.

رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی ممکن است با توجه به تهاجم جدید روسیه در شرق اوکراین مجبور به «تصمیمات سختی» شود

سی ان ان در یک تحلیل می‌نویسد که تهاجم جدید روسیه در منطقه شرقی خارکیف اوکراین، رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی را در موقعیتی دشوار قرار داده است تا برای حفظ خطوط دفاعی توسط سربازانش، فداکاری‌هایی را انجام دهد.


وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور از آغاز عملیات خود در روز جمعه ۹ روستا را تصرف کرده است. ستاد کل ارتش اوکراین گزارش داد که روس‌ها «موفقیت‌های تاکتیکی» کسب کرده‌اند و از درگیری‌های شدید برای کنترل شهر مرزی ولچانسک خبر دادند.

نیک پاتون والش، خبرنگار ارشد امور بین‌الملل سی‌ان‌ان، وضعیت میدان جنگ را در روز دوشنبه حتی تیره‌تر ارزیابی کرد و پیشروی نیروهای روسی را «سریع‌ترین پیشروی آنها از زمان آغاز جنگ» دانست.

او در تحلیل خود با اشاره به کی‌یف با نام اوکراینی آن نوشت: «این به دو دلیل برای کی‌یف یک کابوس است: اول اینکه آنها ۱۸ ماه پیش این منطقه را از نیروهای روسی آزاد کردند، اما به وضوح از استحکام کافی آن برای جلوگیری از بازگشت آسان مسکو به همان شکلی که آنها را بیرون رانده بود، غفلت کرده‌اند.»

والش در ادامه استدلال کرد: «و دوم اینکه روسیه می‌تواند با اعمال فشار مداوم و فرساینده بر خارکیف، بار دیگر ارتش اوکراین را که بیش از حد توان خود کار می‌کند، زمین‌گیر کند و با گلوله‌های توپخانه‌ای بی‌رحمانه به یک مرکز بزرگ شهری، تلفات سنگینی را به بار آورد.» او افزود که زلنسکی «با انتخاب‌های ناخوشایندی در مورد اینکه منابع محدود خود را به کجا اعزام کند و در نهایت کجا قربانی دهد، روبرو است.»
تحلیلگران غربی تأکید کرده‌اند که با توجه به کمبود مداوم مهمات و تأخیر در ارسال کمک‌های غربی، گشودن جبهه جدیدی برای کی‌یف بسیار خطرناک است.

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد که پیشروی موفقیت‌آمیز به سمت خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین و یک مرکز صنعتی مهم، «می‌تواند اوکراینی‌ها و متحدانشان را دچار تضعیف روحیه کند» و حتی غرب را تحت فشار قرار دهد تا کی‌یف را به مذاکره برای آتش‌بس با مسکو ترغیب کند.

اوکراین در سال جاری مجبور به عقب‌نشینی از چندین شهر و روستا در دونباس، از جمله شهر به شدت مستحکم آودئیفکا که ماه‌ها صحنه نبردهای شدید بود، شد.

زلنسکی در ماه گذشته واشنگتن را تا حدی مقصر این تلفات اخیر دانست و گفت که کشورش «گروگان» مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده و کشمکش‌های سیاسی در کنگره است، جایی که جمهوری‌خواهان ماه‌ها کمک ۶۱ میلیارد دلاری به کی‌یف را مسدود کرده بودند. رئیس‌جمهور جو بایدن در نهایت در ۲۴ آوریل این لایحه کمک را امضا کرد.

یک پاسخ برای “سی ان ان: اوکراین با «کابوس» روبرو است”.

  1. جمهوری سوسیالیستی اوکراین دوره اتحاد شوروی، هفتمین کشور صنعتی جهان و جمعیت آن قربانی سیاست‌های استعماری غرب امپریالیستی شد و حالا، با توجه به‌ ادعاهای همسایگانش، به احتمال زیادی رو به نابودی خواهد رفت.

    شهر لوو اوکراین، تاریخ مرکز تولید و زاد و ولد نازیسم بود.

    افسوس!

    آن که عمر هوس سوختن ما می‌کرد (نابودی اتحاد شوروی)کاش می‌آمد و این سوز تماشا می‌کرد.

    لایک

  1. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  2. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress