برلین: BSW کمپین انتخاباتی اروپا را ارائه می کند.
تمرکز بر سیاست صلح و عدالت اجتماعی.

نوشته نیکو پوپ

یونگه ولت

فابیو دمازی، سیاستمدار آلمانی، می‌گوید که «معضل اصلی در سیاست» این است که امروزه با چیزهای «متفاوتی» در رابطه با گذشته به «برچسب چپ» مرتبط می‌شود. زمانی این موضع‌گیری در نظر مردم با تمرکز بر منافع اکثریت عظیم جمعیت – در مقابل اقلیت ثروتمندان و صاحبان سهام بزرگ – همراه بود. اما امروزه تمام نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که مردم دیگر این برچسب را با چنین گرایشی مرتبط نمی‌دانند: «به همین دلیل ما معتقدیم که با این برچسب‌ها نمی‌توانیم به جایی برسیم.»

فابیو دمازی، نامزد اصلی حزب «اتحاد سارا واگنکنشت» (BSW) در انتخابات پارلمان اروپا، در پی اظهارات خبرنگاری مبنی بر اینکه «اتحاد سارا واگنکنشت» نمی‌خواهد «حزبی چپ‌گرا باشد»، در مراسم رونمایی از برنامه انتخاباتی این حزب در برلین، به این موضوع واکنش نشان داد. او با اشاره به مشکل نه فقط چپ آلمان، بلکه چپ‌های سراسر جهان، گفت: «آنها به شدت از  رای دهندگان  خود که زمانی آنها را نمایندگی می‌کردند و صدای آنها بودند، فاصله گرفته‌اند.»

فابیو دمازی، ادامه داد که دیگر چپ‌ها به عنوان «نیرویی برای عدالت اجتماعی» تلقی نمی‌شوند. او گفت که برای رسیدن به این هدف کافی نیست که گاه به گاه روی پلاکارد بنویسند که خواهان عدالت اجتماعی هستند و در غیر این صورت به بحث در مورد قوانین زبانی و «افزایش هزینه زندگی» به عنوان راهکاری برای حفاظت از آب و هوا بپردازند. «اتحاد سارا واگنکنشت» می‌خواهد در کنار مردمی باشد که «واقعاً باید مبارزه کنند» – و این شامل «طبقه متوسط جامعه» نیز می‌شود.

کمپین «اتحاد سارا واگنکنشت» ارائه شده در روز چهارشنبه به وضوح علیه احزاب عضو دولت ائتلافی آلمان است و همچنین سعی می کند حزب را به عنوان یک جایگزین برای کسانی که به فکر رای دادن به رایت افراطی AfD هستند قرار دهد.  واگنکنشت گفت: » «اتحاد» به رای دهندگان این فرصت را می دهد تا علیه این سیاست های غلط اعتراض کنند بدون اینکه مجبور باشند به حزبی رای دهند که در آن نئونازی ها و افراط گرایان راست وجود دارند.»

مواردی که در کانون توجه اتحاد (BSW) قرار دارند عبارتند از:
صلح و دیپلماسی، عدالت اجتماعی، عقلانیت اقتصادی، آزادی و دموکراسی. در معرفی این کارزار که روز چهارشنبه انجام شد، موضوع مهاجرت – مانند کنگره بنیانگذاری حزب در ژانویه – نقشی ایفا نکرد. فقط زمانی که از واگنکنشت در این مورد سوال شد، او موضع حزب را دوباره بیان کرد: انجام مراحل پناهندگی در مرزهای خارجی و کشورهای ثالث، و کاهش تعداد پناهندگان. او همچنین گفت که مهاجرت نیز به عدالت مربوط می‌شود، زیرا  بیشتر بار آن بر دوش مناطق فقیرتر است.  واگنکنشت  تاکید کرد که هر کسی که حق دریافت حمایت را داشته باشد، باید آن را دریافت کند، نه کسی که به «قاچاقچیان پول می‌دهد».

معاون رئیس مشترک حزب، امیر محمد علی، گفت که حزب در مورد پرداختن به «مشکلات واقعا موجود» در مورد مهاجرت نیز تردیدی ندارد. او گفت که این رویکرد در گذشته در حزب چپ آلمان وجود نداشته است.

واگنکنشت در پاسخ به انتقادات «اتحاد» از اولویت قوانین اتحادیه اروپا بر قوانین ملی، گفت که بسیاری از کشورهای عضو دستورالعمل‌های بروکسل را نادیده می‌گیرند «اگر با سیاست ملی مطابقت نداشته باشد». او همچنین گفت که دولت آلمان نیز برخی از مقررات اتحادیه اروپا را اجرا نمی‌کند – به عنوان مثال، دستورالعمل حداقل دستمزد، که منجر به افزایش حداقل دستمزد آلمان به کمی کمتر از ۱۴ یورو می‌شود. در مقابل، زمانی که «منافع قدرتمند لابی پشت آن باشد» – مانند زمانی که مربوط به خصوصی‌سازی، دسترسی به بازار یا قوانین مناقصه باشد – خواستار اجرای آن می‌شوند. واگنکنشت اشاره کرد که «اتحاد» مایل است این را برعکس انجام دهد. در هر صورت، این حزب مخالف این است که کمیسیون اروپا دائماً اختیارات بیشتری را به طور «غیرقانونی» به خود اختصاص دهد.

حاضران در این مراسم این تصور را القا می‌کردند که هیچ تردیدی ندارند که «اتحاد سارا واگنکنشت» در ۹ ژوئن با نتایج خوبی روبرو خواهد شد و چندین نماینده در پارلمان اروپا خواهد داشت. به گفته دماسی، گفتگوهایی با احزاب دیگر کشورها با هدف تشکیل یک فراکسیون جدید با تمرکز سیاسی بر حل مسالمت آمیز درگیری ها و عدالت اجتماعی در حال انجام است.

آغاز مبارزات انتخاباتی احتمالا «اتحاد سارا واگنکنشت» را با چالش های قابل توجهی روبرو خواهد کرد. به دلیل رشد «کنترل شده» که توسط رهبری حزب دیکته شده است، «اتحاد سارا واگنکنشت» همچنان یک حزب کوچک است. علیرغم حدود ۲۰ هزار حامی که واگنکنشت به آنها اشاره کرد، چسباندن پوستر در همه جا به سختی امکان پذیر خواهد بود. به همین دلیل، این حزب، همانطور که روز چهارشنبه مشخص شد، عمدتاً به بیلبوردهای بزرگ و کمپین آنلاین متکی خواهد بود. و البته به خود واگنکنشت. او اگرچه نامزد انتخابات نیست، اما در هر صورت کمپین «اتحاد سارا واگنکنشت» را شکل خواهد داد.

پاسخی بگذارید

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

Designed with WordPress