نیروی هوایی اسرائیل مدرسه سازمان ملل را بمباران کرد و  14 کودک را کشتند.  یورش در کرانه باختری
  اسپانیا به شکایت ICJ می پیوندد

نوشته یاکوب ریمان
منتشر شده در یونگه ولت

مقامات فلسطینی به خبرگزاری رویترز اعلام کردند. در یک حمله هوایی به یک مرکز آموزشی متعلق به آژانس امداد و عمران سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (UNRWA) در یک اردوگاه پناهندگان در نوار غزه، حداقل 40 نفر کشته و بیش از 70 نفر دیگر به شدت زخمی شده‌اند. در میان کشته‌شدگان، 14 کودک و 9 زن هستند. قربانیان همراه با 6000 آواره دیگر در مدرسه «السردی» پناه گرفته بودند، همانطور که فیلیپ لازارینی، دبیرکل آژانس پناهندگان فلسطینی در همان روز در توییتر نوشته است.

اما نیروهای ارتش اسرائیل در توییتر گزارش داده‌اند که «چند تروریست حماس و جهاد اسلامی که در یک مدرسه UNRWA مخفی شده بودند، حذف شدند». به گفته اسرائیل، جنگنده‌ها «ضربه دقیقی به یک مجتمع حماس در مدرسه» وارد کرده‌اند. آنها مدعی‌اند که «این تروریست‌ها در جنایت 7 اکتبر دست داشته‌اند». روزنامه آنلاین «تایمز اسرائیل» با استناد به نظامیان نوشته که «اقدامات گسترده‌ای برای کاهش آسیب به غیرنظامیان» انجام شده است. آنها همچنین مدعی‌اند که «20 تا 30 تروریست» در سه کلاس درس مدرسه حضور داشته‌اند، اما ارتش اسرائیل هیچ مدرکی برای این اتهامات ارائه نکرده است. مقامات فلسطینی از یک «کشتار وحشتناک» سخن گفته‌اند.

از آغاز جنگ در 7 اکتبر سال گذشته، 180 مدرسه UNRWA و دیگر تأسیسات سازمان ملل مورد حمله قرار گرفته‌اند، به گفته لازارینی. در این حملات، حداقل 450 نفر کشته شده‌اند. علیرغم تلاش‌های مداوم برای توافق آتش‌بس، ارتش اسرائیل حملات خود را تشدید کرده و حداقل دو اردوگاه پناهندگان دیگر در مرکز غزه را هدف قرار داده است. یک گزارشگر الجزیره در محل گفته که در 24 ساعت قبل از حمله به مدرسه السردی، حداقل 102 نفر در غزه توسط ارتش اسرائیل کشته شده‌اند. سازمان پزشکان بدون مرز وضعیت بیمارستان‌های مرکز غزه را «آخرالزمانی» توصیف کرده است. تنها در بیمارستان الاقصی، از روز سه‌شنبه حداقل 70 کشته و بیش از 300 زخمی – بیشتر زنان و کودکان – پذیرش شده‌اند.

در همین حال، 60 فلسطینی در غارتگری‌های اسرائیل در کرانه باختری اشغالی دستگیر شده‌اند. این دستگیری‌ها عمدتاً در مناطق قلقیلیه و قدس انجام شده‌اند و بزرگ‌ترین دستگیری‌ها از ابتدای سال بوده‌اند.

روز پنجشنبه همچنین اعلام شد که اسپانیا پس از ایرلند، به عنوان دومین کشور اروپایی به پرونده نسل‌کشی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری که توسط آفریقای جنوبی مطرح شده، پیوسته است. به گفته وزیر خارجه اسپانیا، علت این تصمیم، نگرانی از تشدید بیشتر درگیری‌ها است.

پاسخی بگذارید

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress