سفر تحلیلگر انتقادی و خبرنگار روسیه امروز به روسیه متوقف شد

وزارت امور خارجه ایالات متحده پاسپورت اسکات ریتر، تفنگدار دریایی سابق و بازرس تسلیحاتی سازمان ملل را توقیف کرد.

اسکات ریتر در راه سفر به روسیه برای شرکت در نشست سالانه اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ (SPIEF) بود که از هواپیما پیاده‌اش کردند و اسنادش را توقیف کردند.

ریتر به روسیه امروز گفت: «من در حال سوار شدن به هواپیما بودم. سه [مامور] من را کنار کشیدند. آنها پاسپورت من را گرفتند. وقتی پرسیدم چرا، آنها گفتند «به دستور وزارت امور خارجه» این کار را میکنند. آنها هیچ اطلاعات دیگری به من ندادند.» «آنها چمدان من را از هواپیما بیرون آوردند و سپس من را از فرودگاه بیرون بردند. آنها پاسپورت من را نگه داشتند.»

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این خبر گفت: «آیا این کار طبق متمم اول یا چهارم قانون اساسی انجام شد؟» متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آزادی بیان، مطبوعات و تجمع را تضمین می کند، در حالی که متمم چهارم دولت را از «تفتیش و توقیف غیرمنطقی» منع می کند.

ریتر یک افسر اطلاعاتی سابق تفنگداران دریایی ایالات متحده است که بعداً به عنوان بازرس تسلیحاتی ایالات متحده و سازمان ملل در عراق خدمت کرد. او همچنین یک مجری در روسیه امروز است که در مورد امنیت بین الملل، مسائل نظامی، روسیه و خاورمیانه و همچنین کنترل تسلیحات و خلع سلاح می نویسد.

او آخرین بار در ژانویه از روسیه دیدن کرد و از جمله به چچن، مسکو و سن پترزبورگ سفر کرد.

ریتر در آخرین پیام در کانال تلگرام خود، بنیاد کلونی برای عدالت را به دلیل ادعای «جنگ صلیبی» علیه «پروپاگاندیست های روسی» مورد انتقاد قرار داد.

او نوشت: «من اینجام. روبروی شما. اگر گفتن حقیقت در مورد روسیه من را در کتاب شما به یک پروپاگاندا تبدیل می کند، من این عنوان را می پذیرم.» «بیا جلو. من به شما متمم اول قانون اساسی را آموزش می دهم.»

او افزود: «شما هیچ درکی از آزادی بیان ندارید. سعی کنید من را دستگیر کنید، آن وقت تازه ماجرا شروع خواهد شد و شما آنرا خواهید فهمید. این جنگ است.»

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress