صدها کشته و زخمی در جنایت جدید رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا در شمال غزه

جنایت جدید رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیه. . و تعداد اولیه قربانیان بیش از ۴۰۰ نفر بین شهید و زخمی است.

وزارت کشور غزه: اردوگاه جبالیا با ۶ بمب که هر کدام یک تن مواد منفجره حمل می‌کردند، مورد حمله قرار گرفت

خبرنگار شبکه المیادین در نوار غزه، از شهادت تعداد زیادی از مردم در جنایت جدیدی که نیروهای اشغالگر علیه غیرنظامیان در اردوگاه جبالیه در شمال این منطقه مرتکب شدند، خبر داد.

وزارت بهداشت غزه، اعلام کرد که تعداد شهدا در جبالیا به بیش از ۱۰۰ نفر و تعداد مجروحان به بیش از ۳۰۰ نفر از این جنایت رسیده است.

وزارت کشور غزه، اعلام کرد که اردوگاه جبالیه با ۶ بمب که هر کدام یک تن مواد منفجره حمل می‌کردند، مورد حمله قرار گرفت و تأیید کرد که اکثر قربانیان کودکان و زنان هستند.

سخنگوی وزارت کشور، اشرف القدرة، در بیانیه‌ای مطبوعاتی، در وقت سابق امروز، از افزایش تلفات تجاوز اسرائیلی به ۸۵۲۵ شهید، از جمله ۳۵۴۲ کودک و ۲۱۸۷ زن و مجروح شدن ۲۱۵۴۳ شهروند با جراحات مختلف از ۷ اکتبر جاری، خبر داد.

وی گفت که وزارت بهداشت ۲۰۰۰ گزارش مفقودی دریافت کرده است که از این تعداد ۱۱۰۰ کودک هنوز زیر آوار هستند.

وی توضیح داد که رژیم صهیونیستی «طی ساعات گذشته ۱۸ جنایت مرتکب شده است که در نتیجه آن ۲۱۶ نفر شهید شده‌اند که اکثر آن‌ها از آوارگان به مناطق جنوبی نوار غزه هستند که رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند مناطق امن هستند.»

بنابراین، تعداد جنایاتی که رژیم صهیونیستی به عمد علیه خانواده‌های نوار غزه مرتکب شده است به ۹۲۶ جنایت افزایش یافته است.

نقض‌های اسرائیلی علیه نظام سلامت

قدرت اشاره کرد که نقض‌های اسرائیلی علیه نظام سلامت منجر به شهادت ۱۳۰ کادر درمانی و نابودی ۲۵ آمبولانس و خارج شدن آن‌ها از سرویس شده است.

وی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی به طور عمده ۵۷ مؤسسه بهداشتی را هدف قرار داده و ۱۵ بیمارستان و ۳۲ مرکز مراقبت‌های اولیه را به دلیل هدف قرار دادن یاعدم ورود سوخت از سرویس خارج کرده است.

قدرت گفت که واضح است که رژیم صهیونیستی که همچنان بیمارستان الصداقة ترکیه را تهدید می‌کند و هیچ اقدام بازدارنده‌ای علیه آن صورت نگرفته است، این را چراغ سبز تلقی کرده است و در واقع بخش‌هایی از بیمارستان را به دلیل بمباران صبح امروز تخریب کرده است.

قدرت از «رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان خواست که مداخله کند و اجازه ندهد معلم انسانی ترکیه در غزه محو شود.»

قدرت همچنین از خطر تکرار هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی در اطراف بیمارستان القدس و بیمارستان اندونزی که جان مجروحان، بیماران، کادر پزشکی و آوارگان را در معرض خطر قرار می‌دهد، هشدار داد.
سازمان‌های امدادی به فعال‌سازی قوانین بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون ژنو چهارم برای حفاظت از نظام بهداشتی فراخوانده شدند تا از هدف قرار گرفتن و تهدید آن جلوگیری شود.

وزارت بهداشت اعلام کرد که شمارش معکوس برای توقف ژنراتور برق اصلی در مجتمع پزشکی الشفاء و همچنین ژنراتور برق اصلی در بیمارستان اندونزی تا پایان روز چهارشنبه آینده آغاز خواهد شد.

سخنگوی وزارتخانه از «تمام طرف‌ها خواست تا مداخلات فوری برای نجات نظام بهداشتی با سوخت، دارو و ملزومات پزشکی انجام دهند تا بتواند به عملکرد خود در نجات جان هزاران مجروح و بیمار ادامه دهد.»

او همچنین از مصر خواست تا «معبر رفح زمینی را به روال عادی باز کند و کمک‌های پزشکی، سوخت، و گروه‌های پزشکی را وارد کند و مجروحان و بیماران را به سرعت خارج کند.» او همچنین از تمام نهادها خواست تا برای جلوگیری از تشدید فاجعه بهداشتی بین صدها هزار آواره ناشی از شیوع بیماری‌ها، بیماری‌های پوستی، عفونی و آبله مرغان، کار کنند. «

وزارت بهداشت از تمام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های پزشکی و پرستاری و بازنشستگان پزشکان و پرستاران خواست تا فوراً به کار در بیمارستان‌ها بپیوندند.

وزارت بهداشت از شهروندان خواست تا فوراً برای اهدای خون به تمام بیمارستان‌ها و شعب بانک خون در نوار غزه مراجعه کنند.

وزارت بهداشت همچنین از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست تا برای تأمین مقادیر زیادی از واحدهای خون از خارج از نوار، برای تأمین نیاز بیمارستان‌ها تلاش کند.

وزارت بهداشت از شهروندانی که اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند و نام آن‌ها در فهرست‌های صادر شده توسط وزارت بهداشت ذکر نشده است، خواست تا با وزارت بهداشت تماس بگیرند.

از سوی دیگر، دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد به شبکه الجزیره تأیید کرد که ۲۷ هزار خانواده فلسطینی پس از تخریب خانه‌هایشان در غزه در خیابان‌ها می‌خوابند. او افزود که امکانات آوارگان فلسطینی در غزه در حال حاضر سه برابر ظرفیت طبیعی خود را در خود جای داده است.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress