به نقل از رسانه‌های مختلف، یک کشتی جنگی آمریکایی و چندین کشتی تجاری روز یکشنبه در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفتند. طبق بیانیه پنتاگون، کشتی جنگی مورد حمله، ناوچه «یو اس اس کارنی» بوده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک کشتی جنگی آمریکایی و چندین کشتی تجاری روز یکشنبه در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفتند. به گفته پنتاگون، این حمله ممکن است یک تشدید بیشتر در سلسله حملات به تردد کشتی‌ها در خاورمیانه در بحبوحه جنگ بین اسرائیل و حماس باشد.
در بیانیه پنتاگون آمده است:
«ما از گزارش‌های مربوط به حملات به یو اس اس کارنی و کشتی‌های تجاری در دریای سرخ مطلع هستیم و به محض اینکه اطلاعات در دسترس باشد، آن‌ها را در اختیار عموم قرار خواهیم داد.»
ارتش انگلیس پیشتر از یک حمله پهپادی احتمالی و انفجارهایی در دریای سرخ گزارش داده بود، اما جزئیات بیشتری ارائه نداد. با این حال، منابع امنیتی دریایی به نقل از الجزیره گفتند که حداقل یک کشتی باری توسط دو پهپاد مورد اصابت قرار گرفت، زمانی که در دریای سرخ در حال حرکت بود. شرکت امنیت دریایی انگلیس، آمبری، پیشتر اعلام کرده بود که یک کشتی کانتینر دیگر نیز در اثر حمله پهپادی در مقابل بندر حدیده در شمال یمن آسیب دیده است.

پنتاگون اعلام نکرد که این حملات از کجا آمده است. با این حال، انصارالله یمنی به دلیل وضعیت فعلی در منطقه، چندین حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ و همچنین حملات پهپادی و موشکی به اسرائیل انجام داده‌اند.

حملات انصارالله به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی در آب های خاورمیانه

در ماه های اخیر، شبه نظامیان انصارالله در یمن حملات متعددی به کشتی های تجاری و نظامی در آب های خاورمیانه انجام داده اند. این حملات که عمدتا با موشک و پهپاد انجام شده اند، خسارت های قابل توجهی به بار آورده و نگرانی هایی را در مورد امنیت این منطقه برانگیخته است.

حملات به کشتی های آمریکایی

در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۳، انصارالله ها یک کشتی تجاری اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» را در دریای سرخ ربودند. این کشتی که حامل ۲۰۰۰ تن مواد غذایی بود، پس از چند روز به بندر الحدیده در یمن منتقل شد.

در ۲ دسامبر ۲۰۲۳، انصارالله ها دو موشک بالستیک به سوی ناوشکن آمریکایی «یو اس اس میسون» در دریای سرخ شلیک کردند. این موشک ها با موفقیت توسط سامانه های دفاعی ناوشکن رهگیری شدند.

حملات به کشتی های اسرائیلی

در ۴ آذر ۱۴۰۲، یک مقام وزارت دفاع آمریکا از حمله به یک کشتی باری به مالکیت یک میلیاردر اسرائیلی توسط پهپاد احتمالا ایرانی در اقیانوس هند خبر داد. این حمله خسارت های قابل توجهی به بار آورد، اما خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا از وقوع انفجار احتمالی در تنگه باب‌المندب در دریای سرخ خبر داد. این حادثه که به یک کشتی تجاری اسرائیلی نسبت داده شده است، خسارت های جدی به بار آورد.

دلایل حملات انصارالله ها

شبه نظامیان انصارالله حملات خود به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی را در راستای حمایت از گروه های مقاومت فلسطینی و واکنش به جنگ غزه عنوان کرده اند. آنها همچنین این حملات را بخشی از تلاش های خود برای افزایش فشار بر دولت آمریکا و اسرائیل در راستای پایان دادن به جنگ یمن دانسته اند.

عواقب حملات انصارالله ها

حملات انصارالله ها به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی پیامدهای متعددی داشته است. از جمله این پیامدها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* افزایش تنش ها میان انصارالله ها و آمریکا و اسرائیل
* تشدید نگرانی ها در مورد امنیت آب های خاورمیانه
* تضعیف امنیت کشتیرانی تجاری و نظامی در این منطقه


آینده حملات انصارالله ها

با توجه به ادامه جنگ یمن و تشدید تنش ها میان انصارالله ها و آمریکا و اسرائیل، احتمال ادامه حملات انصارالله ها به کشتی های این دو کشور وجود دارد. این حملات می تواند پیامدهای جدی برای امنیت آب های خاورمیانه داشته باشد.

یک پاسخ برای “حمله به ناو آمریکایی و کشتی های اسرائیلی”.

  1. مهرداد دارستانی

    زنده باد یمن ❤️🌷🙏

    لایک

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress