به گزارش رسانه‌های مختلف، حزب‌الله در صورت حمله اسرائیل به طور گسترده پاسخ خواهد داد. اگر قبرس فرودگاه‌های خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد، این اقدام به منزله ورود به جنگ تلقی خواهد شد. رئیس‌جمهور قبرس در پی این تهدید اظهار داشت که این کشور عضو اتحادیه اروپا به هیچ وجه در عملیات نظامی منطقه دخالت نخواهد کرد.

حزب‌الله لبنان که از سوی ایران حمایت می‌شود، در صورت حمله اسرائیل تهدید به حملات گسترده علیه اسرائیل کرده است. «دشمن به خوبی می‌داند که ما برای بدترین شرایط آماده‌ایم و هیچ مکانی از موشک‌های ما در امان نخواهد بود»، حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، روز چهارشنبه در سخنرانی تلویزیونی خود اعلام کرد. اسرائیل باید منتظر حملات زمینی، هوایی و دریایی باشد.
نصرالله همچنین قبرس را تهدید کرد و به این کشور عضو اتحادیه اروپا هشدار داد که در صورت استفاده ارتش اسرائیل از فرودگاه‌ها و پایگاه‌های آن، این اقدام به معنای شرکت قبرس در جنگ خواهد بود. وی گفت: «باز کردن فرودگاه‌ها و پایگاه‌های قبرس برای دشمن اسرائیلی به منظور حمله به لبنان، به منزله مشارکت دولت قبرس در جنگ خواهد بود.»
در پی تهدیدات، رئیس‌جمهور قبرس، نیکوس کریستودولیدس، اعلام کرد که کشورش به هیچ وجه در عملیات نظامی منطقه دخالت ندارد. او گفت قبرس «بخشی از راه‌حل است، نه بخشی از مشکل» و به کریدور دریایی بین قبرس و غزه اشاره کرد که از طریق آن کمک‌های بشردوستانه به این منطقه فلسطینی ارسال می‌شود.



پیش از این، حزب‌الله ویدئویی منتشر کرده بود که تصاویر پهپادی از زیرساخت‌های مهم نظامی و انرژی در حیفا، شمال اسرائیل، را نشان می‌داد. ژنرال هرزی هالوی، فرمانده ارتش اسرائیل، روز چهارشنبه از سربازان پدافند هوایی اسرائیل در نزدیکی مرز لبنان بازدید کرد و اعلام کرد که اسرائیل از توانایی‌های نشان داده شده در ویدئوی حزب‌الله آگاه است و برای این تهدیدات راه‌حل‌هایی دارد. اظهارات حسن نصرالله در زمانی بیان شد که به نظر می‌رسد درگیری‌های مرزی بین حزب‌الله و اسرائیل به اوج خود رسیده و یک روز پس از آن بود که یک فرستاده عالی‌رتبه آمریکا در آخرین تلاش برای کاهش تنش‌ها با مقامات لبنانی دیدار کرده بود.

نصرالله گفت که حزب‌الله بیش از 100,000 جنگجو دارد. او افزود: «برادران ما در سوریه، عراق، یمن، ایران و دیگر کشورها نیز آماده هستند تا در صورت وقوع جنگ با اسرائیل، ما را با صدها هزار جنگجو حمایت کنند.» ایالات متحده اصلی‌ترین حامی اسرائیل است و سالانه میلیاردها دلار به این کشور کمک می‌کند که بخش بزرگی از آن صرف سامانه‌های دفاع موشکی و فناوری‌های نظامی دیگر می‌شود. اما نگرانی‌ها در کاخ سفید نیز درباره تشدید درگیری‌ها در جنوب لبنان افزایش یافته است. فرستاده آمریکا، آموس هوکستین، در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس بین اسرائیل و حزب‌الله، با رئیس مجلس لبنان، نبیه بری، دیدار کرد. بری یکی از متحدان مهم حزب‌الله محسوب می‌شود.

در همین حال، در تل‌آویو بار دیگر تهدیدی علیه حزب‌الله مطرح شده است: وزیر امور خارجه اسرائیل، اسرائیل کاتز، اکنون تهدید به نابودی این سازمان شیعه در یک «جنگ فراگیر» کرده است. دفتر او اعلام کرد: «ما در آستانه تصمیم‌گیری برای تغییر قواعد بازی علیه حزب‌الله و لبنان هستیم.»

پاسخی بگذارید

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress