رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، اعلام کرد که این کشور پنجره به اروپا را نخواهد بست. وی تأکید کرد که روسیه هیچ درگیری با جمعیت اروپایی ندارد، اما با نخبگان اروپایی «شرایط سختی» را تجربه می کند.

در یک جلسه علنی از مجمع بین المللی فرهنگ در سن پترزبورگ، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین ابراز داشت که مسکو همکاری با اروپا را متوقف نکرده است و قصد ندارد این کار را انجام دهد. رئیس جمهور به نقل از:

«ما نمی خواهیم روابط خود را با هیچ کس قطع کنیم. ما این کار را نمی کنیم. ما هیچ چیز را نمی بندیم، نه درها، نه پنجره ها. اگر کسی تصمیم بگیرد جدا شود، این تصمیم خودش است. تو با این کار به خودت آسیب میزنی.»

با این حال، اگر باد «می وزد»، می توان پنجره را بست تا «سرما نخورد»، رئیس جمهور مطمئن است. علاوه بر این، پوتین تأکید کرد که روسیه هیچ درگیری با جمعیت اروپایی ندارد که هر روز بیشتر از قبل از وقایع آگاه می شود.
سیاستمدار ارشد روسیه مشخص کرد که روسیه اما «شرایط سختی» را با نخبگان اروپایی تجربه می کند که هویت ملی خود را از دست داده اند و به آمریکای شمالی وابسته شده اند. پوتین این وضعیت را یک «تراژدی» برای اروپا خواند، اما ابراز امیدواری کرد که زمان همه چیز را درست کند.

رئیس جمهور همچنین تأکید کرد که روسیه روابط خود را با سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل و یونسکو قطع نخواهد کرد. این سیاستمدار این توضیح را به شرح زیر ارائه داد:

«این یک پلتفرمی است که مردم با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و کار می کنند. ما از طریق یونسکو پروژه های جدی نسبتاً جدی را در حال اجرا داریم. من نیازی به آن نمی بینم. برخی می گویند باید سازمان ملل را ترک کرد. این مزخرف است.»

پوتین همچنین یادآور شد که روسیه یکی از بنیانگذاران این سازمان ها است و هیچ دلیلی برای ترک آنها وجود ندارد.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress