غزه: امدادگران در برابر حملات گسترده اسرائیل ناتوانتر می شوند.
مراقبت ناکافی تهدید خاصی برای کودکان است
نوشته اینا سمبدنر
یونگه ولت
ترجمه مجله هفته

محصور در اتومبیلی با شش جسد و محاصره شده توسط تانک های اسرائیلی برای بیش از ۴۰ ساعت: سرنوشت هند کودک شش ساله تا مهلت سرمقاله یونگه ولت روشن نشده بود. هلال احمر فلسطین در ظهر چهارشنبه فایل صوتی این دختر کوچک را منتشر کرد. «لطفاً با کسی تماس بگیرید تا مرا از اینجا بیرون بیاورد.» یاران سازمان سعی کردند هند را دلداری دهند، اما مجبور شدند به او توضیح دهند که در حال حاضر کسی نمی تواند به او کمک او بیاید. هماهنگ کننده امداد رعنا الفکا توضیح داد که آنها بیش از سه ساعت با او تماس تلفنی داشتند. الفکا گفت: «امیدواریم هماهنگی هایی وجود داشته باشد که ما را قادر سازد به مواردی مانند این کودک به داد این افراد برسیم. همچنین از وضعیت دو امدادگر که با آمبولانس به سراغ دختربچه رفته بودند، اطلاعی در دست نیست.

قتل عام مدرسه

در همین حال، بمباران اسرائیل در سراسر نوار غزه بی وقفه ادامه داشت. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد کشته شدگان روز چهارشنبه به حداقل ۲۶۹۰۰ نفر رسید – تنها در ۲۴ ساعت ۱۵۰ نفر کشته شدند. گمان می رود بیش از ۸۰۰۰ نفر زیر آوار این منطقه نیمه بمباران شده باشند. به گزارش رویترز، در آخرین درگیری ها، اسرائیل بخش هایی از شهر خان یونس در جنوب نوار غزه، شهر غزه در شمال و مناطقی در اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز این منطقه را بمباران کرد. شاهدان عینی گزارش دادند که تانک ها اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس، بزرگترین بیمارستان عملیاتی در جنوب نوار غزه را گلوله باران کردند. به منظور دسترسی بهتر به خطوط مقدم، پزشکان فلسطینی می گویند که ایستگاه های میدانی پزشکی ایجاد کرده اند، زیرا درگیری های خیابانی و حملات توپخانه دسترسی به کشته شدگان و مجروحان در خان یونس را دشوارتر می کند.

و اخبار مربوط به جنایات جنگی ارتش اسرائیل همچنان ادامه دارد. روز سه شنبه پس از خروج نیروهای زمینی اسرائیل از بیت لاهیا در شمال، ده ها فلسطینی کشته شده در یک گور دسته جمعی پیدا شدند. شبکه خبری عربی الجزیره و رسانه های محلی گزارش دادند که اجساد ۳۰ فلسطینی در محوطه مدرسه ابتدایی خلیفه بن ساجد کشف شد. هزاران آواره در ماه دسامبر قبل از تسلط ارتش اسرائیل بر این منطقه به دنبال حفاظت از آنجا بودند. اکنون اجساد زیر تلی از آوار کشف شده است. ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی چندین کیسه بدن را نشان می دهد که با کابل پلاستیکی سفید بسته شده اند. کشته شدگان نیز چشم بند داشتند.
حمودا در مورد بستگان و دوستان خود که در شمال باقی مانده اند به شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: کسانی که هنوز زنده هستند اکنون در بحبوحه قحطی فاجعه بار هستند: «آنها علف می خورند و آب آلوده می نوشند.» اما حتی در رفح، شهر مرزی در جنوب که حموده و خانواده‌اش در آن پناه گرفته‌اند، وضعیت به حدی دراماتیک است که حتی «بچه‌ها برای تهیه آب و غذا نسبت به یکدیگر رفتار خشونت آمیز می‌کنند.» سی‌ان‌ان در گزارشی طولانی درباره گزارش سه شنبه از منطقه جنگی. به گفته سازمان کمک به کودکان یونیسف، تمام ۳۵۰ هزار کودک زیر پنج سال در معرض خطر ابتلا به سوء تغذیه شدید قرار دارند. ربکا اینگلیس، پزشک مراقبت های ویژه، که به طور منظم از نوار غزه بازدید می کند، اضافه کرد که در مقایسه با کودکانی که مراقبت کافی دریافت می کنند، خطر مرگ آنها یازده برابر بیشتر است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، موارد اسهال در این گروه سنی از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر در نتیجه حمله حماس به اسرائیل، ۲۰۰۰ درصد افزایش یافته است.

کمک فوری مورد نیاز است

ظاهراً این موضوع برای اتحادیه اروپا یا ۱۷ کشور دیگر اهمیتی ندارد، زیرا آنها حمایت مالی خود از این سازمان را به دلیل ادعاهایی مبنی بر دست داشتن ۱۳ کارمند آژانس امدادرسانی سازمان ملل به فلسطینیان UNRWA در حملات به رهبری حماس به حالت تعلیق درآورده اند. تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «هیچ سازمان دیگری قادر به ارائه کمکی نیست که ۲.۲ میلیون نفر در غزه به آن نیاز فوری دارند.» وی افزود: ما خواستار تجدید نظر در این تصمیم ها هستیم.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress