشید که جو نسل‌کش همیشه جو نسل‌کش بوده است.

جو بایدن در دفاع از یورش [اسرائیل] به غزه در برابر افکار عمومی ایالات متحده پیشگام شد. در مصاحبه‌ای با پی‌بی‌اس، او این یورش را «مشروع» خواند و استدلال کرد که سازمان‌دهندگان کاروان می‌توانستند قبل از تحویل کمک‌ها به غزه، در جای دیگری فرود بیایند.

«خب، این چه خبر مهمی است؟» چه اشکالی دارد که اصرار کنیم کمک‌ها مستقیماً به غزه برود؟» بایدن در مورد مأموریت بشردوستانه پرسید. «خب، مشروع است که اسرائیل بگوید: ‹نمی‌دانم روی این کشتی چه خبر است. (این بچه‌ها منظور فلسطینی ها است) – ۳۰۰۰ موشک به مردم من پرتاب می‌کنند.’»

بایدن مانع نتانیاهو نمی‌شود. او به طور فعال از نتانیاهو حمایت می‌کند و هدف مشترکی با او دارد: اشغال کامل غزه توسط اسرائیل پس از کشته شدن یا رانده شدن مردم فلسطین به صحرای سینا.

او همچنین با نتانیاهو هدف یک درگیری منطقه‌ای بزرگ‌تر را دنبال می‌کند که در آن ایالات متحده و کشورهای حاشیه خلیج فارس با اسرائیل علیه ایران، سوریه، یمن و حزب‌الله متحد شوند. این چشم‌انداز مشترک آنها از خاورمیانه است – از اسرائیل بزرگ و هژمونی ایالات متحده که توسط سلطنت‌های سنی اعمال می‌شود.

«این نسل‌کشی هدف مطلوب غرب است. هیچ توضیح دیگری حتی از راه دور قابل قبول نیست.»

اگر به تمام شایعات کاخ سفید در مورد تلاش‌های بایدن برای مهار نتانیاهو اعتقاد دارید، پیشنهاد می‌کنم به جای آن به سخنگویان کاخ سفید و وزارت امور خارجه نگاه کنید که از پذیرش حتی یک مورد از جنایات اسرائیل خودداری می‌کنند و در برابر هر جنایتی تسلیم اسرائیل می‌شوند.
من در حال حاضر در پاکستان هستم و باید بگویم که بودن در کشوری که همه درک می‌کنند چرا داعش، النصره و غیره هرگز به منافع اسرائیل حمله نکرده‌اند و دقیقاً می‌بینند که دولت‌های غربی در قبال غزه چه می‌کنند، یک تجدید قوای بزرگ بود. خوشبختانه نسل Z در غرب هم فهمیده که کشورهای در حال توسعه چه چیزی را درک می‌کنند.

رژیم‌های عربی در خلیج فارس و اردن برای محافظت از خود در برابر مردم خود به سرویس‌های امنیتی و نظارتی اسرائیل و آمریکا وابسته هستند.

عدم وجود اعتراضات خیابانی واقعاً گسترده مردم عرب علیه رژیم‌های خود، گواه روشنی بر کارآمدی این سرکوب وحشیانه است، به‌ویژه زمانی که کشورهایی مانند اردن در واقع در کنار اسرائیل علیه سلاح‌های ایرانی می‌جنگند.

البته کارت ضد ایرانی ترفندی است که هم بایدن و هم نتانیاهو هنوز باید بازی کنند. با ترغیب به تشدید تنش با ایران، سیاستمداران غربی موفق شدند ادعا کنند که تسلیح اسرائیل ضروری است – و من فکر می‌کنم آنها واقعاً از اینکه مردم این را باور نکردند گیج شدند.

طبقه سیاسی در جهان غرب و عرب کاملاً از مردم خود در قبال غزه جدا شده است.

ما شاهد سرکوب جهانی هستیم، در حالی که در آلمان پلیس به کنفرانس‌های صلح یورش می‌برد، دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و در بریتانیا افراد مسن سفیدپوستی مانند من تحت نوع آزار و اذیتی هستند که مسلمانان جوان مدت‌هاست آن را تجربه می‌کنند.

این نقشی که نتانیاهو به عنوان یک شرور عمل می‌کند نیست. این نتیجه توطئه‌های یک طبقه سیاسی حرفه‌ای در کل دنیای غرب است که با صهیونیسم مرتبط است و اعتقاد اصلی آنها برتری اسرائیل است.

این اتفاقی نیست که در چنین دوران تاریکی بسر میبریم. آنها عمداً اینطور طراحی شده‌اند.

کریگ موری نویسنده، مجری رادیو و فعال حقوق بشر است. او از آگوست ۲۰۰۲ تا اکتبر ۲۰۰۴ سفیر بریتانیا در ازبکستان و از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ رئیس دانشگاه داندی بود.

پاسخی بگذارید

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

Designed with WordPress