جری ساینفلد و همسرش از تامین کنندگان مالی – در اینجا جری سایتفلد در جوانی و در سمت چپ با اوباما.

کنسرسیوم نیوز

ترجمه مجله هفته

ناتالیا مارکز در این متن به بررسی ارتباط بین سرکوب خشونت آمیز اردوگاه های دانشجویی حامی فلسطین در غزه و فعالان میلیاردر می پردازد.

هفته‌ها از زمانی که سرکوب دولتی وحشیانه و خشونت راستگرایانه علیه برخی از برجسته‌ترین اردوگاه‌های حامی غزه، از جمله دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و دانشگاه کلمبیا، آغاز شد، می‌گذرد.

از آن زمان، گزارش‌های مستقل، پیوندهای نگران‌کننده‌ای بین ضدمعترضان راست افراطی و حامیان میلیاردر و همچنین تبانی بین مقامات شهر و پلیس برای سرکوب خشونت‌آمیز را آشکار کرده است.

اتحاد راست افراطی و صهیونیست‌ها

در UCLA، ضدمعترضان صهیونیست چندین دور حمله به اردوگاه همبستگی غزه انجام دادند. سازمان‌دهندگان دانشجویی گزارش دادند که ضدمعترضان کیسه‌هایی از موش را که به آنها ماده‌ای ناشناخته تزریق شده بود، و همچنین سوسک رها کرده‌اند. ضدمعترضان همچنین در اردوگاه شعله افروزی روشن کردند.

خبرنگاران در «Linke Küste, rechte Wache»  یک جدول زمانی دقیق از تلاش‌های ضدمعترضان برای آزار و اذیت دانشجویان را گردآوری کرده‌اند.

یکی از چهره‌های حاضر در ضدتظاهرات، نارِک پایلان بود که با گروه Proud Boys و جنبش ضد LGBTQ «Leave Our Kids Alone» مرتبط است و تصاویر ضدیهودی و نازی را در اینترنت به اشتراک گذاشته است. او در خارج از اردوگاه همبستگی غزه دیده شد که برای صهیونیست‌ها دست به اعتراض می‌زد.

تهاجم به اردوگاه حامیان غزه در UCLA: شکنجه صهیونیست ها پس از حمله پلیس


اردوگاه حامیان غزه در UCLA در اول ماه مه توسط پلیس مورد حمله قرار گرفت و در جریان آن، پلیس با گلوله های لاستیکی، گاز اشک آور و نارنجک دودزا به دانشجویان حمله کرد و 132 تظاهرات کننده طرفدار فلسطین دستگیر شدند.

با این حال، در شب قبل، ضد معترضان صهیونیستی شدیدترین حمله خود را تا به امروز به اردوگاه آغاز کرده بودند که به نظر می رسد از قبل برنامه ریزی شده بود.

سپس صهیونیست ها به شکنجه دانشجویان با سر و صدای مداوم از جمله آژیرهای هشدار حمله هوایی، ناسزاهای نژادی و صدای گریه نوزاد ادامه دادند.

حمله به حدی تشدید شد که ضد معترضان چندین موشک آتش بازی را به طور مستقیم به سمت اردوگاه شلیک کردند. ساعت ها طول کشید تا پلیس برسد و زمانی که رسیدند، حتی یک نفر از ضد معترضان دستگیر نشد.

حامیان مالی ثروتمند

برای یک ضد تظاهرات صهیونیستی در UCLA در روز یکشنبه 28 آوریل، یک GoFundMe برای این تظاهرات راه اندازی شد که توانست حداقل 97000 دلار جمع آوری کند.

یکی از حامیان مالی جسیکا ساینفلد، همسر کمدین مشهور صهیونیست جری ساینفلد است که به طور علنی از ارتش اسرائیل و ادامه نسل کشی در اسرائیل حمایت کرده است. او 5000 دلار کمک کرد. سازمان دهنده GoFundMe بعداً لیست حامیان مالی را مخفی کردند.
بیل اکمن، میلیاردر صندوق های پرخطر، 10000 دلار به یک GoFundMe اهدا کرد تا فیلم هایی از دوربین های GoPro حماس را در مقابل اردوگاه حامیان غزه در دانشگاه جورج واشنگتن در واشنگتن دی سی نشان دهد.

او همچنین 10000 دلار به اعضای انجمن برادری در دانشگاه کارولینای شمالی – چپل هیل اهدا کرد، پس از اینکه آنها پرچم فلسطین را که توسط معترضان برافراشته شده بود، پایین آوردند و با پرچم آمریکا جایگزین کردند.

اکمن در اوایل ماه مه در توییتر نوشت:

«من در توییتر تعدادی پست را دیدم که در آنها ادعا شده بود من ضد تظاهرات در محوطه دانشگاه UCLA یا در جاهای دیگر را تامین مالی کرده ام. این کاملاً نادرست است. من هیچ تظاهراتی را تامین مالی نمی کنم. من از اعضای انجمن برادری UNC و گروهی که نمایش های ویدیویی بزرگی از فیلم های GoPro حماس را در محوطه دانشگاه راه اندازی کردند، حمایت کردم. من از اعضای انجمن برادری حمایت کردم زیرا میهن پرستی آنها در محافظت از پرچم ما الهام بخش من بود. من از نمایش فیلم های GoPro حماس حمایت کردم تا دانشجویان معترضی که از حماس حمایت می کنند، درک بهتری از تروریست هایی که از آنها حمایت می کنند، داشته باشند. من هرگز هیچ تظاهراتی را تامین مالی نکرده ام و از اقدامات خشونت آمیز معترضان، صرف نظر از اینکه در کدام طرف هستند، حمایت نمی کنم.»

اکمن به دلیل اقداماتش علیه دانشجویان طرفدار فلسطین در هاروارد در اکتبر شناخته شده است.

در 8 اکتبر، سازمان های دانشجویی هاروارد برای صدور بیانیه ای در مورد تهاجم مقاومت فلسطین در 7 اکتبر گرد هم آمدند که در آن آمده بود: «رژیم آپارتاید به تنهایی مقصر است.»

«از مصادره سیستماتیک زمین گرفته تا حملات هوایی مکرر، بازداشت های خودسرانه، ایستگاه های بازرسی نظامی و جدایی اجباری خانواده تا ترورهای هدفمند، فلسطینی ها مجبور شده اند در شرایط مرگ تدریجی و ناگهانی زندگی کنند.» در این نامه آمده است. «امروز، شکنجه فلسطینی ها به سطح جدیدی می رسد. روزهای آینده مستلزم مقاومت قاطع در برابر اقدامات تلافی جویانه استعماری خواهد بود.»

اکمن به سرعت در پاسخ به این اقدام بسیج شد.

او در توییتی در 10 اکتبر نوشت، «من از تعدادی از مدیران پرسیدم که آیا [هاروارد] لیست اعضای هر یک از سازمان های هاروارد را که این نامه را منتشر کرده اند، که در آن مسئولیت کامل اقدامات وحشتناک حماس را به اسرائیل نسبت می دهد، منتشر می کند تا مطمئن شود که هیچ یک از آنها… ما به طور تصادفی یکی از اعضای آنها را استخدام نمی کنیم.»

در شهر نیویورک، شهردار اریک آدامز رسوایی دیگری به پا کرد، پس از آنکه واشنگتن پست در 16 مه فاش کرد که مدیران صندوق های بیمه، توسعه دهندگان املاک و سایر میلیاردرها به طور خصوصی از شهردار خواسته بودند که از پلیس برای سرکوب اردوگاه حامیان غزه در دانشگاه کلمبیا استفاده کند.

در یک گروه خصوصی واتس‌اپ جداگانه، این سرمایه گذاران ایده هایی را برای اینکه چگونه می توانند آدامز را به بهترین نحو متقاعد کنند تا سرکوب را آغاز کند، از جمله کمک های مالی سیاسی و نحوه اعمال فشار بر رئیس جمهور و هیئت امنای کلمبیا، به اشتراک گذاشتند.

چند روز بعد، آدامز پلیس را برای سرکوب معترضان در محوطه دانشگاه کلمبیا اعزام کرد.

در شب 30 آوریل، اداره پلیس نیویورک به طور خشونت آمیزی به دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا که در محوطه دانشگاه خود، از جمله به اشغال تالار هند دست زده بودند، دانشجویان تالار همیلتون را به افتخار «هند راج اب»، کودک فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی کشته شد تغییر نام دادند، حمله کرد.

این حمله پلیس به سرعت خشونت آمیز شد، رویترز گزارش داد که یک افسر در تالار هند با اسلحه شلیک کرد و دانشجویان با جراحاتی از جمله شکستگی استخوان، ضربه مغزی، پیچ خوردگی مچ پا و جراحت مچ دست و دست توسط دستبندهای پلاستیکی مواجه شدند.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress