یک کماندوی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حال فرود آمدن به سمت MSC Aries در نزدیکی تنگه هرمز، در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ [عکس آسوشیتدپرس]

سپاه پاسداران ایران کشتی «متعلق به اسرائیل» را در تنگه هرمز توقیف کرد

نیروهای سپاه پاسداران با استفاده از بالگرد کنترل یک کشتی تجاری را در تنگه هرمز به دست گرفتند. رسانه‌های دولتی ایران این خبر را گزارش دادند.


ایران در تنش‌های منطقه‌ای، کشتی کانتینری را در تنگه هرمز توقیف کرد

تهران، ایران – به گزارش خبرگزاری الجزیره در پی افزایش تنش‌ها در منطقه پس از حمله مرگبار اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، نیروهای ایرانی یک کشتی کانتینری را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کردند.

رسانه‌های دولتی ایران روز شنبه گزارش دادند که این کشتی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) توقیف شده است. سپاه پاسداران در حمله سوریه هفت نفر از جمله دو ژنرال را از دست داده بود.

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران، گزارش داد: «این کشتی اکنون به سمت آب‌های سرزمینی کشورمان هدایت شده است.»

این کشتی با نام MSC Aries، تحت پرچم پرتغال، در حال حرکت از بندری در امارات متحده عربی به هند بود. این کشتی متعلق به شرکت Zodiac Maritime مستقر در لندن است که بخشی از گروه Zodiac  می‌باشد. این گروه توسط میلیاردر اسرائیلی ایال اوفر و خانواده‌اش اداره می‌شود.

Zodiac Maritime در بیانیه‌ای اعلام کرد که MSC مسئول تمام فعالیت‌های این کشتی است.

در این بیانیه آمده است: «مالکیت این کشتی به عنوان تأمین‌کننده مالی به Gortal Shipping Inc. تعلق دارد و این کشتی برای مدت طولانی به MSC اجاره داده شده است. Gortal Shipping Inc. با Zodiac Maritime مرتبط است.»

تصاویری از عرشه کشتی که روز شنبه توسط خبرگزاری Associated Press دریافت شد، نشان‌دهنده سربازانی بود که از یک بالگرد به پایین می‌پریدند.

ظاهراً این بالگرد از نوع Mil Mi-17 ساخت شوروی بود که توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران استفاده می‌شود.

UKMTO (عملیات تجارت دریایی بریتانیا) اعلام کرد که یک کشتی در 50 مایلی دریایی (۹۲ کیلومتری) شمال شرقی فجیره در امارات متحده عربی، در یک آبراه مهم برای تجارت جهانی، توسط «مقامات منطقه‌ای» توقیف شده است.

در اواخر نوامبر، یک کشتی کانتینری دیگر با مالکیت اسرائیلی در اقیانوس هند توسط یک پهپاد مورد حمله قرار گرفت و آسیب دید. ایالات متحده ایران را مسئول این حمله می‌داند.

.

Designed with WordPress