تصویر ناو جنگی چین را که در این رزمایش شرکت کرده است را نشان می‌دهد منبع تثبیت توییتر



تمرینات سه رقیب ایالات متحده در حالی انجام می‌شود که یک ائتلاف دریایی به رهبری ایالات متحده در آب‌های دریای سرخ فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند تا با حملات حوثی‌ها به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل مقابله کند.

روسیه بخشی از ناوگان اقیانوس آرام خود را برای انجام مانور با کشتی‌های جنگی ایران و چین به خلیج عمان اعزام کرده است. به گزارش خبرگزاری اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه، این کشتی‌ها به رهبری ناو جنگی «واراگ» به بندر چابهار ایران رسیده‌اند.  تمرین «امنیت کمربند دریایی ۲۰۲۴» در خلیج عمان برگزار می‌شود.

وزارت دفاع چین از طرف خود توضیح داد که این تمرینات با هدف «حفظ مشترک امنیت دریانوردی منطقه‌ای» انجام می‌شود. بر این اساس، قرار است یک ناوشکن موشک انداز، یک ناوچه و یک کشتی تدارکاتی در این رزمایش شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اهداف این رزمایش شامل مبارزه با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در زمینه جستجو و نجات دریایی و همچنین تبادل تجربیات عملی و تاکتیکی است. این رزمایش از امروز تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

تصویر ناو جنگی ایران را که در این رزمایش شرکت کرده است نشان می‌دهد منبع تصویر توییتر



آغاز تمرین های جنگی (رزمایش) از روز سه‌شنبه با افزایش تنش‌ها در منطقه همزمان شده است، زیرا جنگ اسرائیل علیه غزه در ششمین ماه خود قرار دارد و حوثی‌ها در یمن در واکنش به آن، حملاتی را به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ انجام داده‌اند.

آب‌های بین ایران و عمان برای تجارت دریایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. تنگه هرمز که خلیج عمان را به خلیج فارس متصل می‌کند، یکی از مهم‌ترین مسیرهای کشتیرانی برای صادرات نفت در جهان محسوب می‌شود.

در همین حال، حدود ۸۰ هزار سرباز از کشورهای عضو ناتو در حال حاضر یک رزمایش نظامی را انجام می‌دهند.  ائتلاف نظامی غرب تحت عنوان «مدافع ثابت قدم» در حال حاضر  سری رزمایش‌های بزرگ را در سراسر اروپا آغاز کرده است.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress