.

ترجمه مجله هفته

به گزارش رسانه های روسی، بورل – اتحادیه اروپا ۲۷ میلیارد یورو به ارتش اوکراین داده است
کشورهای عضو در تلاش هستند تا به تعهد خود مبنی بر تامین ۱ میلیون گلوله توپ به کی یف تا سال آینده عمل کنند.


اتحادیه اروپا از سال گذشته تاکنون حداقل ۲۷ میلیارد یورو کمک نظامی مستقیم به اوکراین اختصاص داده است. ژوزف بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با اعلام این کمک، آن را «بالاترین رقم کمک تا به حال» خواند.

بورل در سخنانی با خبرنگاران پیش از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل در روز دوشنبه، دستور کار این رویداد را تشریح کرد و تاکید کرد که حتی با خشونت های جدید در خاورمیانه، کشورهای عضو نباید «اوکراین را فراموش کنند.»

او گفت: «حمایت ما در حال افزایش است. می توانم به شما بگویم که به سطح ۲۷ میلیارد یورو کمک نظامی رسیده است» و افزود: «این بالاترین رقم تا به حال است. ما به آموزش سربازان اوکراینی ادامه می دهیم. ما همچنان پشت اوکراین ایستاده‌ایم.»

در حالی که قرار بود این بلوک درباره کمک های اضافی به کیف بحث و تبادل نظر کند، گزارش شده است برخی از کشورهای عضو به سخاوتمندی مداوم اعتراض کرده اند. به گفته چندین دیپلمات ارشد که هفته گذشته توسط رویترز نقل شده است، آلمان «سوالات زیادی» در مورد طرح هزینه ۲۰ میلیارد یورویی مورد علاقه بورل داشته است، در حالی که کشورهای دیگر ممکن است توسط «واقعیت مالیات عمومی» محدود شوند.

اسلواکی به طور علنی پایان دادن به تمام کمک های مرگبار به اوکراین را اعلام کرده است و فرانسه نیز به همین ترتیب اعلام کرد که روز یکشنبه ارسال سلاح را کاهش خواهد داد و وزیر نیروهای مسلح سباستین لکورنو گفت که پاریس دیگر از ذخایر خود سلاح تامین نمی کند. در عوض، او گفت که کیف باید از شرکت‌های خصوصی با «استفاده از پول از یک صندوق ویژه» تجهیزات خریداری کند.

اتحادیه اروپا همچنین در تلاش است تا تا مارس آینده ۱ میلیون گلوله توپخانه به اوکراین تحویل دهد، هدفی که اوایل امسال اعلام شد. با این حال، برای رسیدن به این هدف تلاش می کند، بلومبرگ گزارش داده است که فقط ۳۰ درصد از کل رقم را ارائه کرده است.

بورل در اظهارات خود در روز دوشنبه اذعان کرد که این بلوک ممکن است «تا پایان سال [به هدف] نرسد»، اما خاطرنشان کرد که کشورهای عضو «به تولید [مهمات] رفته اند» و «خطوط شروع به کار کرده اند.»

وی افزود: «این بستگی به این دارد که قراردادها چقدر سریع اجرا شوند و کارخانه ها تولید کنند.» «هدف افزایش ظرفیت است.»

نیروهای اوکراینی در بحبوحه درگیری با مسکو، منابع عظیمی از گلوله و سایر تجهیزات نظامی را سوزانده اند و مقامات کیف بارها درخواست سلاح و مهمات بیشتری از حامیان خارجی کرده اند. با این حال، علیرغم کمک های غرب، ضد حمله تابستانی اوکراین در پاییز ادامه یافته است و نیروهای اوکراینی برای پیشروی در فراتر از استحکامات سنگین روسیه تلاش می کنند. وزارت دفاع مسکو تخمین زده است که کیف از زمان آغاز حمله خود در ژوئن، بیش از ۹۰ هزار سرباز را به همراه بیش از ۵۵ تانک و ۱۹۰۰ خودروی زرهی از دست داده است.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress