روسیه ادعاهای آمریکایی درباره قحطی در دوران شوروی را رد کرد

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، روز یکشنبه ادعاهای «دروغ» دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را که رهبری شوروی در دهه ۱۹۳۰ از قحطی به عنوان سلاحی علیه اوکراینی ها استفاده کرد و روسیه سیاست مشابهی را دنبال کرده است، رد کرد.

او روایت هولودومور را رد کرد که به گفته او توسط ملی گرایان و نازی های اوکراینی و حامیان غربی آنها برای ذاتاً ضد اوکراینی نشان دادن سیاست شوروی، و شخص ژوزف استالین، اتخاذ شده است.

آنتونوف در عوض تأکید کرد که قحطی در آغاز دوران شوروی «تراژدی مشترکی برای روس ها، اوکراینی ها، قزاق ها و بسیاری از گروه های قومی دیگر این کشور عظیم» بود. آنتونوف افزود که تلاش های ایالات متحده برای برقراری ارتباط بین این وقایع و عملیات نظامی ویژه مسکو علیه اوکراین «چیزی جز تلاش جدیدی برای شیطان سازی از روسیه نیست».

اظهارات این سفیر واکنشی به اظهارات مشخص نشده مقامات آمریکایی به مناسبت روز یادبود هولودومور بود که اوکراین روز شنبه آن را برگزار کرد.

کاخ سفید بیانیه کوتاهی از رئیس جمهور بایدن منتشر کرد که در آن قحطی شوروی را «ساخته دست بشر» و سیاستی برای «سرکوب هویت ملی اوکراین» توصیف کرد. او همچنین ادعا کرد که نیروهای روسی به فرماندهی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به طور مشابه تلاش می کنند «اقتصاد و استقلال اوکراین را با هدف قرار دادن عمدی مزارع و تخریب انبارها و بنادر غلات اوکراین، نابود کنند».

رئیس جمهور ایالات متحده ادامه داد که «پوتین به گروه های آسیب پذیر جمعیت جهان آسیب می رساند تا روسیه از آن بهره مند شود» و به تأثیرات درگیری اوکراین بر بازار جهانی غذا اشاره کرد.

آنتونوف این اتهامات را رد کرد و گفت که «شرکت های غول پیکر ایالات متحده و اروپا با فروش مجدد غلات ارزان قیمت اوکراین در بازارهای کشورهای صنعتی سودهای هنگفتی به دست می آورند». او افزود که تلاش های روسیه برای تأمین غذا و کود رایگان برای کشورهای در حال توسعه در معرض خطر، توسط ایالات متحده و متحدانش متوقف می شود.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress