سرگئی شویگو گفت که نیروهای مسکو چندین شهرک دیگر را در دونباس آزاد کرده اند.

وزیر دفاع روسیه: سربازان ما دشمن را به عقب می‌رانند و نیم میلیون سرباز اوکراینی کشته شده‌اند

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، مدعی شد که نیروهای روسی میدان نبرد را به طور کامل تحت کنترل دارند و ارتش اوکراین را به عقب می‌رانند.

او در یک نشست با فرماندهان ارشد روسیه در روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو روستاهای پرمایسکویه و نوو-میخائیلوفکا در غرب و جنوب غربی شهر دونتسک روسیه و همچنین شهرک بوگدانوفکا در نزدیکی آرتیمیووسک (که در اوکراین باخموت نامیده می‌شود) را آزاد کرده است. این شهر استراتژیک سال گذشته پس از ماه‌ها نبرد شدید توسط روسیه فتح شد.

شویگو افزود که منطقه تحت کنترل روسیه در بردیچی و گئورگیفکا، در شمال و غرب دونتسک نیز گسترش یافته است.

او گفت: «توانایی رزمی بالا به ما این امکان را می‌دهد که دائماً به دشمن ضربه بزنیم و از حفظ خط دفاعی توسط آنها جلوگیری کنیم.» شویگو تعداد تلفات اوکراین را از آغاز درگیری نیم میلیون نفر برآورد کرد.

او همچنین خاطرنشان کرد که ضدحمله پرمخاطره اوکراین در سال گذشته که با کمک مربیان ناتو آماده شده بود، با شکست مواجه شد. وی گفت: «سربازان ما افسانه برتری تسلیحات غربی را از بین برده‌اند.»

وزیر دفاع روسیه همچنین از صنعت دفاعی ملی که تولید خود را بارها افزایش داده است، تمجید کرد. وی گفت: «این امر توانایی رزمی نیروهای مسلح ما را به طور قابل توجهی افزایش داده است. این موضوع در منطقه عملیات نظامی ویژه مشهود است.»

شویگو با اشاره به تنش‌های فعلی با آمریکا و متحدانش، وعده داد که تولید نظامی را بیشتر افزایش دهد و «شدت حملات به مراکز لجستیکی و تأسیسات ذخیره‌سازی تسلیحات غربی را افزایش دهد.»
روسیه به طور منظم حملات هوایی دقیق با برد بلند را علیه زیرساخت‌های نظامی، مراکز لجستیکی و تاسیسات صنعتی دفاعی اوکراین انجام می‌دهد. این کشور بارها اعلام کرده است که به غیرنظامیان حمله نمی‌کند.

در ماه فوریه، نیروهای روسی شهر استراتژیک اوودیفکا در دونباس را آزاد کردند و بعداً چندین شهرک مجاور را تصرف کردند. در همین حال، مقامات اوکراینی عقب‌نشینی خود را تا حد زیادی به کمبود مهمات و تاخیر در کمک‌های غربی نسبت داده‌اند. با توجه به این موضوع، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، ماه گذشته اذعان کرد که کی‌یف قادر به دفع یک حمله بزرگ روسیه نیست.

کیریل بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، پیش‌بینی کرد که کی‌یف در اواسط ماه مه و اوایل ژوئن با «وضعیتی کاملاً دشوار» مواجه خواهد شد.

Designed with WordPress