افشاگری نشان می‌دهد که سفیر سابق ترامپ در اسرائیل دانشگاه نیویورک را به دلیل اعتراضات فلسطین تهدید می‌کند

نوشته الکساندر روبین اشتاین

منتشر شده در گری‌زون

ترجمه مجله هفته 

وب‌سایت «گری‌زون» نامه‌ای دریافت کرده است که توسط دیوید فریدمان، سفیر سابق رئیس‌جمهور ترامپ در اسرائیل، امضا شده و به مدیریت دانشگاه نیویورک ارسال شده است. در این نامه، از مدرسه خواسته شده است که آزادی بیان را برای مطابقت با منافع اسرائیل محدود کند.

در نامه‌ای به مدیریت دانشگاه نیویورک ادعا شده است که این مدرسه «دیگر مکان امنی برای دانشجویان یهودی نیست» و در عین حال خواهان اقداماتی شده است که آزادی بیان در محوطه دانشگاه را محدود می‌کند. این نامه توسط دیوید فریدمان، سفیر خشمگین ترامپ در اسرائیل، و همچنین ده‌ها فارغ‌التحصیل یهودی آمریکایی امضا شده است که ظاهراً از یک نسخه بسیار شدید از بیماری سندرم خود مرکزبینی رنج می‌برند.

در این نامه خواسته شده است که دانشگاه نیویورک امنیت دانشجویان یهودی را افزایش دهد و دوره‌های آموزش اجباری در مورد «در هماهنگی با ارزش‌های جهانی، تفکر انتقادی مبتنی بر واقعیت و گفت‌وگوی مدنی» را ایجاد کند.

لینک به نامه منتشر شده، «پیامی از جامعه یهودی دانشگاه نیویورک»، در اینجا آمده است.

علاوه بر این، در نامه خواسته شده است که دانشگاه نیویورک یک کرسی ایجاد کند که «به مبارزه با ضد یهودیت اختصاص داشته باشد». این مدرسه قبلاً بیش از ۱۵ کرسی دارد که به ترویج «شمولیت جهانی، تنوع و نوآوری استراتژیک» اختصاص دارد.

در این نامه همچنین خواسته شده است که دانشگاه نیویورک انجمن هایی را که «از سخنان نفرت‌انگیز برای ترویج خشونت و حمایت از تروریسم استفاده می‌کنند» منحل کند و دانشجویانی را که «مالکیت را تخریب می‌کنند و یا از سخنان نفرت‌انگیز به نام تروریسم استفاده می‌کنند» تحت پیگرد قانونی قرار دهد. با این حال، تعریفی از سخنان نفرت‌انگیز ارائه نشده است. به نظر می‌رسد که فرض بر این است که سخنان صریحی که حمله خشونت‌آمیز اسرائیل به نوار غزه را محکوم می‌کنند یا مبارزه مسلحانه فلسطینیان را حمایت می‌کنند، باید با تهدیدات لفظی و حتی خشونت فیزیکی علیه یهودیان برابر تلقی شوند.

این نامه اگرچه هیچ مدرک یا شواهدی از حمایت آشکار دانشجویان از تروریسم ارائه نمی‌دهد، اما به رئیس انجمن حقوقدانان دانشجویان، رینا ورکمَن، اشاره می‌کند که در خبرنامه هفتگی این انجمن، مقاله‌ای در مورد مسئولیت سیاست آپارتاید دولت اسرائیل در مورد وقایع ۷ اکتبر می‌پردازد. ورکمَن به دلیل سخنرانی خود اخراج شد و نه تنها سمت خود به عنوان رئیس انجمن حقوقدانان را از دست داد، بلکه پیشنهاد شغلی که قبلاً به او ارائه شده بود را نیز از دست داد.

در نامه‌ای که دیوید فریدمان، سفیر سابق آمریکا در اسرائیل، به دانشکده حقوق نیویورک نوشته است، خواستار مجازات دانشجویانی است که علیه اسرائیل اعتراض کرده‌اند.

در این نامه، فریدمان به چندین اقدام دانشجویان اشاره می‌کند که به گفته او، حمایت از تروریسم است. به عنوان مثال، فریدمان از دانشجویانی نام می‌برد که در حال پایین کشیدن تصاویر اسرائیلی‌های گروگان گرفته شده توسط حماس دیده شده‌اند.

با این حال، گری‌زون، وب‌سایتی که این نامه را منتشر کرده است، می‌گوید که هیچ‌کدام از این اقدامات به حمایت از تروریسم منجر نشده است.

گری‌زون، همچنین تلاش کرده است تا با فریدمان و دیگر گیرندگان این نامه مصاحبه کند، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

فریدمان، یک وکیل سابق ورشکسته که به عنوان سفیر ترامپ در اسرائیل خدمت می‌کرد، در طول دوران فعالیت سیاسی خود تلاشی برای پنهان کردن ایمان مذهبی خود نکرده است. در مصاحبه‌ای با شبکه CBN متعلق به تلویزیون‌پخش‌کن پت رابرتسون، فریدمان الحاق کرانه باختری را به عنوان فرصتی برای زنده کردن کتاب مقدس تبلیغ کرد.

در حالی که فریدمان، سردبیر گری‌زون، مکس بلومنتال را به عنوان «یکی از نفرت‌انگیزترین دشمنان اسرائیل در جهان» توصیف کرده است، اما ظاهراً مشکلی با پت رابرتسون ندارد که زمانی ادعا کرده بود یهودیان آنقدر مشغول پول درآوردن از طریق پولشویی هستند که نمی‌توانند ماشین‌های خود را تعمیر کنند.

در شهرک غیرقانونی بیت‌ال، فریدمان به عنوان قهرمان شهر خود شناخته می‌شود. او رئیس American Friends of Beit El Institutions بود و طبق گزارش نیویورک تایمز «میلیون‌ها دلار» برای پروژه‌های توسعه در بعیت‌ال جمع‌آوری کرده است. نام خانوادگی «فریدمان» بر روی مدارس، پارک‌ها، میدان‌ها و موارد دیگر در این شهرک دیده می‌شود.

فریدمن زمانی توضیح داد که بیت ال «یک جزء حیاتی در مبارزه جمعی ما برای امنیت و وحدت کشور اسرائیل» است.  بر اساس تحلیلی که در سال ۲۰۰۶ توسط «سازمان غیردولتی آمریکایی ها برای صلح اکنون» انجام شد، جای تعجب نیست که این مؤلفه حیاتی دولت اسرائیل است چرا که این دولت روی زمین هایی تاسیس شده که ۹۶.۸۵ درصد آن اموال خصوصی فلسطینیان است و که به طور غیرقانونی مصادره شده اند..

به نظر می‌رسد برای فریدمان کافی نیست که به نقض آشکار قوانین بین‌المللی کمک میکند، بلکه اکنون از دانشکده حقوق سابق خود می‌خواهد دستورالعمل‌هایی را صادر کند که با متمم اول قانون اساسی ایالات متحده مغایرت دارد.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress