اسرائیل بار دیگر کمپ آوارگان جبالیا را بمباران کرد.
صدها قربانی دیگر، سازمان ملل در مورد بیماری ها و کمبود آب هشدار می دهد.

نوشته کنوت ملنتین
یونگه ولت
ترجمه مجله هفته

مرگ و ویرانی در نوار غزه ادامه دارد. نیروی هوایی اسرائیل روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی اردوگاه پناهندگان جبالیا را با بمب و موشک هدف قرار داد. چندین ساختمان فرو ریخت و ممکن است زیر آوار آنها قربانیان دیگری وجود داشته باشد. وزارت بهداشت در غزه تخمین زد که تعداد کل کشته شدگان و زخمی ها در جبالیا روز سه شنبه حدود ۲۴۰۰ نفر بود که بار دیگر تعداد زیادی کودک در میان آنها بودند. تا پایان روز چهارشنبه هیچ آمار دقیقی از حمله دوم منتشر نشده بود. سازمان ملل در بعد از ظهر روز چهارشنبه اعلام کرد که ده ها غیرنظامی در این حمله کشته شده اند.

بلافاصله تصاویر وحشتناکی از اجساد تکه تکه شده در شبکه های اجتماعی منتشر شد. مقابل بیمارستان اندونزی در نزدیکی، ردیف هایی از کیسه های جسد سفید دیده می شد. این بیمارستان با مجروحان پر شده، به گزارش خبرگزاری آلمان. گردان های القسام اعلام کردند که هفت نفر از حداقل ۲۴۰ گروگانی که در غزه نگهداری می شوند، از جمله سه شهروند خارجی، در میان کشته شدگان هستند. این اطلاعات قابل تأیید مستقل نبود. صبح روز چهارشنبه، ارتباطات و خدمات اینترنت دوباره به مدت چند ساعت قطع شد.

جمعاً تا اوایل بعدازظهر چهارشنبه، ۸۷۹۶ فلسطینی کشته شدند. ۳۶۴۸ نفر از آنها کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال بوده اند. مقامات رسمی اسرائیلی این آمار را همیشه زیر سوال می برند و حتی چند روز پیش، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، نیز به جمع انکارکنندگان پیوست. اما واقعیت این است که این آمار توسط سازمان های مختلف زیرمجموعه سازمان ملل تایید شده است که در نوار غزه مراکز بهداشتی، بیمارستان ها و مدارسی را با صدها کارمند اداره می کنند، تا آنجا که این امکان هنوز تحت حملات ارتش اسرائیل و محاصره اسرائیل از آب، برق و سوخت وجود داشته باشد.

ارتش اسرائیل، که به اختصار IDF برای «نیروهای دفاعی اسرائیل» نامیده می شود، مانند همیشه ادعا کرد که حمله به جبالیا تنها گروهی از جنگجویان حماس را هدف گرفته است که در این اردوگاه پناهندگان یک «پایگاه» دارد. رسانه های فلسطینی و بین المللی هیچ راهی برای بررسی چنین اظهاراتی ندارند. کار آنها توسط حملات اسرائیلی که به نظر می رسد تصادفی نیست، به شدت مختل شده است – تا روز چهارشنبه، ۳۱ روزنامه نگار کشته شده اند. یک سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به غیرنظامیان کشته شده، روز سه شنبه شب به CNN گفت که این «تراژدی جنگ» است. «ما از چند روز پیش گفته بودیم، به سمت جنوب بروید.»

تعداد کل «اهداف تروریستی» که از آغاز جنگ در ۷ اکتبر مورد حمله قرار گرفته اند، روز چهارشنبه توسط ارتش اسرائیل با ۱۱ هزار نفر اعلام شد. بر اساس روایت های آنها، تنها «اهداف تروریستی» بمباران یا گلوله باران می شوند، که طبق گزارش های موجود، مطمئناً بسیار دور از حقیقت است. بر اساس شمارش کانال ۱۴ اسرائیل، تاکنون حداقل «۹۵۲۵ تروریست» حذف شده اند.
باریکه ساحلی غزه که بین دو تا ۲.۳ میلیون نفر در آن زندگی می کنند، به گفته یونیسف روز سه شنبه، «به گورستان هزاران کودک تبدیل شده است». به گفته این سازمان، به دنبال کمبود شدید آب، گسترش بیماری ها و خطر خشکسالی تهدید کننده نیز به حملات هوایی اضافه شده است. حداقل ۶۳۰۰ کودک در حملات اسرائیل زخمی یا کشته شده اند: به طور متوسط در هر روز ۴۲۰ کودک فلسطینی کشته یا زخمی میشوند.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress