ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، این هفته در یک نشست مجازی گروه رامشتاین با حامیان غربی کی‌یف، وضعیت جبهه را «سخت» توصیف کرد و اذعان داشت که جنگ با روسیه پیچیده شده و بسیار دشوار شده است.

سخنان او در بحبوحه تداوم تهاجم روسیه در دونباس ایراد شد، جایی که به گفته وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین در طی یک هفته بیش از ۸ هزار سرباز را از دست داده است.

سیرسکی در پستی در تلگرام در مورد گفتگوهای خود با کشورهای غربی که به اوکراین کمک نظامی می‌کنند، گفت: «من … اعضای ائتلاف را از وضعیت عملیاتی و استراتژیک دشوار که  به وخامت گرائیده، آگاه کردم.» او تاکید کرد که کی‌یف «به طور فوری» به موشک، مهمات، سلاح و تجهیزات نظامی نیاز دارد.

سخنان او همزمان با تصویب بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری دیگر برای اوکراین توسط ایالات متحده ایراد شد. این لایحه کمک اضطراری به دلیل درخواست‌های جمهوری‌خواهان برای امتیازاتی از کاخ سفید در مورد سیاست‌های کنترل مرزی ایالات متحده، ماه‌ها در کنگره مسدود شده بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از تصویب این لایحه استقبال کرد و به NBC گفت که با ورود سلاح‌های بیشتر غربی به این کشور، اوکراین «شانس پیروزی» دارد. با این حال، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، بدبین‌تر بود و گفت: «هیچ بسته‌ای نمی‌تواند روس‌ها را متوقف کند.»

مسکو نیز این خبر را رد کرد و گفت که هیچ سلاح غربی نمی‌تواند پویایی جبهه را تغییر دهد.

نیروهای روسی از اوایل سال ۲۰۲۴ در حال تهاجم هستند و در فوریه شهر استراتژیک اوودیفکا در دونباس را تصرف کردند. از آن زمان، نیروهای مسکو به سمت غرب پیشروی کرده‌اند و چندین شهرک کوچک دیگر در منطقه را نیز به تصرف خود درآورده‌اند. به گفته وزارت دفاع روسیه، آنها در هفته گذشته دو روستا را از نیروهای اوکراینی تصرف کرده‌اند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در اوایل آوریل گفت که اوکراین از زمان آغاز درگیری در فوریه ۲۰۲۲ تقریباً نیم میلیون سرباز را از دست داده است. مقامات و نظامیان اوکراینی نیز بارها بر ضرورت جبران خسارات تأکید کرده‌اند. زلنسکی اخیراً اصلاحاتی را در سیستم بسیج  امضا کرده است که هدف آن افزایش تعداد سربازان با اعمال مجازات‌های سخت برای سرباز فراری است.

پاسخی بگذارید

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

Designed with WordPress