انتقاد ایتالیا از اسرائیل به خاطر کشتن زنان در کلیسای غزه

انتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا روز دوشنبه از نیروهای اسرائیلی به خاطر تیراندازی و کشتن مردم در یک مجتمع مسیحی در نوار غزه انتقاد کرد و گفت چنین اقداماتی به جنگ این کشور برای شکست حماس کمکی نخواهد کرد.

«یک تک تیرانداز اسرائیلی دو زن را در داخل یک کلیسا به ضرب گلوله کشت. این هیچ ربطی به مبارزه با حماس ندارد زیرا تروریست ها قطعا در کلیساهای مسیحی پنهان نمی شوند.»

اسقف نشین لاتین اورشلیم، مقام کاتولیک در سرزمین مقدس، در اخر هفته گفت که این دو زن، به نام ناهیدا خلیل انتون و دخترش سمر، در مجتمع کلیسای خانواده مقدس در غزه کشته شدند.

در بیانیه پاتریارش امده است که هفت نفر دیگر در حالی که سعی داشتند از دیگران محافظت کنند، مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند.

پاپ فرانسیس روز یکشنبه این حمله را محکوم کرد و گفت اسرائیل از تاکتیک های تروریستی در نوار غزه استفاده می کند.

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل روز یکشنبه گفت که این حادثه هنوز در حال بررسی است.

تاجانی در نشست سالانه سفیران ایتالیا گفت، ما حمله حماس به غیرنظامیان غیرمسلح را به شدت محکوم کردیم. اما ما همچنین واکنش اسرائیل را می خواهیم … برای متناسب بودن و صرفه جویی در جمعیت غیرنظامی «.


وزیر دفاع سابق انگلیس می گوید «کشتن خشم» اسرائیل برای دهه ها درگیری را شعله ور خواهد کرد

یک وزیر دفاع سابق انگلیس گفته است که «خشم کشتار» اسرائیل در غزه برای دهه ها درگیری را شعله ور خواهد کرد و قادر نخواهد بود حماس را به شکست دهد.

بن والاس در مقاله ای در دیلی تلگراف گفت که اقدامات نظامی در غزه خطر تضعیف اقتدار اخلاقی و قانونی دفاع از خود اسرائیل را به خطر می اندازد.

تعقیب حماس مشروع است؛ نابودی بخش های وسیعی از غزه اینطور نیست. استفاده از زور متناسب قانونی است، اما مجازات جمعی و جابجایی اجباری غیرنظامیان قانونی نیست.» والاس، نماینده محافظه کار، نوشت.

ما اکنون وارد دوره خطرناکی شده ایم که در ان قدرت قانونی اصلی اسرائیل در دفاع از خود با اقدامات خود تضعیف می شود. این اشتباه را مرتکب می شود که اقتدار اخلاقی خود را در کنار اقتدار قانونی خود از دست می دهد. «

او افزود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در وهله اول برای «از دست دادن» کنترل در حمله ۷ اکتبر مقصر است، اما استراتژی فعلی او فقط اوضاع را بدتر می کند.

والاس گفت، «اگر او فکر می کند خشم کشتن مسائل را اصلاح خواهد کرد، پس او بسیار در اشتباه است،».

روشهای او مشکلی را حل نخواهد کرد. در واقع، من معتقدم که تاکتیک های او برای ۵۰ سال دیگر به درگیری دامن خواهد داد.

وقتی همه اینها تمام شود و ارتش اسرائیل از آنچه از غزه باقی مانده است عقب نشینی کند، حماس همچنان وجود خواهد داشت. اسرائیل با این روش تنها موفقیتی که به دست خواهد آورد انقراض است، نه انقراض افراط گرایان، بلکه نابودی صدای فلسطینیان میانه رو که خواهان راه حل دو کشور هستند.

یک سرباز اسرائیلی در غزه کشته شد و شمار کشته شدگان روز دوشنبه به پنج نفر نظامی اسرائیلی رسید

ارتش روز دوشنبه گفت که یک سرباز اسرائیلی در نوار غزه کشته شده است و شمار کشته شدگان روزانه به پنج نفر رسیده است.
دست کم ۱۲۷ سرباز و افسر در غزه از زمان اغاز حمله زمینی اسرائیل در اواخر اکتبر کشته شده اند.

بمباران مجدد اسرائیل در بیمارستان الشفا ۲۶ اواره فلسطینی را کشت

به گزارش الجزیره، بمباران مجدد اسرائیل در بیمارستان الشفا روز دوشنبه ۲۶ فلسطینی را که در این مرکز پزشکی پناه گرفته بودند، کشت.

یک زن اسرائیلی در تیراندازی کرانه باختری زخمی شد

به گزارش هاارتص، یک زن اسرائیلی روز دوشنبه در نزدیکی شهرک غیرقانونی اترت در شمال رام الله در کرانه باختری اشغالی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

ماگن دیوید ادوم، خدمات اورژانس پزشکی اسرائیل، گفت که این زنان در حالی که در حال رانندگی با ماشین خود در ورودی عرت بودند، مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.
وضعیت سلامتی او بلافاصله مشخص نشد.

نیروهای اسرائیلی چهار نفر از جمله دو کودک را در اردوگاه پناهندگان کرانه باختری کشتند

نیروهای اسرائیلی روز دوشنبه چهار فلسطینی از جمله دو کودک را در جریان حمله نظامی به یک اردوگاه پناهندگان در نزدیکی شهر اشغالی طوباس در کرانه باختری به ضرب گلوله کشتند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که هر چهار نفر بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند که سه مورد از ناحیه سر و یک نفر از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله سربازان اشغالگر اسرائیلی قرار گرفتند.
نام قربانیان راشد حبیب العیدی ۱۷ ساله، محمد سمیر ملحم ۱۷ ساله، حکمت سمیر ملحم ۲۴ ساله و یازان الخطیب ۲۰ ساله بود.
سربازان و شهرک نشینان اسرائیلی از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳۰۰ فلسطینی از جمله ۷۲ کودک را در کرانه باختری کشته اند.



مرگ چندین زندانی غزه در بازداشت اسرائیل

بر اساس گزارش هاارتص در روز دوشنبه، چندین فلسطینی که در هفته های اخیر توسط سربازان اسرائیلی از غزه بازداشت شده اند، در یک بازداشتگاه نظامی کشته شده اند.

شرایط مرگ انها مشخص نیست. ارتش اسرائیل به این روزنامه گفت که انها «تروریست» هستند و مرگ انها در حال بررسی است.

در این گزارش آمده است که ارتش صدها فلسطینی را که از غزه ربوده شده اند در بازداشتگاهی در نزدیکی بئر شوا نگه داشته است.

انها در ترکیبات حصاردار نگه داشته می شوند و چشمانشان را بسته بودند و دست هایشان را برای بیشتر روز دستبند زده بودم. در محوطه زندان، نگهداری می‌شدند.



حمله اسرائیل به بیمارستان ها در ۲۴ ساعت گذشته

در اینجا تجزیه و تحلیل حملات اسرائیل به بیمارستان ها در نوار غزه در ۲۴ ساعت گذشته است:

بیمارستان العودا
اواخر روز یکشنبه، نیروهای اسرائیلی پس از محاصره بیمارستان العودا در شمال نوار غزه و بمباران آن به مدت نزدیک به دو هفته، به آن حمله کردند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، لباس های کارکنان پزشکی را تنشان درآوردند، به مدت چهار ساعت بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

مدیر بیمارستان، دکتر احمد موهنا، دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد.

او نیز به مدیران دو بیمارستان دیگر دکتر احمد الکهلوت از کمال ادوان و دکتر محمد ابو سلمیه از الشفا که در هفته های اخیر توسط نیروهای اسرائیلی از غزه بازداشت شده بودند، می پیوندد.

وزارت بهداشت فلسطین هشدار داد که سربازان اسرائیلی ممکن است در بیمارستان العودا آنچه را که اخیرا با بیمارستان کمال ادوان انجام شده است، تکرار کنند.

بیمارستان کمال ادوان
هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط مقامات بهداشتی برگزار شد، به بیمارستان کمال ادوان شلیک کردند.

این بیمارستان صحنه حمله چند روزه نیروهای اسرائیلی بود که روز جمعه از مرکز پزشکی عقب نشینی کردند.

به گفته تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، ارتش آن را «به طور موثر نابود» کرد و گفت که این اژانس از صحنه بیمارستان «ترسناک» است.

مقامات بهداشتی فلسطینی می گویند گزارش هایی از بولدوزرهای نظامی اسرائیل دریافت کرده اند که بیماران را در حیاط بیمارستان در جریان حمله به قتل می رسانند.

بیمارستان الشفا
نیروهای اسرائیلی حدود ساعت ۶ صبح روز دوشنبه بیمارستان الشفا را دو بار بمباران کردند و پنج نفر از جمله کودکان را کشتند و به ساختمان جراحی آسیب رساندند.

این بیمارستان که بزرگترین بیمارستان غزه است، ماه گذشته در اثر حملات اسرائیل به زانو درآمده بود و به سختی کار می کند. با این حال، این پناهگاه برای بسیاری از خانواده های اواره شده توسط بمب گذاری در جاهای دیگر باقی مانده است.

