نوه نلسون ماندلا اعلام کرد، فلسطینی‌ها و هر سازمان مسلح آن حق دفاع از خود در مقابل رژیم آپارتاید و ضد انسانی اسرائیل را دارند.

ترجمه مجله هفته

به اسرائیل چک سفید داده می شود تا هر کاری که می خواهد انجام دهد، نوه رهبر فقید آفریقای جنوبی به روسیه امروز گفت فلسطینی ها باید برای محافظت از خود مسلح باشند

مایبویه ماندلا، فعال سیاسی آفریقای جنوبی و نوه نلسون ماندلا، با روسیه امروز درباره رهبر فقید ضد آپارتاید صحبت کرد و خواستار حمایت از مردم فلسطین شد.

او خاطرنشان کرد که نلسون ماندلا قدردانی عمیق خود را از حمایت تزلزل ناپذیر فلسطینی ها که در روزهای تاریک آپارتاید در آفریقای جنوبی با او همبستگی داشتند، ابراز کرده است.

مایبویه روز سه شنبه در یک مصاحبه اختصاصی با روسیه امروز گفت که به نظر می رسد اسرائیل می تواند هر کاری که می خواهد با معافیت از مجازات انجام دهد.

«به نظر می رسد که به اسرائیل تقریبا یک چک سفید داده می شود تا هرکاری که هست را انجام دهد. و من آمریکا را سرزنش نمیکنم، آنها همیشه در سمت اشتباه تاریخ بوده اند.» او جنگ اسرائیل و حماس را با آپارتاید مقایسه کرد و ادعا کرد که این مانند این میماند که ایالات متحده ماموران سیا را برای دستگیری نلسون ماندلا فرستاده است و «نیروهای بین المللی از آنچه اتفاق می افتد حمایت می کنند.»

«آفریقای جنوبی تحریمهایی را علیه اسرائیل اعمال کرده و خواستار صلح برای حمایت از فلسطین است. سفارتخانه های اسرائیل باید بسته شوند. مواد غذایی در قفسه ها، اگر از اسرائیل می آیند، باید جمع و تحریم شوند. ما باید اسرائیل را تحریم کنیم.»

مایبویه گفت که فلسطینی ها و حماس باید از خود دفاع کنند و باید توسط آفریقای جنوبی مسلح شوند.

او تاکید کرد که افریقای جنوبی هیچ مشکلی با مردم یهود ندارد. او گفت: «ما با صهیونیست هایی که مردم فلسطین را سرکوب می کنند، کودکان غزه و زنان باردار را می کشند، مشکل داریم» و افزود که در دوران اپارتاید در افریقای جنوبی، سفیدپوستانی بودند که علیه ستمگران می جنگیدند – «علیه رنگ پوست خود».

مایبویه گفت: «وضعیت ایده ال یک راه حل دو کشور خواهد بود.»

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress