ایجاد یک بندر جایگزین برای اسرائیل همزمان با برنامه های ایالات متحده برای ساخت یک بندر شناور در سواحل غزه است که ادعا می شود به میلیون ها فلسطینی محاصره شده و گرسنه زده کمک می کند.

اسرائیل هایوم در یازدهم مارس گزارش داد که اسرائیل به دنبال ایجاد بندری در جزیره مدیترانه قبرس در صورت بسته شدن بندر حیفا در جنگ با حزب الله است.

وزارت حمل و نقل هدف خود را برای ساخت بندر دیگری برای اسرائیل در لارناکا در ۶۰ روز تعیین کرده است.  انتظار می‌رود که ایجاد این بندر همزمان با برنامه‌های ایالات متحده برای ساخت بندری شناور در سواحل نوار غزه باشد که طبق گزارش‌ها به میلیون‌ها فلسطینی محاصره شده و گرسنه نگه‌داشته شده کمک خواهد کرد.

اسرائیل با این تصمیمات آسیب پذیری واقعی خود را در یک جنگی که هنوز واقعاً گسترده نشده است نشان می‌دهد.


هیئتی از وزارت حمل و نقل و ایمنی راه اسرائیل به رهبری اوزی ایتزاکی، رئیس شرکت بنادر اسرائیل روز دوشنبه به قبرس سفر کرد.  انتظار می رود هزینه این بندر صدها میلیون شیکل باشد.  ایجاد یک بندر در لارناکا برای جلوگیری از وضعیت جنگی که در آن این کشور از تدارکات تجاری و نظامی قطع شده است، ضروری است.  بندر ایلات اسرائیل در جنوب در حال حاضر از حملات فزاینده حوثی های متحد محور مقاومت و ایران به کشتیرانی در دریای سرخ رنج می برد.

اسرائیل به ویژه از وضعیتی می ترسد که در آن بندر حیفا در شمال اسرائیل به دلیل جنگ همه جانبه با حزب الله فلج شود.

جنبش مقاومت لبنان حدود ۱۵۰ هزار راکت و موشک دارد، از جمله موشک هایی که می توانند حیفا و حتی تل آویو را هدف قرار دهند.  اسرائیل و حزب‌الله از ۸ اکتبر درگیر جنگ بوده‌اند، اما نبرد تاکنون عمدتاً به حملات موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای از سوی هر دو طرف در نزدیکی مناطق مرزی اسرائیل و لبنان محدود شده است.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress