خبری تکان‌دهنده، رژیم اسرائیلی بیمارستان المعمدانی در مرکز غزه را با صدها کشته هدف قرار داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بر اساس برآوردهای اولیه، در یک حمله هوایی هدفمند اسرائیلی، بیمارستان المعمدانی در مرکز غزه هدف قرار گرفت و صدها نفر کشته شدند.

وزارت بهداشت تأیید کرد که «هنوز صدها قربانی زیر آوار هستند، در پی حمله اشغالگران به بیمارستان المعمدانی.»

سخنگوی وزارت بهداشت، اشرف القادر، گفت که بیش از «۵۰۰ نفر در هدف قرار دادن بیمارستان الأهلي المعمدانی کشته شده اند»، و همچنین اعلام کرد که برق در بیمارستان الشفاء به طور کامل قطع شده است.

سخنگوی دفاع مدنی در غزه عدم توانایی در پاسخگویی به نیازها و امدادرسانی به مصدومان را در پی کشتار بزرگ و وحشتناکی که اشغالگران با هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی مرتکب شدند، تأیید کرد.

حماس تأیید کرد که «کشتار وحشتناکی در بیمارستان المعمدانی یک جنایت نسل کشی است که بار دیگر ماهیت این دشمن و دولت فاشیستی و تروریسم آن را نشان می دهد.»

در ساعات اولیه امروز، یک حمله هوایی اسرائیلی یک مدرسه را که در آن آوارگان زندگی می کردند هدف قرار داد، که نتیجه آن کشته شدن و مجروح شدن ده ها نفر بود.

آژانس «اونروا» در غزه اعلام کرد که «غارت های اسرائیلی یک مدرسه اونروا در اردوگاه المغازی را هدف قرار داد که در آن ۶ نفر کشته و ده ها نفر، از جمله کارکنان آژانس، زخمی شدند»، و تأکید کرد که «هدف قرار دادن مدرسه یک اقدام شنیع است و بار دیگر نشان دهنده بی توجهی آشکار به زندگی غیرنظامیان است.»

«اونروا» تأکید کرد که «‎دیگر هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.»

پیش از آن، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که تعداد شهدای ناشی از تجاوز مداوم اسرائیل به نوار غزه، از روز شنبه، ۷ اکتبر جاری، از سه هزار شهید تجاوز کرده است، علاوه بر بیش از ۱۲۵۰۰ مجروح در نوار غزه.

سازمان بهداشت جهانی حمله مرگبار به بیمارستان الاهلی عربی در غزه را محکوم کرد

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی حمله مرگبار به بیمارستان عربی الاهلی عربی در غزه را محکوم کرد.

Tedros Adhanom Ghebreyesus در پستی در X (که قبلا توییتر بود) خواستار «حفاظت فوری از غیرنظامیان» و «خروج از دستورات تخلیه اسرائیل» شد زیرا بر اساس گزارش های اولیه «صدها کشته و زخمی» وجود دارد

رئیس جمهور فلسطین سه روز عزاداری پس از حادثه مرگبار در بیمارستان غزه اعلام کرد
محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین، پس از حادثه مرگبار در بیمارستان الاهلی در شهر غزه که منجر به کشته شدن حداقل ۲۰۰ نفر شد، سه روز عزاداری کرد. وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که ارتش اسرائیل این بیمارستان را بمباران کرده است و ارتش در حال بررسی این گزارش است. ساکنان کرانه باختری در اعتراض به انچه در بیمارستان در تعدادی از نقاط از جمله رام الله، جنین و نابلس اتفاق افتاد، تظاهرات کردند.

پزشکان برای حقوق بشر گفتند که حدود ۵۰۰۰ نفر در الاهلی پناه گرفته اند و افزودند که بیمارستان شفا، بزرگترین و مرکزی ترین بیمارستان در نوار غزه، برق خود را از دست داده است. بخش های نوزادان بدون برق، ونتیلاتورها در اخرین مراحل قبل از توقف فعالیت – این نقض تمام قوانین اخلاقی و قوانین بین المللی است.

وزارت خارجه مصر: بمباران بیمارستانی در غزه توسط اسرائیل را به شدت محکوم می کنیم
وزارت خارجه مصر بمباران بیمارستان الاهلی المقتانی در غزه توسط اسرائیل که در ان صدها قربانی بیگناه و غیرنظامیان فلسطینی کشته شدند» را به شدت محکوم کرد. وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که ارتش اسرائیل این بیمارستان را بمباران کرده است و ارتش در حال بررسی این گزارش است. انها گفتند که این وزارتخانه از اسرائیل خواست تا فورا مجازات جمعی» و اسیب رساندن به گذرگاه الرفح را متوقف کند.

یک حمله هوایی اسرائیل بیمارستان الاهلی در شهر غزه را که هزاران غیرنظامی به دنبال درمان پزشکی و پناه گرفتن از حملات بی امان هستند، مورد حمله قرار داده است.
وزارت بهداشت غزه می گوید دست کم ۵۰۰ نفر در انفجار بیمارستان کشته شده اند. یک مدرسه تحت مدیریت سازمان ملل متحد که پناهندگان را در خود دارد نیز اعتصاب کرد.
وزیر امور خارجه ایران می گوید گروه های طرفدار ایران در منطقه می توانند حتی در «ساعت های اینده» علیه اسرائیل اقدام پیشگیرانه کنند.
حدود ۳۰۰۰ فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه از زمان حمله ۷ اکتبر حماس در داخل اسرائیل کشته شده اند که بیش از ۱۴۰۰ نفر را کشته است.
حمله به بیمارستان فشار بر بایدن را پیش از سفر به اسرائیل افزایش داد

کیمبرلی هالکت
گزارش از واشنگتن دی سی

بایدن به خاطر موضعی که اتخاذ کرده است و محکوم نکردن اقدامات ارتش اسرائیل تحت فشار زیادی قرار دارد. حمله ای که ما شاهد ان در صفحه نمایش خود هستیم، ان را برای رئیس جمهور بسیار دشوارتر خواهد کرد.

حالا انچه که ما در ۲۴، ۳۶، ۴۸ ساعت گذشته دیده ایم کمی تغییر در لحن و زبان کاخ سفید است. در اوایل هفته، هیچ شکی وجود نداشت که انچه ما دیدیم لحن بسیار سختگیرانه ای بود که تا حد زیادی بازتابی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بود.

در ساعات اخیر انچه که ما دیده ایم بیشتر از یک تغییر به سمت برجسته کردن و اولویت بندی حمایت های بشردوستانه و اطمینان از اینکه مردم غزه غذا، دارو و اب مورد نیاز خود را دارند، اطمینان حاصل کنید که غیرنظامیان عبور امن از غزه دارند. این چیزی است که رئیس جمهور امریکا می گوید باید با رهبران منطقه کار کند.

شکی نیست که با توجه به انچه که ما در حال حاضر می بینیم – حمله به این بیمارستان – حتی بیشتر از یک اولویت است.

مدیر پزشکی فلسطینی: حمله به بیمارستان غزه هنوز در حال سوختن است
حسن خلف، مدیر پزشکی بیمارستان الوفا در شهر غزه، در حدود یک کیلومتری الاهلی عرب، می گوید که این بیمارستان پس از حمله اسرائیل هنوز در حال سوختن است.

خلف به الجزیره گفت که هزاران فلسطینی در ادامه بمباران اسرائیل زخمی شده اند و هیچ مکان امنی باقی نمانده است.

پرسید: کجا می رود؟

انها می خواهند قتل عام و قتل عام و قتل عام در غزه انجام دهند.»

حداقل 500 کشته در حمله هوایی اسرائیل به بیمارستان غزه: وزارت بهداشت
وزارت بهداشت غزه می گوید دست کم ۵۰۰ نفر در حمله اسرائیل به بیمارستان عربی الاهلی کشته شده اند.

دولت حماس این حمله را «جنایت جنگی» توصیف کرد.

در این بیانیه امده است: «این بیمارستان صدها بیمار و زخمی را در خود جا داده بود و مردم به دلیل حملات دیگر اسرائیل به زور از خانه های خود اواره شده بودند.»

حدود ۳۰۰۰ نفر در حملات اسرائیل در سراسر نوار غزه از زمان اغاز جنگ در ۷ اکتبر کشته شده اند. بیش از 1400 نفر در اسرائیل کشته شده اند.

حمله به بیمارستان ها «غیر اخلاقی» است و «دوباره و دوباره» اتفاق می افتد: پزشک غزه
دکتر حسام ابو صفیه، رئیس بخش اطفال بیمارستان کمال ادوان در شمال غزه می گوید بمباران بیمارستان ها «غیرمنطقی است و با این حال ما بارها و بارها ان را دیده ایم.»

ابوصفیه در بیانیه ای پس از حمله به بیمارستان عربی الاهلی گفت: «ما برای نجات کودکان زخمی، مادران باردار و نوزادانی که در اینجا متولد می شوند، می جنگیم.»

امروز بیش از ۲۰۰ جسد به بیمارستان شفا منتقل شد که بیشتر انها زنان و کودکان بودند. انها باید دست از هدف قرار دادن ما بردارند.»

صدها نفر زیر اوار بیمارستان عربی الاهلی: وزارت
وزارت بهداشت در منطقه ساحلی محاصره شده می گوید که «صدها قربانی» در زیر اوار یک بیمارستان غزه که توسط بمباران اسرائیل مورد اصابت قرار گرفته است، وجود دارد.

این وزارتخانه پیشتر گفته بود که دست کم ۲۰۰ نفر در حمله به بیمارستان عربی الاهلی در شهر غزه کشته شده اند.

  1. آزادی بر جولیانو آسانژ و همه رسانه‌های آزاد مبارک باد! به همین دلیل کار مجله هفته است وقتی که می‌شنوم…

  2. مجمجلۀ هفته یک منبع پرافتخار برای کسب دانش و آگاهی و روشنگری در همۀ عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

  3. با درود به دوستان گرامی، نزدیک به دو سال است که از مطالب این سایت استفاده کرده ام و برایم…

Designed with WordPress