بیمارستان ناصر
حدود نیمه شب، تانک های اسرائیلی بخش زایمان بیمارستان ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

در این بمباران دینا ابومحسن، دختر ۱۳ ساله ای که چند هفته پیش پدر، مادر، دو خواهر و برادرش و یکی از پاهایش را در جریان بمباران یک خانه در محله الامال در خان یونس از دست داده بود، کشته شد.

مقامات بهداشتی فلسطینی هشدار داده اند که نیروهای اسرائیلی در حال برنامه ریزی برای انجام حمله به بیمارستان ناصر هستند که مشابه حمله به بیمارستان الشفا است.

بیمارستان ناصر دومین مجتمع بزرگ پزشکی در نوار غزه است و یکی از معدود بیمارستان های بزرگ است که هنوز فعال است.

پدر گروگان کشته شده توسط ارتش اسرائیل سربازان را به اعدام پسرش» متهم کرد

پدر گروگان که با وجود داشتن پرچم سفید توسط نیروهای اسرائیلی در غزه کشته شد، گفت که قتل او یک «اشتباه» نبود بلکه «اعدام» بود.

اوی شمریز، پدر الون شمریز، روز جمعه در مصاحبه ای با رادیو ارتش خواستار دیدن فیلم این حادثه شد.

او گفت که الون به همراه دو اسیر دیگر «همه چیز را درست» انجام دادند تا کشته نشوند.

«انها… پیراهنهایشان را دراوردند، پرچم سفیدی اویزان کردند و در روز روشن در وسط خیابان راهپیمایی کردند و فریاد کمک سر دادند، اما در ارتش ما، انها نمیدانند چگونه از قوانین درگیری پیروی کنند.»

حتی اگر تروریست است، چرا به او شلیک کنید؟ او برهنه و غیرمسلح بود، و حتی اگر تروریست باشد، چرا به پاهایش شلیک نکنیم؟ این برخلاف تمام قوانینی است که ارتش اسرائیل آموزش داده است.»

انفجار احتمالی در نزدیکی کشتی در سواحل یمن گزارش شد

عملیات تجاری دریایی انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که صدای انفجار احتمالی در نزدیکی یک کشتی در مجاورت باب المندب در سواحل یمن شنیده شده است.

اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده می کند

دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه گفت که اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه استفاده می کند که جنایت جنگی است.

این گروه ارتش اسرائیل را به «عمدتا» مسدود کردن تحویل آب، غذا و سوخت متهم کرد، در حالی که «عمدتا مانع کمک های بشردوستانه» می شود.

در این بیانیه امده است که نیروهای اسرائیلی «ظاهرا» مناطق کشاورزی را ویران می کنند و جمعیت غیرنظامی را از «اشیاء ضروری برای بقای آنها» محروم می کنند.

عمر شاکر، مدیر اسرائیل و فلسطین دیده بان حقوق بشر، گفت: «بیش از دو ماه است که اسرائیل جمعیت غزه را از غذا و آب محروم کرده است، سیاستی که توسط مقامات بلندپایه اسرائیلی تحریک یا تایید شده و منعکس کننده قصد گرسنگی دادن به غیرنظامیان به عنوان یک روش جنگی است.»

رهبران جهان باید علیه این جنایت جنگی نفرت انگیز که اثرات مخربی بر جمعیت غزه دارد، سخن بگوید.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، بیمارستان الشفا یک حمام خون» است، زیرا حداقل ۱۰۰ فلسطینی دیگر در حملات اسرائیل کشته شدند


در اینجا خلاصه ای از داستان های کلیدی دیروز است.

بمباران شدید نوار غزه توسط اسرائیل در روز یکشنبه، روز ۷۲ درگیری ادامه یافت، زیرا یک تیم سازمان جهانی بهداشت از بیمارستان الشفا در غزه بازدید کرد و آن را «حمام خون» توصیف کرد، جایی که بیماران تروما به دلیل کمبود فضا در زمین درمان می شدند و گزینه های مدیریت درد محدود بود.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، حملات اسرائیل به اردوگاه پناهندگان جبلیه در شمال غزه روز یکشنبه دست کم ۹۰ فلسطینی را کشت و ۱۲ نفر دیگر در بمب گذاری ها در شهر مرکزی دیرالبلا کشته شدند.

همچنین روز یکشنبه یک گور دسته جمعی جدید در غزه کشف شد.

به گفته رامی عبدو، رئیس اتحادیه اروپا، این گورستان موقت در نزدیکی مدرسه فهمی الجرجاوی در غزه پیدا شد. این منطقه حاوی بقایای ده ها غیرنظامی بود زیرا گزینه های دفن مردگان در غزه به دلیل بمباران اسرائیل به طور فزاینده ای محدود می شود و فضای گورستان های رسمی به پایان می رسد.

