ترجمه مجله هفته

غرب نگران است، به همین دلیل بلینکن سفر فوری به کیف انجام داد
سفر ناگهانی وزیر امور خارجه امریکا به اوکراین نگرانی غرب از پیشرفت های اخیر روسیه را رد می کند
توسط دیمیتری دریز، ناظر سیاسی در Kommersant FM

طی سفر این هفته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به کی‌یف، او اذعان کرد که وضعیت در اوکراین به دلیل تهاجم روسیه در منطقه خارکیف بدتر شده است. او قول داد که اوکراین را بدون حمایت رها نکند و به زودی محموله‌های بعدی سلاح‌های غربی، به ویژه سامانه‌های دفاع هوایی، برایشان ارسال خواهد شد. بلینکن همچنین تکرار کرد که عضویت آینده اوکراین در ناتو همچنان روی میز است و روسیه باید هزینه بازسازی این کشور را بپردازد.

ورود غیرمنتظره بلینکن نشان‌دهنده وضعیت بحرانی فعلی درگیری است. آمریکا بر کی‌یف فشار می‌آورد تا یک بسیج موثر انجام دهد و به نظر می‌رسد امیدوار است جامعه اوکراین به نوعی سازماندهی مجدد شود. ضمناً، این مهم‌ترین سوال است: خود اوکراینی‌ها فکر می‌کنند باید بعداً چه کار کنند و چگونه می‌خواهند امور پیش برود؟ اما به ادامه مطلب توجه کنید.

تقریبا همزمان، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، با خبرنگاران صحبت می‌کرد. او از بسته کمک مالی ۷ میلیارد یورویی (۷.۶ میلیارد دلاری) برای اوکراین خبر داد. پیش‌تر ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، گفته بود که خطر جنگ هسته‌ای اکنون حتی از بحران موشکی کوبا در بیش از ۶۰ سال پیش هم می‌تواند بیشتر باشد.

باید به خاطر داشت که ارتش روسیه در بخش جدیدی از جبهه در منطقه خارکیف تهاجمی را آغاز کرده است. طرف اوکراینی به ما اطمینان می‌دهد که شهر خارکیف در خطر نیست. در همین حال، به نظر می‌رسد مسکو در تلاش است تا یک «حصار سلامت» در اطراف مرزهای خود ایجاد کند، یا شاید می‌خواهد نیروهای اوکراینی را از مسیرهای دیگر منحرف کند. در این مورد وارد جدل شدن فایده‌ای ندارد، اما اصطلاح «وضعیت بحرانی» بیشتر و با صدای بلندتر شنیده می‌شود. و بسیاری از مردم از مقامات کی‌یف سؤالات تندی می‌پرسند، انگار که همه چیز از قبل مشخص بوده و قول داده شده بود که استحکامات ساخته شود، اما به دلایلی ساخته نشدند.

به هر حال، غربی‌ها به طور واضح بیدار شده‌اند و به خودشان آمده‌اند، که این خود منطقی است. اگر شش ماه صحبت کنید، انواع تعارف‌های سیاسی را بر زبان بیاورید و سلاح تحویل ندهید، عواقبی در پی خواهد داشت، همانطور که اگر بسیج مناسب انجام ندهید، عواقبی در پی خواهد داشت.

حالا آن ها [غرب] هرچند با تاخیر، سرانجام [به صحنه] رسیده اند. در همین زمان، تنها یک ماه به نشست گروه ۷ در شهر زیبای برينديزی ایتالیا باقی مانده است. پس از آن، یک کنفرانس سطح بالا در مورد اوکراین در بورگن استوک سوئیس و در ماه جولای، اجلاس سالگرد ناتو برگزار خواهد شد. [با این حال] هیچ پیروزی بزرگ نظامی یا سیاسی برای جشن گرفتن وجود نخواهد داشت. در همین حال، به طور عجیبی، جهان نیز در آستانه یک فاجعه هسته ای قرار دارد. می توان به شرکای سابق غربی خود گفت: «تقصیر خودتان است، آقایان.»

بنابراین به یک نتیجه گیری بسیار ساده می رسیم. اگر هنوز نتیجه ای حاصل نشده است، به این معنی است که باید به نحوی به آن دست یافت. سوال این است که چگونه؟ پاسخ واضح است: با پاسخ دادن به بالا بردن [سطح] درگیری. فقط می‌خواهیم اشاره کنیم که کسی درباره سناریوی صلح‌آمیز صحبت نمی‌کند؛ دور بعدی رویارویی فرا رسیده است. شاید منجر به یک راه حل صلح آمیز ناگهانی شود، اما نباید بیش از حد خوشبین باشیم. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که اروپای غربی بدون آمریکا عملاً ناتوان است، مهم نیست امانوئل مکرون چقدر تهدید به حمله می کند. و دوماً، طبق گفته غرب، اوکراین نمی تواند یا حداقل نباید ببازد.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress