به گزارش رسانه‌های روسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای که توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، گفته است که ایران یک حمله موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین در مقیاس بزرگ علیه اسرائیل انجام داده است. ارتش جمهوری اسلامی موفق به هدف قرار دادن و نابودی «اهداف مهم نظامی» شد، بدون ارائه جزئیات بیشتر.

این حملات در پاسخ به انچه تهران جنایات متعدد اورشلیم غربی خواند، از جمله حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه بود. در این حمله که در اول آوریل رخ داد، هفت افسر نیروی قدس سپاه پاسداران از جمله دو ژنرال کشته شدند.

رسانه های اسرائیلی و غربی گزارش دادند که حمله جمهوری اسلامی شامل بیش از ۱۰۰ هواپیمای بدون سرنشین بود. نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که با کمک نیروهای متحد، هواپیماهای بدون سرنشین را ردیابی کرده و انها را در هوا رهگیری کرده اند.
رسانه های ایرانی چندین کلیپ کوتاه در رسانه های اجتماعی منتشر کردند که ظاهرا لحظاتی را نشان می دهد که موشک ها به اهداف خود در اسرائیل اصابت می کنند. گفته می شود یکی از آنها از یک شهرک در صحرای نقب در بخش جنوبی اسرائیل برخورد کرده است.
این ویدئوها نشان می دهد که به نظر می رسد چندین موشک به اهداف در یک شهرک اصابت کرده اند.
ارتش اسرائیل تنها آسیب «جزئی» به یک پایگاه نظامی ناشی از حمله ایران را تایید کرده است. تنها فردی که تاکنون در این حمله زخمی شده یک کودک ۱۰ ساله در جنوب اسرائیل است.
سپاه پاسداران در بیانیه ای به آمریکا هشدار داد که هرگونه حمایتی که از اسرائیل می کند و به منافع ایران آسیب برساند، با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد. تهران واشنگتن را مسئول اقدامات شیطانی اورشلیم غربی می داند. ایران همچنین به همسایگان خود در مورد کمک به امریکا یا اسرائیل در حمله احتمالی به جمهوری اسلامی هشدار داد.

در پی حملات ایران، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که دولت در حال برنامه ریزی برای تلافی گسترده است. کانال ۱۲ تلویزیون به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که «پاسخ بی سابقه» به این حمله در حال انجام است. میکی زوهار، وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل نیز اظهار داشت که اورشلیم غربی امشب مشروعیت گسترده بین المللی برای حمله به ایران با نیروی بی سابقه ای دریافت کرد.

چه چیزی باعث حمله شد

این حملات در تلافی حمله هوایی به کنسولگری ایران در دمشق سوریه صورت می گیرد که اوایل ماه جاری رخ داد و تهران آن را به اسرائیل نسبت داد. این حمله تاسیسات دیپلماتیک را به طور کامل نابود کرد و هفت افسر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله دو ژنرال بلندپایه را کشت.
حمله کنسولگری، که اسرائیل در مورد ان سکوت کرده است، مانند آنچه که معمولا با حملات فرامرزی انجام می دهد، به صراحت به عنوان بهانه ای برای حملات سپاه پاسداران نامگذاری شده است. این نیرو اعلام کرد که این حملات در تلافی جنایات متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق صورت می گیرد.

مقیاس حمله

ایران در مورد مقیاس حمله مبهم بوده است و سپاه پاسداران اعلام کرده است که «ده ها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین را علیه اهداف خاصی در داخل سرزمین های اشغالی» پرتاب کرده است و این حملات را «گسترده» توصیف کرده است.

بر اساس برآوردهای نیروهای دفاعی اسرائیل، تهران رگباری از بیش از ۲۰۰ موشک و هواپیماهای بدون سرنشین کامیکازه را به سمت این کشور شلیک کرد.

میزان خسارات

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرده است که اکثر پرتابه های ورودی حتی قبل از رسیدن به حریم هوایی اسرائیل سرنگون شدند. او گفت که تنها بخشی از پرتابه ها از دیوار دفاعی گنبد آهنین اسرائیل عبور کردند و آسیب های جزئی به قلمرو کشور وارد کردند.
واشنگتن ارزیابی مشابهی از این خسارت ارائه کرده است و رئیس جمهور جو بایدن اظهار داشت که ایالات متحده به اسرائیل کمک کرده است تا تقریبا تمام هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های ورودی را سرنگون کند.
با این حال، بسیاری از فیلم های تایید نشده که به صورت انلاین پخش می شود، چندین پرتابه را نشان می دهد که از طریق دفاع ضد هوایی اسرائیل عبور می کنند و به اهداف روی زمین برخورد می کنند.

مرکز پزشکی اسرائیل می گوید ۱۲ زخمی را پذیرفته است

به گزارش هاارتص، سخنگوی مرکز پزشکی سوروکا در جنوب اسرائیل گفت که پس از حمله موشکی، ۱۲ زخمی به بیمارستان منتقل شدند.

نیروی هوایی اردن پهپادهای ایرانی را که به سمت اسرائیل پرواز می کردند سرنگون کرد۰

ساکنان چندین شهر در بخش شمالی کشور در نزدیکی سوریه و همچنین در مناطق مرکزی و جنوبی، فعالیت شدید هوایی را شنیدند.

دو منبع امنیتی منطقه گفتند نیروی هوایی اردن ده‌ها پهپاد ایرانی را که حریم هوایی این کشور را نقض کرده و به سمت اسرائیل در حرکت بودند، رهگیری و سرنگون کرد.
آنها گفتند ارتش همچنین در حالت آماده باش قرار دارد و سیستم های راداری هر گونه فعالیت پهپادی را که از جهت عراق و سوریه وارد می شود، رصد می کنند.

ساکنان چندین شهر در بخش شمالی کشور در نزدیکی سوریه و مناطق مرکزی و جنوبی فعالیت های هوایی شدید شنیدند.
در محله های جنوب پایتخت امان، در ۶۰ کیلومتری بیت المقدس، چندین پهپاد سرنگون شده مشاهده شد.
ساکنان اطراف بقایای یک پهپاد بزرگ مشکوک که در یک منطقه تجاری در حومه مرج الحمام شهر سقوط کرد جمع شدند.
یک منبع امنیتی پیشتر گفته بود که نیروی هوایی این کشور در حال تشدید پروازهای شناسایی است.
اردن همچنین پیشتر اعلام کرده بود که از شنبه شب حریم هوایی خود را به روی همه هواپیماهای ورودی، خروجی و عبوری بسته است، آنچه مقامات به رویترز گفته‌اند اقدامات پیشگیرانه در صورت حمله ایران به آن سوی مرز است.
مهند مبیدین، سخنگوی دولت اردن گفت: «مقامات مربوطه تصمیم گرفتند حریم هوایی را به دلایل احتیاطی به دلیل وضعیت امنیتی اطراف ببندند.»
مبیدین گزارش های رسانه ها مبنی بر اعلام وضعیت اضطراری پادشاهی را رد کرد و افزود که هیچ دلیلی برای نگرانی در میان شهروندان این کشور وجود ندارد.
اردن با سوریه و عراق همسایه است – هر دو کشوری که نیروهای نیابتی ایران در آنها فعالیت می کنند – و همچنین در همسایگی اسرائیل و کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل قرار دارد.



واکنش بین المللی

نزدیکترین متحدان اسرائیل، از جمله ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و برخی دیگر از کشورهای غربی، به سرعت این حملات را محکوم کردند. بایدن یک جلسه اضطراری گروه هفت برای ارزیابی وضعیت و هماهنگی یک پاسخ دیپلماتیک متحد به حمله «گستاخانه ایران» تشکیل داده است.
اسرائیل و ایران نیز اتهامات را در سازمان ملل متحد مبادله کرده اند و دومی اصرار دارد که در پی حمله به کنسولگری از حق خود برای دفاع از خود استفاده کرده است، در حالی که اولی تهران را به نقض منشور سازمان ملل متهم کرد. اسرائیل خواستار تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل شده و از این نهاد خواسته است سپاه پاسداران را به عنوان یک گروه تروریستی تعیین کند.

رضا پهلوی هم ادعا کرد جمهوری اسلامی دشمن مشترک ایران و اسرائیل است


بلافاصله پس از اعلام اسرائیل رضا پهلوی پسر شاه سابق و مسیح علینژاد، از چهره‌ای اپوزیسیون در چندین پست انگلیسی در ایکس (توییتر) به تندی از حملات سپاه علیه اسرائیل انتقاد کرده و گفته است: «حالا اتحادیه اروپا هیچ بهانه‌ای ندارد که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار ندهد.»
رضا پهلوی در پستی در ایکس (توییتر) در واکنش به حملات موشکی سپاه به اسرائیل نوشت که جمهوری اسلامی «دشمن مشترک» ایران و اسرائیل است. پهلوی در متنی انگلیسی در ایکس نوشت: «سال‌هاست گفته‌ام که سرنوشت ایرانیان و اسرائیلی‌ها به‌طور منحصربه‌فردی در هم تنیده شده است. ما امیدهای مشترکی برای صلح داریم، اما دشمن مشترک آن را رد می کند: جمهوری اسلامی. این رژیم تهدیدی برای موجودیت ایران و اسرائیل است که تا زمانی که این رژیم در قدرت باقی بماند، ادامه خواهد داشت.»
پهلوی پیشتر و کشاکش تنش‌های لفظی میان تهران و تل‌آویو بارها تاکید کرده بود که غرب باید «حساب ایران و جمهوری اسلامی را از هم جدا کند.» او در واکنش به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در نماز عید فطر که وعده تنبیه اسرائیل را داده بود، گفت: «جنگ خامنه‌ای، جنگ ایران و ملت ایران نیست.»
او پیشتر در سخنانی درباره جنگ غزه گفته بود که «چشم هشت‌پای اسلام افراطی در تهران است.»


انتونیو گوترش، دبیرکل

سازمان ملل متحد حمله ایران را به عنوان یک تشدید جدی» محکوم کرد و خواستار پایان فوری خصومت ها شد. نه منطقه و نه جهان نمی توانند جنگ دیگری را تحمل کنند.»

دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در برنامه رسانه های اجتماعی تلگرام گفت که علاوه بر نامه ای از اسرائیل، شورای امنیت نامه ای از ایران دریافت کرده است که ادعا می کند حمله ان در چارچوب منشور سازمان ملل متحد حاکم بر حق دفاع از خود است.

پولیانسکی گفت: دومی هشدار می دهد که اگر اسرائیل پاسخ دهد، ایران به شیوه ای قدرتمندتر و قاطع تر پاسخ خواهد داد.

جهان نمی تواند جنگ دیگری را تحمل کند

گزارش خبرگزاری روسی تاس، دبیر کل سازمان ملل در مورد حمله ایران آنتونیو گوترش از همه طرف‌ها خواست حداکثر خویشتنداری را برای اجتناب از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به درگیری‌های نظامی بزرگ در چندین جبهه در خاورمیانه شود، اعمال کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به آخرین حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل گفت: جامعه بین‌المللی نمی‌تواند تحمل جنگ دیگری را داشته باشد.وی گفت: «من از خطر واقعی تشدید تنش ویرانگر در سطح منطقه عمیقاً نگران هستم. من از همه طرف ها می خواهم که حداکثر خویشتنداری را برای اجتناب از هرگونه اقدامی که می تواند منجر به درگیری های نظامی بزرگ در چندین جبهه در خاورمیانه شود، اعمال کنند.
» من بارها تاکید کرده ام که نه منطقه و نه جهان توان تحمل جنگ دیگری را ندارند.
گیلاد اردان، نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل متحد معتقد است که حمله ایران ناقض منشور سازمان ملل است. در همان زمان، نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت که این حمله در پاسخ به حمله اسرائیل به تاسیسات دیپلماتیک این کشور در سوریه و در راستای بند منشور در مورد دفاع مشروع انجام شده است.



چشم انداز تشدید بیشتر

ایران اعلام کرده است که این حمله گسترده یک اقدام تلافی جویانه برای اقدامات اسرائیل بوده است و نه آغاز یک کمپین نظامی گسترده تر. با این حال، هر گونه تلاش برای تلافی ان، با پاسخ بیشتری مواجه خواهد شد، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفته است، به صراحت به ایالات متحده در مورد مداخله هشدار داده است.
اقدام نظامی ایران در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به محل دیپلماتیک ما در دمشق بود. در این ماموریت امده است: اگر رژیم اسرائیل اشتباه دیگری مرتکب شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود.»
محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع ایران نیز هشدار مشابهی صادر کرده است و گفته است هر کشوری که بتواند خاک یا حریم هوایی خود را برای حمله احتمالی به ایران به روی اسرائیل باز کند، پاسخ قاطع ما را دریافت خواهد کرد.»

در پایان این حملات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بیانیه‌ای منتشر کرد متنی بیانیه از این قرار است:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی امریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران تاکید کرد: هرگونه تهدید امریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله قاصم الجبارین

ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی !

با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل ؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشین و تامین مطالبه ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز ، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی ، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

در پیروی از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران:

۱. به دولت تروریستی امریکا هشدار داده می‌شود هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد ؛ همچنین امریکا نسبت به اقدامات شرارت بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و در صورت عدم مهار این رژیم کودک کش در منطقه باید تبعات آن را بپذیرد.

۲. ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تصریح می شود ، هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی امریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران به منشا تهدید را به دنبال خواهد داشت.
به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
پایان متن بیانیه


پکن کاهش تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

وزارت امور خارجه چین، در نخستین واکنش رسمی به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات اسرائیل از دو طرف خواست خویشتن‌داری کرده و از تنش‌ها بکاهند.

چین می گوید عمیقا نگران تشدید تنش ها پس از حمله ایران است. طرفین را به خویشتن داری فرا می خواند
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در اظهاراتی که روز یکشنبه در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد، گفت: چین عمیقاً نگران تشدید تنش‌ها پس از پرتاب موشک‌ها و پهپادهای ایران به اسرائیل است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره حملات ایران گفت: چین از طرف‌های ذیربط می‌خواهد برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها، آرامش خود را حفظ کنند و خویشتنداری کنند.
این سخنگو گفت که این دور از تنش ها «سرریزی از درگیری غزه» است و فرونشاندن این درگیری «اولویت اصلی» است.



بایدن: آمریکا در اقدامات احتمالی اسرائیل علیه ایران مشارکت نخواهد کرد

یک مقام رسمی آمریکا به سی ان ان گفت جو بایدن رئیس جمهوری این کشور در تماس تلفنی با نخست وزیر اسرائیل که ساعاتی بعد از حمله ایران به اسرائیل انجام شد، تصریح کرد که واشنگتن در هرگونه اقدامات احتمالی اسرائیل در واکنش به حملات ایران مشارکت نخواهد کرد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اذعان به اینکه حمله هوایی ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل بی سابقه بود، اعلام کرد که برای هماهنگی واکنش دیپلماتیک به حمله ایران به اسرائیل با رهبران گروه ۷ فردا یکشنبه به وقت محلی تشکیل جلسه خواهد داد.
شبکه خبری ان بی سی آمریکا در گزارشی، نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در محافل خصوصی ابراز نگرانی کرده که بنیامین نتانیاهو در تلاش است آمریکا را به نحوی عمیق‌تر وارد درگیری‌هایی گسترده‌تر کند.

آمریکا خطاب به اسرائیل: قبل از هرگونه پاسخ احتمالی به حمله ایران، به ما اطلاع دهید

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا از وزیر جنگ اسرائیل خواست تا قبل از هرگونه پاسخ احتمالی به حملات موشکی و پهپادی ایران، واشنگتن را در جریان قرار دهد.

به گزارش شبکه سی ان ان ، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بعد از شروع حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اسرائیل، با یوآو گالانتس وزیر جنگ این رژیم گفت و گوی تلفنی انجام داد.

آستین در این تماس تلفنی خطاب به گالانتس تاکید کرد که اسرائیل قبل از هرگونه واکنش و پاسخ احتمالی به حمله ایران، مراتب را با واشنگتن در میان بگذارد.

گالانتس هم در این تماس تلفنی ضمن ارائه گزارشی از حمله ایران، تاکید کرد که اسرائیل برای مقابله با هرگونه حمله بیشتر از سوی ایران آمادگی دارد.

دومین نشست اضطراری کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو

یک مقام آمریکایی شنبه شب به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و تیم امنیت ملی او پس از یک وقفه کوتاه پس از نشست قبلی خود، دوباره در اتاق موقعیت کاخ سفید گردهم آمده اند.

بر اساس گزارش ها، نشست قبلی بایدن با اعضای تیم امنیت ملی آمریکا، تقریبا دو ساعت طول کشید. بایدن پس از اولین نشست با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفتگو کرد.

هنوز جزئیاتی از این گفت‌وگوی تلفنی به طور رسمی منتشر نشده است. بر اساس گزارش‌ها تیم امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا «در تماس با شرکای خود در خاورمیانه خواهد بود تا از تنش بیشتر در منطقه جلوگیری کند».

کاخ سفید عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد که نشست اضطراری کاخ سفید درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه در حال برگزاری است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی با مدیران شورای امنیت ملی برای بحث در مورد حمله ایران به اسرائیل دیدار کرد.

در این نشست لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ، ژنرال چارلز کیو براون رئیس ستاد مشترک ارتش، بیل (ویلیام) برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) آوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی ، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی، استیو ریچتی مشاور رئیس جمهور و برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در این نشست کاخ سفید حضور داشتند و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا بصورت ویدئویی شرکت کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اوایل روز شنبه توسط جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و فاینر معاون اصلی مشاور امنیت ملی در جریان آخرین رویدادها در  خاورمیانه قرار گرفت.

آستین بدون کمک آمریکا خسارات وارد آمده به اسرائیل بسیار بالا می‌بود

به گزارش روزنامه اسرائیلی هارتس، آستین وزیر دفاع آمریکا گفت آمریکا موشک ها و پهپادهای ایران، عراق، سوریه و یمن را رهگیری کرده است
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت که نیروهای آمریکایی ده‌ها موشک و پهپاد را در مسیر اسرائیل که از ایران، عراق، سوریه و یمن در طول شب تا یکشنبه پرتاب شده بودند، رهگیری کردند. او در ادامه تاکید کرد بدون کمک و یاری ارتش آمریکا خسارات احتمالی وارد آمده به اسرائیل بسیار بالا می‌بود.
آستین در بیانیه‌ای گفت: «نیروهای ما برای محافظت از نیروهای آمریکایی و شرکای خود در منطقه، حمایت بیشتر از دفاع اسرائیل و تقویت ثبات منطقه‌ای در موقعیت خود باقی می‌مانند».
آستین افزود: «ما این حملات بی‌سابقه و بی‌سابقه ایران و گروه‌های نیابتی‌اش را محکوم می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم که فوراً هرگونه حمله بیشتر از جمله نیروهای نیابتی‌اش را متوقف کند و تنش‌ها را کاهش دهد». ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم، اما از اقدام برای حفاظت از نیروهای خود و حمایت از دفاع از اسرائیل تردید نخواهیم کرد.

برزیل خواستار حداکثر خویشتنداری» شد


وزارت خارجه برزیل در بیانیه ای اعلام کرد که این خبر را که ایرانی‌ها با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک به اسرائیل حمله کردند با نگرانی جدی دنبال می‌کند.

برزیل از زمان اغاز جنگ با غزه به جامعه بین المللی هشدار داده است که این درگیری ممکن است در سراسر منطقه گسترش یابد.

برزیل از همه طرف های درگیر می خواهد حداکثر خویشتن داری را اعمال کنند و از جامعه بین المللی می خواهد تا تلاش های خود را برای جلوگیری از تشدید تنش ها بسیج کنند.

Designed with WordPress