پاپ فرانسیس روز یکشنبه مرگ دو زن را در یک کلیسای کاتولیک در غزه محکوم کرد و گفت غیرنظامیان بی دفاع هدف تیراندازی و بمب گذاری قرار گرفته اند.

پاپ گفت: «این اتفاق حتی در داخل کلیسای خانواده مقدس رخ داد که در آن هیچ تروریست وجود ندارد، بلکه خانواده ها، کودکان، افراد بیمار یا معلول وجود دارد.»

در همین حال، برادر یکی از گروگان های اسرائیلی که این هفته به اشتباه توسط سربازان در نوار غزه کشته شد، ارتش را به خاطر رها کردن و قتل او محکوم کرد.

اسرائیل باید غزه را شبیه آشویتس کند

یکی از رهبران شورای امنیت اسرائیل پیشنهاد کرده است که تمام ساکنان غزه به اردوگاه های پناهندگان در لبنان فرستاده شوند و کل نوار غزه را مسطح کنند تا به یک موزه خالی مانند آشویتس تبدیل شود.

پس از ۷ اکتبر، به جای اینکه مردم را به جنوب ترغیب کنیم، باید آنها را به سواحل هدایت کنیم. نیروی دریایی می تواند آنها را به سواحل لبنان منتقل کند، جایی که در حال حاضر اردوگاه های پناهندگان کافی وجود دارد، «دیوید ازولای، رئیس شورای شهرک سازی متولا در جلیل، به ایستگاه رادیویی 103FM اسرائیل گفت.

«سپس، یک نوار امنیتی باید از دریا تا حصار مرزی غزه، کاملا خالی، به عنوان یادآوری آنچه که زمانی وجود داشت، ایجاد شود. باید شبیه اردوگاه کار اجباری آشویتس باشد.»

از ولی ادامه داد: «کل نوار غزه باید خالی و مسطح شود، درست مثل آشویتس. اجازه دهید به یک موزه تبدیل شود، توانایی های دولت اسرائیل را به نمایش بگذارد و هر کسی را از زندگی در نوار غزه منصرف کند.
این کاری است که باید انجام شود. تا به آنها یک نمایش بصری بدهیم.»


برادر گروگان اسرائیلی کشته شده می گوید ارتش او را به قتل رسانده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک گروگان اسرائیلی که این هفته به اشتباه توسط سربازان در نوار غزه کشته شد، روز یکشنبه به خاک سپرده شد و برادرش ارتش را به خاطر« رها کردن و قتل» او محکوم کرد.

الون شمریز، ۲۶ ساله، یکی از سه گروگان اسرائیلی بود که در جریان عملیاتی در حومه شهر غزه به ضرب گلوله سربازان کشته شد، در حالی که آنها پرچم سفید حمل می کردند و به زبان عبری برای کمک گریه می کردند.

ارتش میگوید که شمریز، یوتام حییم و سامر الطالقه هنگامی کشته شدند که سربازان انها را با یک تهدید اشتباه گرفتند و آتش گشودند.

ایدو، برادر شمریز در مراسم تشییع جنازه در کیبوتص شفایم در شمال تل آویو با حضور ده ها تن از بستگان و اعضای خانواده گفت: «کسانی که شما را رها کردند نیز شما را به قتل رسیدند.»

عربستان سعودی روابط با اسرائیل را بدون یک کشور فلسطینی عادی نخواهد کرد: لیندسی گراهام

سناتور لیندسی گراهام روز یکشنبه به ان بی سی نیوز گفت: عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی نمی توانند با اسرائیل عادی سازی کنند، اگر دیده شوند که فلسطینی ها را قتلعام می کنند.

گراهام که یک جمهوری خواه است و نفوذ قابل توجهی بر سیاست خارجی ایالات متحده دارد، گفت: «ما دو انتخاب داریم: مارپیچ مرگ را ادامه دهیم یا از ۷ اکتبر به عنوان کاتالیزور برای تغییر استفاده کنیم.»

من فکر می کنم اعراب خواستار نوعی راه حل دو کشوری برای به رسمیت شناختن اسرائیل هستند. من فکر می کنم اسرائیل خواستار حائل های امنیتی متفاوت از قبل خواهد بود و آنها باید این خواسته ها را مطرح کنند. نمیدونم چطوری تموم میشه ولی اینو بهت میگم اگر ما این بار این کار را درست انجام ندهیم، ما در مورد نسل دیگری از مرگ فقط tit-for-tat صحبت می کنیم. «

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress