تقریباً هیچ غذایی در غزه باقی نمانده است.  اسرائیل با هوش مصنوعی «اجازه» تلفات بیشتر غیرنظامیان را می دهد

نوشته اینا سمبدنر

یونگه ولت

سهمیه غذای هر فرد در شمال غزه تحت محاصره، کمتر از دوازده درصد از نیاز روزانه ۲۱۰۰ کالری رسیده است. این آمار بر اساس داده‌های جمعیتی توسط سازمان آکسفام و در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۲۴ منتشر شده است. به طور متوسط، کمک‌های غذایی ارسال شده به غزه از زمان شروع جنگ در اکتبر، فقط ۴۱ درصد از نیاز روزانه کالری هر فرد را تامین کرده است.
حمله مرگبار اسرائیل به یک تیم امدادی بین‌المللی، باعث توقف تقریبی کمک‌های بشردوستانه شده است. دولت اورشلیم مدعی است که این حمله تصادفی بوده است، اما خوزه آندرس، بنیانگذار World Central Kitchen، به رویترز گفت که تیم او «به طور سیستماتیک» مورد حمله قرار گرفته است.
تحقیقات جدید توسط +972 Magazine و Sikha Mekomit نشان می‌دهد که اسرائیل از برنامه هوش مصنوعی به نام «لاوندر» برای ایجاد لیست‌های قتل با ۳۷۰۰۰ هدف استفاده می‌کند. طبق این گزارش، ارتش اسرائیل در اوایل جنگ دستور داده بود که «برای هر جنگجوی حماس که توسط لاوندر علامت‌گذاری شده، ۱۵ تا ۲۰ غیرنظامی می‌توانند کشته شوند.» این گزارش بر اساس اطلاعات افشا شده توسط افسران اطلاعاتی اسرائیل که در شش ماه گذشته در غزه مستقر بودند، تهیه شده است.
در پی جنایات جنگی در غزه بیش از ۶۰۰ متخصص حقوقی بریتانیایی، از جمله قضات سابق دیوان عالی، در نامه‌ای سرگشاده به نخست‌وزیر ریشی سوناک خواستار توقف فروش اسلحه به اسرائیل شدند.

این نامه با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار در غزه و هشدار دیوان بین‌المللی کیفری مبنی بر «وجود خطر قابل قبول نسل‌کشی»، تأکید می‌کند که بریتانیا موظف است صادرات اسلحه به این کشور را متوقف کند.

Designed with WordPress