ترجمه مجله هفته

به گزارش آسوشیتدپرس، حملات هوایی اسرائیل روز یکشنبه خیابان‌هایی را که به بیمارستان شفا در غزه منتهی می‌شوند، تخریب کرد. گفته می‌شود که ده‌ها هزار غیرنظامی در محوطه بیمارستان پناه گرفته‌اند.

به گفته ساکنان غزه، این حملات اکثر خیابان‌های منتهی به بیمارستان را که مهم‌ترین مرکز پزشکی در این منطقه خودمختار فلسطینی است، تخریب کرده است.

یکی از ساکنان به آسوشیتدپرس گفت: «به نظر می‌رسد که می‌خواهند این منطقه را محاصره کنند.» او همچنین خاطرنشان کرد که حملات هوایی اسرائیل در دو روز گذشته «شدیدترین و بدترین» حملات از آغاز جنگ بوده است.

بیمارستان شفا در شهر غزه، در نیمه شمالی نوار غزه قرار دارد. مقامات اسرائیلی بارها به ساکنان این شهر دستور داده‌اند که به جنوب این منطقه تخلیه شوند تا از حملات هوایی در امان بمانند، اگرچه جنگنده‌های اسرائیلی حتی این منطقه به ظاهر امن را نیز بمباران کرده‌اند و خانه‌هایی را در شهرهای رفح و خان یونس با خاک یکسان کرده‌اند.

بسیاری از غیرنظامیانی که در شهر غزه مانده‌اند، برای پناه گرفتن به محوطه بیمارستان‌ها، از جمله بیمارستان شفا، مراجعه کرده‌اند. به گفته آسوشیتدپرس، در حال حاضر «ده‌ها هزار» نفر در مجتمع شفا اردو زده‌اند که همچنین با مشکل درمان تعداد زیادی از بیماران دست و پنجه نرم می‌کند.
نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) روز جمعه ادعا کردند که بیمارستان شفا «مقر فعالیت‌های تروریستی حماس» است و این گروه شبه‌نظامی یک شبکه پیچیده از تونل‌ها و پناهگاه‌ها را زیر این ساختمان ساخته است. ارتش اسرائیل یک ویدیو انیمیشنی (در واقع ویدیویی برای پوپاگتندا و سفید شویی حملات به بیمارستان‌ها) را منتشر کرد که ظاهراً نقشه این تونل‌ها را نشان می‌دهد و یک کلیپ ویدئویی را منتشر کرد که در آن یک جنگجوی حماس بازداشت شده وجود پایگاه را تأیید می‌کند. با این حال، مشخص نیست که آیا این جنگجو تحت فشار صحبت کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل دریاسالار دانیل هاگاری، روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران از رد بمباران بیمارستان خودداری کرد و گفت که «در این جنگ همه گزینه‌ها روی میز است».

اسرائیل همچنین با بمباران بیمارستان القدس در شهرغزه‌ تهدید کرده است، همانطور که جامعه صلیب سرخ فلسطینی در بیانیه‌ای صبح یکشنبه اعلام کرد. این سازمان اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی تخلیه فوری بیمارستان را «از آنجا که قرار است بمباران شود» دستور داده‌اند. به زودی پس از آن، خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که مدیریت بیمارستان از پیروی از دستور تخلیه خودداری کرده است.

ارتش اسرائیل در پاسخ به سوال آسوشیتدپرس از اظهار نظر در مورد دستور تخلیه یا حملات در نزدیکی بیمارستان شفا خودداری کرد.

اسرائیل حملات هوایی خود به نوار غزه را در شب جمعه به طور ناگهانی تشدید کرد و آخرین ارتباطات تلفنی و اینترنتی این انبار به خارج از کشور را قطع کرد. پس از بمباران، ارتش اسرائیل تانک‌ها و پیاده‌نظام را به نوار غزه منتقل کرد، در حالی که نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو «مرحله دوم» در جنگ علیه حماس را اعلام کرد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، از آغاز حملات هوایی اسرائیل، بیش از ۸۰۰۰ فلسطینی، از جمله ۳۳۴۸ کودک، در نوار غزه کشته شده‌اند. بر اساس اعلام ارتش اسرائیل در حملات موشکی حماس به خاک اسرائیل در اوایل ماه جاری، حدود ۱۴۰۰ نفر کشته شدند.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress