دادگاه بین المللی محاصره آمریکا علیه کوبا در بروکسل تشکیل جلسه میدهد

آمریکا ۲۱
ترجمه مجله هفته

دادگاه بین‌المللی علیه تحریم ایالات متحده علیه کوبا در روزهای ۱۶ و ۱۷ نوامبر در بروکسل برگزار می‌شود. این دادگاه توسط نمایندگان جامعه اروپایی و آمریکایی، احزاب سیاسی، انجمن‌های حقوقی، بازرگانان و دانشمندان تشکیل شده است.

از جمله این سازمان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتحادیه بین‌المللی حقوقدانان دموکرات (IADL)
انجمن ملی وکلا آمریکا (NLG)
حزب چپ اروپا
جنبش همبستگی با کوبا در اروپا
جلسات دادگاه بین‌المللی در ساختمان پارلمان اروپا در بروکسل برگزار می‌شود. جلسه اول در روز پنجشنبه ۱۶ نوامبر از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر و جلسه دوم در روز جمعه ۱۷ نوامبر از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

از آنجایی که این رویداد به صورت زنده از طریق وب‌سایت پارلمان اروپا به زبان‌های اسپانیایی، انگلیسی، فرانسوی و پرتغالی پخش خواهد شد، برگزارکنندگان انتظار دارند که این دادگاه به طور گسترده‌ای مشاهده شود. کانال یوتیوب و صفحه فیسبوک @siempreconcuba نیز جلسات دادگاه را به زبان اسپانیایی پخش خواهند کرد.

پنج قاضی حکم دادگاه را صادر خواهند کرد. ریاست دادگاه بر عهده نورمن پش، استاد حقوق بازنشسته و متخصص حقوق بین‌الملل و حقوق بشر آلمانی است. چهار عضو دیگر هیئت قضایی عبارتند از:

سیمون دیوگواردی، متخصص حقوق تجارت بین‌الملل از ایتالیا
ریکاردو ژوائو دوارته رودریگز آولاس نونز، متخصص حقوق اداری از پرتغال
دیمیتریوس کالتسونی، استاد نظریه دولت و حقوق از دانشگاه آتن در یونان
مارا ورهیدن-هیوارد، وکیل مدافع حقوق بشر و متخصص حقوق اساسی از ایالات متحده
جان فرمون، وکیل بلژیکی و رئیس اتحادیه بین‌المللی حقوقدانان دموکرات، دادستان ارشد دادگاه است. تیم وی شامل وکیل آمریکایی نانا یا سرناه-آکوتو جیامفی و اسپانیایی آنتونیو سگورا هرناندز نیز می‌شود.

علاوه بر این، کارشناسان و شاهدان بین‌المللی متعددی تأثیرات عملی تحریم را در زمینه‌های مختلف مانند اقتصاد و مالی، اما همچنین سلامت، فرهنگ، روابط بین‌المللی یا رسانه‌ها بررسی خواهند کرد.

یکی از آن‌ها دانمارکی به نام موگنس لوکتوفت است که در سال ۲۰۱۵ ریاست مجمع عمومی سازمان ملل را بر عهده داشت. میگل آنخل مارتینز، نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ رئیس پارلمان اروپا بود، در مورد ماهیت غیرقانونی فرامرزی تحریم سخنرانی خواهد کرد.

پاسکوال سرانو، روزنامه‌نگار و بنیانگذار وب‌سایت Rebelión، و خوزه مانزاند، بنیانگذار وب‌تی‌وی Cuba Información، در مورد تحریف رسانه‌ها علیه کوبا گزارش خواهند داد. اعضای سازمان‌های جنبش همبستگی
از کشورهای مختلف اروپایی دعوت شده‌اند تا در مورد مشکلاتی که حمایت‌های آن‌ها به دلیل تحریم با آن‌ها مواجه است، گزارش دهند.
در این تریبونال توجه ویژه‌ای به قرار گرفتن کوبا در فهرست کشورهایی که ایالات متحده آن‌ها را حامی تروریسم می‌داند و تأثیرات این تصمیم گیری بر زندگی مردم این کشور جزیره‌ای خواهد شد. انریکه سانتیاگو، وکیل اسپانیایی که در مذاکرات بین شبه‌نظامیان سابق فارک و دولت کلمبیا در هاوانا مشارکت داشت، در مورد این موضوع سخنرانی خواهد کرد. این مذاکرات که منجر به صلح با فارک در کلمبیا شد، دلیل قرار گرفتن کوبا در فهرست تروریسم بود.

طبق گفته شبکه دفاع از بشریت (REDH)، «بیش از ۶۰ سال تحریم اقتصادی، مالی و تجاری» هدف «سوق دادن مردم کوبا از طریق کسری‌های عظیمی در همه بخش‌های جامعه به شورش علیه دولت خود» را دارد.

شبکه دفاع از بشریت در این راستا به سخنان لستر مالوری، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده برای امور بین‌آمریکایی در سال ۱۹۶۰ اشاره می‌کند. به گفته مالوری، لازم است «نارضایتی اقتصادی ایجاد شود»، «در روند تامین زندگی عادی اشکال ایجاد کنید تا دستمزدهای اسمی و واقعی را کاهش دهید، تا گرسنگی، ناامیدی حکم فرما و سرنگونی دولت را تحریک کنید».

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress