سرهنگ ژنرال سرگئی رودسکوی ادعا می کند که متخصصان غربی سیستم های دفاع هوایی و موشکی کیف را اداره می کنند


یک مقام ارشد دفاعی روسیه روز دوشنبه، چند روز پس از اینکه مسکو با تصرف شهر کلیدی دونباس، آودیوکا، ضربه بزرگی به کی‌یف وارد کرد، ادعا کرد که سربازان ناتو به عنوان مزدور در درگیری اوکراین علیه ارتش روسیه می‌جنگند.

سرلشکر سرگئی رودسکوی، معاون رئیس ستاد کل ارتش روسیه، روز دوشنبه به روزنامه کراسنا زوزدا گفت که گلوله باران غیرنظامیان روس توسط اوکراین که بخش قابل توجهی از آن در سال‌های گذشته از آودیوکا انجام می‌شد، به دستور کی‌یف و با رضایت ضمنی کشورهای غربی صورت می‌گیرد.

این مقام رسمی گفت، آمریکا و متحدانش اوکراین را مملو از سلاح می‌کنند و خدمات ارتباطی و اطلاعاتی در اختیار او قرار می‌دهند، اما برخی از تجهیزات به پرسنل واجد شرایط غربی در میدان نیاز دارند.

رودسکوی گفت: «سربازان ناتو که به عنوان مزدوراستتار شده‌اند در عملیات نظامی شرکت می‌کنند. آنها سیستم‌های دفاع هوایی، موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی و سیستم‌های پرتاب چند موشکه را کنترل می‌کنند و وارد گروه‌های تهاجمی می‌شوند.»

افسران ناتو مستقیماً عملیات نظامی را برای نیروهای مسلح اوکراین آماده می‌کنند.

در اواسط ژانویه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از ۶۰ جنگجوی خارجی را در یک حمله دقیق کشته است که اکثر آنها فرانسوی‌زبان بودند. اگرچه فرانسه متعاقباً هرگونه حضور نیروهای مسلح خود در اوکراین را تکذیب کرد، اما وزیر دفاع فرانسه اذعان کرد که برخی از شهروندان فرانسوی به عنوان «داوطلب» برای جنگ رفته‌اند و ادعا کردند که پاریس به عنوان یک «دموکراسی»!! نمی‌تواند مانع آنها شود.
طبق برآوردهای وزارت دفاع روسیه، از زمان آغاز درگیری در فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۵۹۰۰ مزدور خارجی در اوکراین جان خود را از دست داده اند. طبق گفته وزارت دفاع روسیه، تنها در جریان ضدحمله فاجعه بار سال گذشته، ارتش اوکراین متحمل نزدیک به ۱۶۰ هزار تلفات شد.

رودسکوی گفت که کی‌یف متحمل خسارات سنگینی شد و نتوانست به خط دفاعی تاکتیکی روسیه نفوذ کند، در حالی که ارتش روسیه روش‌های جدید جنگ را آموخت و آزمایش کرد. وی افزود که پس از تصرف آودیوکا، نیروهای روسی در حال بهبود موقعیت خود در کل خط تماس هستند.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress