یک سفر افتضاح دیگر با نتایج خفت بار!

موضع بی طرف آفریقای جنوبی در جنگ اوکراین باعث نارضایتی غرب شده است.

ترجمه مجله هفته

دیدار بئرباک از آفریقای جنوبی هم دردی را از غرب دوا نکرد و آفریقای جنوبی را از مسیر حفظ روابط خوب با رهبری کرملین منحرف نکرد.
این کشور از حمایت از قطعنامه های مهم سازمان ملل در محکومیت جنگ اوکراین خودداری کرده بود.

وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه از روسیه خواست تا «بمباران» اوکراین را متوقف کند.
سفر یک روزه بئربوک به پرتوریا، که قرار بود بر مسائل انرژی و آب و هوا متمرکز شود، انجام شد. با این حال، او به طور غیرمستقیم به همتای آفریقای جنوبی خود، نالدی پاندور، هشدار داد که در برابر عملیات نظامی روسیه در اوکراین «قاطعیت بیشتری» داشته باشد.
بئربوک ادعا کرد که جنگ در اوکراین فقط یک درگیری اروپایی نیست، بلکه آفریقا را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.
در پایان، موفقیت های دیپلماتیک بئربوک در آفریقای جنوبی نزدیک به صفر بود. آفریقای جنوبی بر بی طرفی خود در جنگ اوکراین همچنان تاکید می کند و در عین حال به تلاش برای روابط خوب با روسیه به عنوان یک کشور شریک در گروه بریکس که توسط برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تأسیس شده است، ادامه می دهد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در دیدار با دیپلمات «ارشد»!! آلمانی به طور قابل توجهی به جنگ اوکراین اشاره کرد.
در پی همه گیری ویروس کرونا، «ما در آفریقا و سایر نقاط جهان، از جمله در اروپا، جایی که جنگ در اوکراین عواقب جهانی دارد، با چالش های جهانی به همان اندازه جدی روبرو هستیم.»

پاندور گفت: «هیچ سند و نکته ای وجود ندارد که نشان دهد ما از روسیه [در این جنگ] حمایت می کنیم.»

در ماه مه، روبن بریگیتی سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی ادعا کرد که ایالات متحده بسیار مطمئن است که سلاح و مهمات در یک کشتی باری روسی در نزدیکی کیپ تاون در اواخر سال ۲۰۲۲ بارگیری شده است. پس از این ادعای بی سند و مدرک ارباب آلمان، بئربوک علناً از مواضع آفریقای جنوبی نه فقط اعلام نگرانی کرد بلکه اعلام «نگرانی زیاد» کرد.
بئرباک اما در اظهارات اخیر خود وقتی در کنار وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی، پاندور، قرار گرفت، به طور مستقیم به این اتهامات مربوط به ارسال سلاح و ابراز نگرانی‌هایش اشاره‌ای نکرد.
در عوض، او فقط تکرار کرد که نتیجه آشکار عملیات نظامی روسیه در اوکراین، افزایش شدید قیمت مواد غذایی و نفت است که حتی در سراسر قاره آفریقا مشکلاتی را بیشتر از آنچه که هستند ایجاد کرده است.
در فوریه سال جاری، آفریقای جنوبی به طور نمایشی یک مانور نظامی مشترک چند روزه را همراه با چین و روسیه برگزار کرد.
آفریقای جنوبی همیشه از محکومیت روسیه در جنگ اوکراین در تمامی محافل رسمی از جمله رای گیری های سازمان ملل خودداری کرده است.

  1. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  2. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress