ترجمه مجله هفته

طبق گزارش شبکه خبری المیادین، ارتش سوریه در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل و آمریکا به دیرالزور، به نیروهای آمریکایی مستقر در مناطق تحت کنترل آنها در نزدیکی رود فرات حمله کرد. در این درگیری‌ها از سلاح‌های سنگین مانند توپخانه و موشک استفاده شده است.

المیادین به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده، گزارش داد که ارتش سوریه برای پاسخ به بمباران مناطق شرقی دیرالزور، به نیروهای آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند، حمله کرد.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، درگیری‌ها در مناطق تحت کنترل آمریکایی‌ها در شرق رود فرات آغاز شده است و هر دو طرف از انواع مختلف سلاح‌ها، از جمله توپخانه و موشک، استفاده می‌کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که ساعت ۲۲:۵۰ به وقت محلی، نیروی هوایی اسرائیل به «نقاط نظامی در منطقه جنوبی» حمله کرد که خسارات مادی به بار آورد.

وزیر دفاع آمریکا، لُید آستین، در این باره گفت که جنگنده‌های اف-۱۵ آمریکایی «به عنوان اقدامی دفاعی» یک انبار تسلیحات در سوریه را هدف قرار دادند که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های وابسته به آن استفاده می‌شد.

رئیس پنتاگون تاکید کرد:

«ایالات متحده کاملاً آماده است تا اقدامات لازم بعدی را برای محافظت از مردم!!!! و تاسیسات خود انجام دهد. ما هرگونه تشدید را رد می‌کنیم. پرسنل آمریکایی به انجام ماموریت‌های خود برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه ادامه خواهند داد.»

در حدود همان زمانی که گزارش‌های مربوط به حملات آمریکا و اسرائیل منتشر شد، نیز مشخص شد که پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفته‌اند. به گفته المیادین، یک پایگاه آمریکایی در میدان گازی کنیک در استان دیرالزور در شرق سوریه مورد حمله قرار گرفت. در شمال عراق نیز یک پهپاد به پایگاهی در پایگاه هوایی حریر حمله کرد، به گزارش خبرگزاری رویترز.
سوریه بارها از آمریکا خواسته است که نیروهای خود را از این کشور خارج کند و تأکید کرده است که حضور این نیروها از ابتدا غیرقانونی بوده است. این موضع همچنین مورد حمایت روسیه نیز قرار گرفته است.

پس از تشدید تنش‌های میان فلسطین و اسرائیل، دولت دمشق از جمله اولین دولت‌هایی بود که اقدامات حماس را حمایت کرد. در ۷ اکتبر، روز تشدید جنگ اسرائیل علیه جنبش فلسطینی، وزارت امور خارجه سوریه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت:

«سوریه حمایت خود را از ملت فلسطین و نیروهای آن که تروریسم صهیونیستی را می‌جنگند، تأکید می‌کند و تأکید می‌کند که فلسطین در آستانه پیروزی مورد انتظار قرار دارد.»

در همین حال، حملات نیروی هوایی اسرائیل به اهداف سوری، از جمله فرودگاه‌ها، افزایش یافته است.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress