جنگ در خاورمیانه: تعداد زیادی کشته در حمله اسرائیل به اردوگاه‌های آوارگان، انتقاد سازمان ملل از کمبود تدارکات.

نوشته اینا سمبدنر
یونگه ولت
ترجمه مجله هفته

در حالی که درگیری‌ها در نوار غزه و جنگ هوایی علیه این منطقه محصور همچنان تشدید می‌شود، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس را رد کرد. با این حال، نمایندگان سازمان ملل و سایر سازمان‌های امدادی هشدار دادند که جمعیت غیرنظامی با یک فاجعه انسانی مواجه شده است، زیرا بیمارستان‌ها با افزایش تعداد قربانیان نمی‌توانند کنار بیایند و مواد غذایی، دارو، آب آشامیدنی و سوخت کم می‌شود.

مدیر بیمارستان اندونزی در غزه به الجزیره گفت که در حملات هوایی اسرائیل به اردوگاه پناهندگان جبالیا در شمال نوار غزه بیش از ۵۰ فلسطینی کشته و ۱۵۰ نفر زخمی شدند. وزارت کشور در بعدازظهر اعلام کرد که جبالیا توسط شش بمب که هر کدام حاوی یک تن مواد منفجره بودند، مورد اصابت قرار گرفت. تعداد کشته‌شدگان و زخمی‌شدگان در آنجا تخمین زده می‌شود که ۴۰۰ نفر است. در مجموع، از ۷ اکتبر بیش از ۸۴۰۰ نفر کشته شده‌اند. روز سه‌شنبه ۲۶ کامیون حاوی مواد غذایی و دارو از مصر وارد غزه شد. فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل (اونروا)، این را «قطره‌ای در مقایسه با نیازهای بیش از دو میلیون نفری که در غزه اسیر شده‌اند» توصیف کرد.

اسرائیل اعلام کرد که نیروهای مسلح آن در حال مبارزه با شبه‌نظامیان مسلح حماس در شبکه گسترده تونل‌های غزه هستند و حدود ۳۰۰ هدف را مورد حمله قرار داده‌اند، «از جمله موشک‌های ضد تانک و پرتابگرهای موشک در زیر چاه‌ها و تأسیسات نظامی در تونل‌های زیرزمینی سازمان تروریستی حماس». شبه‌نظامیان با موشک‌های ضد تانک و آتش مسلسل پاسخ دادند و تعدادی از جنگجویان کشته شدند. به گفته رویترز، این منطقه مجدداً در طول شب از هوا، دریا و زمین بمباران شد. حماس نیز درگیری‌های شدید با نیروهای زمینی اسرائیل را تأیید کرد که به گفته آنها متحمل خسارات شده‌اند: «اشغالگر سربازان خود را به نوار غزه می‌راند که همیشه گورستان مهاجمان خواهد بود.»

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress