نیروهای فلسطینی فرودگاه «بن گوریون» و چندین شهرک یهودی‌نشین اسرائیل را با موشک هدف قرار داد، در پاسخ به آواره‌سازی و هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه.

حماس امروز جمعه اعلام کرد که مقر فرماندهی منطقه شمالی اسرائیل در صفد اشغالی را با موشک «عیاش 250» هدف قرار داده است.

حماس همچنین اعلام کرد که فرودگاه «بن گوریون» را در پاسخ به آواره‌سازی و هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه هدف قرار داده است.

حماس همچنین تأیید کرد که یک تجمع از نیروهای اشغالگر در «کفار سعد» را با دو هواپیمای انتحاری از نوع «الزواری» هدف قرار داده است، در حالی که شهرک «سدیروت» را با 50 موشک هدف قرار داده است.

علاوه بر این، حماس 3 موشک «متبر» را به سمت یک هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی در آسمان خان یونس شلیک کرد.

حماس همچنین یک حمله موشکی بزرگ با 150 موشک به اشغالی‌نشین عسقلان انجام داد.

از سوی دیگر، «سرایا القدس» شهرک اشغالی بئر السبع را با یک حمله موشکی هدف قرار داد.

در همین حال، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که 3 حادثه به طور همزمان رخ داده است، از جمله نفوذ مشکوک از ساحل «زیکیم»، نفوذ مشکوک یک هواپیمای بدون سرنشین و تیراندازی در عسقلان.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، از کسانی که در شهرک‌های «غلاف غزه» تا 4 کیلومتر باقی مانده‌اند خواسته شده است که در مکان‌های امن بمانند.

افزایش تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی

همزمان، رسانه‌های اسرائیلی از افزایش تعداد کشته‌شدگان ارتش اسرائیل به 1500 نفر و همچنین ثبت 3400 مجروح، در سایه ادامه عملیات «طوفان الاقصی» خبر دادند.

رسانه‌های اسرائیلی اشاره کردند که در نهاد امنیتی بر ابهام در تعداد مورد اسرا تأکید می‌شود و به همین دلیل «اسرائیل» نام، رتبه و مناصب آنها را منتشر نکرده است، در مقابل حماس هیچ اطلاعاتی واضحی در مورد آنها ارائه نمی‌دهد و فیلمی از آنها نشان نمی‌دهد.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که به 120 خانواده اسرائیلی اطلاع داده شده است که فرزندانشان ربوده شده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی از فراخوان مراجع اسرائیلی برای اعزام هزاران نفر از نیروهای ذخیره به خدمت، در حالی که تجهیزات و امکانات کافی در انبارها ارتش وجود ندارد، خبر دادند.

القناة 13 گزارش داد که تجهیزات زیادی از جمله کلاه ایمنی و جلیقه های محافظ برای سربازان تازه سرباز شده وجود ندارد.

در اوایل امروز، رسانه های اسرائیلی تأیید کردند که «علیرغم تمام حملات، آنچه ما تا امروز می بینیم نتیجه مهمی از نظر نظامی نداشته است»، و اشاره کردند که «آنچه ما می بینیم ضربه مهمی به توان نظامی حماس نیست.»

از سوی دیگر، روزنامه هاآرتص گزارش داد که «اسرائیل به جای تصور قدیمی، تصور جدیدی را پذیرفته است، اما این نیز شکست خواهد خورد»، و افزود که «اسرائیل در برخورد با حماس مرتکب اشتباه شده است.»

روزنامه به این نکته اشاره کرد که شعار «جنگ علیه حماس مانند داعش» یک شعار دروغین است و مطمئناً استراتژی نیست.

سخنگوی نظامی کتائب القسام، ابوعبیده، دیروز تأیید کرد که «کتائب القسام در این نبرد بیش از آنچه فکر می کردیم و برنامه ریزی کرده بودیم، به دست آورده است»، و اشاره کرد که «توالی هماهنگی با محور مقاومت افزایش یافته و در مورد آینده درگیری با دشمن قبل از نبرد توسعه یافته است.»

ابوعبیده اعلام کرد که عملیات «طوفان الاقصی» شامل هزاران موشک، از جمله «3500 موشک و گلوله توپخانه که تنها به لشکر غزه حمله کرده است، که ما از طریق 15 نقطه آن را نابود کردیم، و در جریان حمله به مراکز آن، 10 نقطه نظامی اضافی را نیز مورد حمله قرار دادیم.»

شایان ذکر است که رسانه های اسرائیلی امروز تأیید کردند که تعداد کشته شدگان ارتش اسرائیل تا کنون به 258 نفر رسیده است، در حالی که حماسه «طوفان الاقصی» همچنان ادامه دارد.

همچنین، کانال 13 اسرائیل گزارش داد که هزاران اسرائیلی از مکان های خود در منطقه مجاور نوار غزه گریخته اند.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress