دادستان ارشد دادگاه بین المللی جزایی اسرائیل را به گرسنگی غیر نظامیان به عنوان یک روش جنگی متهم کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، استدلال کرده است که تنها چند ده نفر به طور رسمی مرگ و میر ناشی از گرسنگی در میان غیرنظامیان فلسطینی در غزه در طول جنگ جاری اسرائیل با حماس تایید شده است و اتهامات دادگاه جنایی بین المللی را به عنوان دروغ های آشکار رد کرده است.

کریم خان، دادستان ارشد دادگاه بین المللی جزایی، خواستار صدور حکم برای نتانیاهو و یواو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل شد و اعلام کرد که دلایل منطقی برای این باور وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیل، از جمله، از گرسنگی دادن به غیرنظامیان به عنوان یک روش جنگی و به عنوان جنایت جنگی و نابودی و یا قتل استفاده کرده‌اند. در زمینه مرگ ساکنان غزه ناشی از گرسنگی، به عنوان جنایت علیه بشریت ارزیابی میشود.

دادستان همچنین اسرائیل را به «حملات دیگر به غیرنظامیان، از جمله کسانی که برای غذا صف می کشند» و همچنین «ممانعت از تحویل کمک ها توسط آژانس های بشردوستانه» متهم کرد – اتهامی که نتانیاهو در مصاحبه با جیک تپر سی ان ان در روز سه شنبه به شدت رد کرد.

بیایید این اتهام گرسنگی را بپذیریم: ما ۵۰۰ هزار تن … غذا و دارو برای این مردم ما ۲۰ هزار کامیون گرفتیم ما جاده ها را برای قرار دادن این کامیون ها هموار کرده ایم. ما گذرگاه های مرزی را باز کرده ایم که حماس آن را بسته است. من کمک های هوایی، تدارکات مسیر دریایی داشته ام، «نتانیاهو استدلال کرد. «منظورم این است که همه چیز بی معنی است. شما باید این را بدانید، منظورم این است که قیمت مواد غذایی در غزه ۸۰ درصد کاهش یافته است. بازارها دروغ نمیگویند.»
نخست وزیر اسرائیل در ادامه دادگاه بین المللی جزایی را به یهودستیزی متهم کرد و ادعا کرد که این نوع افترا برای دوران طولانی علیه مردم یهودی مطرح شده است و اکنون علیه دولت یهودی تجدید شده است.

سازمانهای بین المللی بشردوستانه و مقامات سازمان ملل مدتهاست که در مورد مسائل مربوط به توزیع کمکها هشدار دادهاند و میگویند این تدارکات برای جلوگیری از گرسنگی گسترده در غزه ناکافی است و اسرائیل آگاهانه مردم غزه را در گرسنگی نگه میدارد..

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از مردم در خارج از بیمارستان های سراسر غزه از گرسنگی جان خود را از دست داده اند، اما به گفته مقامات بهداشتی منطقه محاصره شده، حداقل 32 نفر از جمله 28 کودک تا اول آوریل بر اثر سوء تغذیه و کم آبی بدن جان خود را از دست داده اند. در ماه مارس، یک گزارش تحت حمایت سازمان ملل هشدار داد که بیش از ۷۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه با گرسنگی فاجعه بار مواجه هستند و انتظار میرود از هر ۱۰ هزار نفر، روزانه دو نفر از گرسنگی، سوء تغذیه و بیماری بمیرند.

آژانس سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (انروا) روز سه شنبه اعلام کرد که توزیع مواد غذایی در شهر الرفح در جنوب غزه به دلیل کمبود تدارکات و ناامنی در میان تهاجم اسرائیل به آنجا به حالت تعلیق درآمده است. تحویل کمک های بین المللی از زمانی که اسرائیل عملیات نظامی خود را در داخل و اطراف الرفح در اوایل ماه جاری افزایش داد و گذرگاه مرزی شبه جزیره سینا مصر را بست، به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

نتانیاهو سپس گفت که در آمریکا روزانه تعدادبیشتری از گرسنگی میمیرند  و ادامه ادعا کرد: در ایالات متحده، تعداد مرگ و میر ناشی از سوء تغذیه از قبل از پاندمی Covid-19 بیش از دو برابر شده و به بیش از 20500 در سال 2022 رسیده است. سوء تغذیه به ویژه سالمندان و آمریکایی های کم درآمد را تحت تاثیر قرار می دهد، به ویژه کسانی که دارای شرایط بهداشتی زمینه ای هستند یا دسترسی قابل اعتماد به مواد غذایی سالم و خدمات پزشکی ندارند، با اکثر مرگ و میر در میان افراد 85 ساله و بالاتر رخ می دهد.

  1. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  2. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress